te groot bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zoetermeer

te groot bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 12:49

HEy allemaal

Ik heb een vraagje ik heb een hoofdstel voor mijn verzorg pony maar het bit is eigelijk te groot ik moet een half maatje of heel maatje kleiner hebben maar is dat heel erg want volgens mij wel en ik ga ook een nieuw bit kopen maar wat zijn de gevolgen van met een tegroot bit rijden

xxx Evatjuh Cool

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:54

ik denk dat het bit dan veel te veel door de mond heen schuift en je hierdoor best kans hebt op schuurplekjes of wondjes aan de mond van je pony.

Verder zal hij / zij niet veel reageren op het bit, dan wanneer je een goede maat hebt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:25

De goede pasvorm van een bit is heel belangrijk! Alleen als een bit goed past werkt het precies zoals het bedoeld is en bovendien kan een slecht passend bit pijn doen.

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

hoi ik weet niet zeker hoor maar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:28

bij een pony van mijn vrindin was er ook en te groot bit en daardoor kon ze de pony niet goed stuuren en ze (het paard) trok het naar achter dat je der in galop niet kon stuuren dus daar moet je rekening mee houden dat je hem niet al te groot koopt! groetjes en kuzzzzzzz leoni! Lachen

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

ja leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:42

dat was mijn pony leoni maar ik zal het een eerkijk zegen we hadden inderdaad een te groot bit maar het was een zacht bitje dus die kon ze goed vast pakken daardoor rende ze steets weg



______________________________
ik vat hem niet leo je heb niet eens een paard