Tanden wisselen , pijn ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Tanden wisselen , pijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 19:52

Als jullie jonge paardjes daardoor last hadden / hebben van pijn ,
hoe ging je daar dan mee om ?
Een paar dagen laten staan , gewoon rijden , of alleen aan het halster laten lopen , en wat laat je ze dan doen ?

En zijn er nog manieren om de pijn te verzachten ?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:47

Camil is nu ook aan het wisselen maar ze staat al een paar weken stil omdat ze drachtig is, dus dat is wel ff handig. Schijnheilig Haha! Maar over een paar weken wil ik het rijden weer oppakken en dan kijk ik wel hoe ze reageert.. Ik doe sowieso rustig aan dan omdat ze net een veulen gehad heeft.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:20

Als ze wisselen merk je meestal wel aan ze of ze zich lekker voelen of niet. Ik gebruik tijdens het wisselen in elk geval geen bitje.

Verder, als ze zich goed voelen werk ik gewoon door...

Bij 1 van mijn paarden duurde het wisselen van 1 tand lang, bloede ook meer, met haar heb ik het lekker rustig aan gedaan, ze kunnen hun hele leven nog hard werken Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:24

mijn paardje is nu ook aan het wisselen, ik probeer gewoon door te rijden, maar rijdt dan wel veel met bosal of hackemore. gewoon af en toe een beetje werken kunnen ze ondanks wisselen wel aan hoor.

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:08

mijn pony heb 2 weken geleden zijn laatste tandje gewisseld maar ik rij dan liever ff niet met bit

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:38

Als je paard erg veel last heeft van het wisselen, of lang last houdt kun je ff een tandarts erbij halen, want het kan gebeuren dat de tanden niet goed doorkomen of dat de boel gaat ontsteken....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:13

Tjo is op dit moment ook druk aan het wisselen. Ik rij dan altijd zonder bit en probeer het werk aan te passen omdat ze zich dan nooit zo lekker voelt. Gelukkig wisselt ze heel snel, binnen 3 weken de afgelopen jaren, dus ben er ook zo weer vanaf.
Je kunt ze helpen door winterpenen te geven, hierdoor gaan de melktandjes er sneller uit en kunnen de volwassen tanden beter doorkomen.
Succes, Viv