bijrijden, duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

bijrijden, duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 21:25

ik kan een fjord bijrijden eventueel. ongeveer 140 euro per maand, ik moet buiten de lessen om rijden (hij loopt lessen mee) maar mag verder 6 dagen per week rijden.
deze fjord is eventueel ook te koop (ik ga hem niet kopen hoor) de prijs is 2500,- inclusief zadel, hoofdstel, 3 dekens, halster en touw. hij springt, dressuur, western en loopt aangespannen. zijn die prijzen duur?


pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:33

Nou , 140 euro per maand vind ik erg duur ,
tot 100 euro is redelijk vind ik.

Maarja je HOEFT het niet te doen Knipoog dus ze mogen zelf weten wat ze ervoor willen hebben ....

Op zich vind ik 2500 euro voor een Fjord vrij veel ,
maar als ik zo lees wat hij kan (mits het ook allemaal een beetje netjes en goed getraind gaat natuurlijk) en alle spullen die er bij zitten (mits goede kwaliteit) dan vind ik het wel een acceptabele prijs.

Moet hij ook nog wel goed gezond zijn en niet te oud natuurlijk .

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 21:36

ehm.. ik heb zijn vorige bijrijdster zien dresuren, en de eigenaresse reed western, dat ging heel netjes. in de les is het een dondersteen (plots stoppen, en elke kant op lopen in elke gang behalve de goede)
ik wil hem wel graag bijrijden, want mijn ouders eis is dat ik kan aantonen dat ik een paard combineer met mijn werk en school.hij is trouwens negen
Laatst bijgewerkt door Sirius_ op 19-05-02 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:37

140 euro per maand, daar stal je bij ons op stal een paard voor.
Dus dat vind ik voor een bijrijdpaard behoorlijk veel.
Het is maar net wat je er zelf voor wilt betalen.

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:40

Hallo,
Wij zijn op zoek naar een Fjord ,dus als deze te koop is wil ik er wel wat meer over weten.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 21:45

voledige stalling is 255,- pm.
ja brithany hij is te koop. als alles doorgaat rijd ik hem bij tot hij verkocht wordt. wat ik weet: hij is ongeveer 140/145, negen jaar oud, western, dressuur en springen en aangespannen loopt hij, het is een hele felle fjord, daarom loopt hij de lessen mee, want als hij maar een uur per dag loopt lig je er geheid af. het is een echte dondersteen maar een heeeele leuke fjord (vind ik, en mn zusje is ook weg van hem)
op stal is hij heel braaf, doet geen vlieg kwaad. en wat ik leuk vind *LOL* het is een slanker type, ik houd zelf niet zo van die dikke fjorden maar deze vind ik heel leuk

hij staat er niet echt geweldig op, maar deze heb ik van internet en zelf kan ik pas over 2 weken foto's maken want mn ouders hebben de camera mee naar griekenland.
Afbeelding

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:53

Gek, mijn bijrijdster mag gratis komen rijden, het paard staat geheel tot haar beschikking, ze hoeft niet uit te mesten, niet te voeren, verder helemaal niets, terwijl het wel mag. Ze mag ermee naar les, ze mag ermee de weg op en alles is gratis...

Ongelooflijk he, dat ze helemaal niet vaak komt.... Verward
Net alsof ze er hele,maal geen zin meer in heeft, ik wil eigenlijk wel dat ze opzegt.., dit is zo ook niets.....*zucht*.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:18

Nou ik denk niet dat het wat is voor ons,want er moet een meisje van 8 op gaan rijden en die rijdt mischien maar een klein uurtje per dag en dat is meer spelen als echt werken ,dus dan is hij waarschijnlijk te fel voor haar.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

rij bijrijden voor 140 euro per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:33

Hoi, ik vind ook 140 euro in de maand wel erg veel. Momenteel betaal ik voor mijn leasepaardje 50 euro per maand, + de les. Daarbij loopt ze ook mee in de les, maar ik mag er zoveel op rijden als ik wil. groetjes Margaret.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:43

Een eigen paard zal je heel wat meer kosten dan 140 euro per maand. Als je het daar mee vergelijkt en als je er ook dezelfde dingen mee kan doen die je ook met je 'eigen' paard zou willen doen vind ik het een koopje.

Nulla tenaci invia est via

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 07:57

Margreet schreef:
Een eigen paard zal je heel wat meer kosten dan 140 euro per maand. Als je het daar mee vergelijkt en als je er ook dezelfde dingen mee kan doen die je ook met je 'eigen' paard zou willen doen vind ik het een koopje.

Ben ik met je eens, maar met je eigen paard kan je een band opbouwen.. als je nu al je tijd in die Fjord steekt en hij wordt over een tijdje verkocht heb je er veel in geinvesteerd, maar ben je geen stap verder dan dat je eerst was..

Ik vind het dus ontzettend duur, dit kost Fleur mij niet eens per maand (als de veearts er niet om de haverklap bij zou staan Knipoog )

Misschien kan je onderhandelen? Ikzelf zou het voor die prijs niet doen, maar als je het geld hebt en het graag wil...

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 08:26

Die 140 Euro is absoluut een koopje wanneer je het vergelijkt met een eigen paard. Er kunnen wel mensen zijn die zeggen dat dat veel geld is maar heb je een alternatief voor minder geld achter de hand?
Je kunt dit paard gewoon beschouwen als je eigen paard als je 6 dagen p week kunt rijden. En waneer er DA kosten komen betaal je niet mee en bij een langere kreupelheid zeg je je kontrakt op en zoek je een ander bijrijd-paard. Dit is een ideale manier om te kijken of een eigen paard echt wel iets voor je is.
Over de aankoopprijd daar kan ik niets zinnigd over zeggenomdat de handel in Fjorden heel anders is dan die in KWPN-ers wat betreft de prijsstelling.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:00

A: vindt ik het geld wat je moet betalen om bij te rijden (en hij loopt al in lessen mee, dus waarom dan nog extra rijden) erug veel.

B. sorry maar voor deze fjord geef ik incl alle spullen zeker geen 5500 gulden (2500 euro). Das de prijs die je betaald voor een netjes aangereden fjord met papieren en predicaten.
Zeker niet als het een manegepaard is geweest (meer kans op vervroegde slijtage). En hij is als ik het zo lees niet echt bijster goed gereden, anders zou hij niet zelf zijn gangen bepalen en op de rem gaan.
En kom er niet meee aan van: het is een fjord, die zijn nu eenmaal eigenwijs. Das bullshit want de fjorden die ik ken flikken dit soort geintjes niet, die zijn netjes in/aangereden en dat zijn ook pittige fjordjes.

En hij is niet slank hoor, maar zo op de foto te zien gewoon erg arm bespierd (schoft/schouder, kont en hals).

Naja waar het op neer komt, te duur om bij te rijden en te hoge vraagprijs voor de verkoop.
Maar je moet het helemaal zelf weten, tis jouw geld Haha! .

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:03

Ik vind 140 Euro een behoorlijk hoog bedrag voor bijrijden hoor, maar zoals hier wordt vergeleken met een eigen paard, ja, dan is het een koopje.
Aan een eigen paard ga je hechten, daar krijg je een band mee, dat is ook zo bij een verzorg paard maar je loopt nu wel het risico dat hij verkocht wordt en dat zal pijn gaan doen.
Kan je niet met de eigenaar regelen dat je hem eerst een paar maanden kan leasen tot je ouders ervan zijn overtuigd dat je het allemaal kan combineren en dat je hem daarna koopt?
Dan wel in het lease contract zetten dat hij niet verkocht mag worden, kost misschien wel iets meer maar dan is hij later misschien wel van jouw (mits je ouders overtuigd zijn natuurlijk Haha! )
Verder vind ik de aankoop prijs voor een Fjord die dat allemaal kan en waar je alles ook nog eens bij krijgt wel meevallen hoor!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:24

Ik denk Pam dat je zelf gewoon 100 euro p/m moet zeggen, of je ouders, dan kun je eventueel een beetje 'bieden' zeg maar.
Dus proberen wat van de prijs af te krijgen.

Nadelen voor jou: de pony is vrij klein (je bent nogal lang), de prijs is veel, en op welke uren kun je op hem rijden?
Als hij in de les rijdt kan het best zijn dat jij dan net 'vrij hebt van school'.
Nu in de zomer is het nog geen probleem en kun je misschien nog 's avonds naar de manege fietsen, maar of dat van je ouders ook mag in de winter als het 's avonds donker is?
Daarnaast wordt de pony verkocht dus over een maandje kan hij wel weg zijn. Maak de afspraak dat als hij over twee weken bijv. weg is, jij wel de helft van het geld van die maand terug krijgt.

Voordelen voor jou: je krijgt een eigen paard in de toekomst maar kunt nog veel ervaring gebruiken, dat kun je op deze manier opdoen!
En meteen je ouders laten zien dat het je lukt.

Vragen: als jij wil rijden mag je dan gratis gebruik maken van de buiten- of binnenbak? Of betaal je hiervoor? Want dan ben je natuurlijk nog duurder uit.
Succes met beslissen!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:25

Ik vind 140 euro niet te veel, ik ben aan mijn eigen paard zeker 450 euro per maand kwijt, dus dan is het niet veel!!!

gerdien

Berichten: 75
Geregistreerd: 09-05-02

ik vind wel duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:52

Ik vind het wel heel duur. Ik heb een eigen haflinger en die heb ik ook ergens anders gestald. Ik moet 60 euro in de maand kwijt aan stalling. Ik heb daar een bak, stal en weide bij. Dus ik ben nog goedkoper uit en mag dus alles zelf bepalen wat ik met mijn pony wil doen. 140 euro vind ik dus wel duur als het alleen om rijden gaat

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:11

erg duur allemaal!
En bedenk je, als jij die pony 6 dagen per week rijdt (ik weet niet welk niveau je rijdt) rij je die pony misschien in een paar maanden, naar een beter niveau, misschien leer je hem van die streken af *als hij bv niet meer als manege pony gebruikt word* en dan wodrt die fjord alleen maar meer waard!
Ik vind dus dat die eigenaar bv een kleine vergoeding kan vragen voor bv stalling of gebruik van zijn spullen, maar als hij er zelf alleen maar beter van wordt omdat hij meer kan vragen voor die fjord!

Maargoed, als hij 2500 euro blijft vragen, is die fjord voorlopig nog echt niet verkocht!
En je moet het zelf weten! Zelf zou ik het niet doen, of je moet er tegen kunnen dat bv na 3 maanden die fjord verkocht wordt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:24

Vippie schreef:
A: vindt ik het geld wat je moet betalen om bij te rijden (en hij loopt al in lessen mee, dus waarom dan nog extra rijden) erug veel.

B. sorry maar voor deze fjord geef ik incl alle spullen zeker geen 5500 gulden (2500 euro). Das de prijs die je betaald voor een netjes aangereden fjord met papieren en predicaten.
Zeker niet als het een manegepaard is geweest (meer kans op vervroegde slijtage). En hij is als ik het zo lees niet echt bijster goed gereden, anders zou hij niet zelf zijn gangen bepalen en op de rem gaan.
En kom er niet meee aan van: het is een fjord, die zijn nu eenmaal eigenwijs. Das bullshit want de fjorden die ik ken flikken dit soort geintjes niet, die zijn netjes in/aangereden en dat zijn ook pittige fjordjes.

En hij is niet slank hoor, maar zo op de foto te zien gewoon erg arm bespierd (schoft/schouder, kont en hals).

Naja waar het op neer komt, te duur om bij te rijden en te hoge vraagprijs voor de verkoop.
Maar je moet het helemaal zelf weten, tis jouw geld Haha! .

Viv


Precies mijn woorden Lachen Overigens zou ik ook geen paard bij gaan rijden wat voor de verkoop is. Het lijkt erop alsof je er echt een band mee hebt, en als je hem nu gaat verzorgen en rijden lijkt het mij dat de klap dalijk nog harder aankomt als hij verkocht wordt. Verder ben ik het heeeeelemaal met Vippie eens. Veel te duur allemaal.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 12:03

hm..
ik twijfel nog wel erg. hij zou dan 6 dagen per week van mij worden, voor 140 euro, terwijl een eigen pony mij 255 en een paard 300 kost. maar inderdaad, ik moet buiten de lessen om rijden, dat wordt dan nu 's avonds, maar in de winter kan dat niet. maar misschien dat hij dan al verkocht is. daarbij komt nog dat ik de hele maand juli op vakantie ben. en hoeveel zou hij kunnen lopen trouwens? ik ben bang dat het teveel wordt.
maar aan de andere kant is het een buitenkansje, zie hier maar eens een bijrijdpaard te vinden, of een verzorgpaard. doordie twijfel ben ik wat anders gaan bedenken: op zoek gaan naar een paardje dat ik in de zomer (augustus en september) kan leasen. Dan zit ik niet verbonden met de manege lessen, en ben dan dus niet afhankelijk van wanneer het paard loopt en wanneer ik naar de manege kan gaan. maar ik weet het echt nog niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:07

Ik zoek al tijden naar handige bijrijders die net zo vaak mogen komen rijden als ze willen, en die hoeven helemaal niets te betalen, ook voeren/uitmesten hoeven ( mogen) ze niet doen.
En dan heb je gewoon 1 paard ( goed) tot je beschikking.

Er zijn veel mensen die een paard kopen, die ze allleen kunnen houden als ze bijrijders nemen, vind dit een beetje vreemd.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:29

Of het duur is valt niet te zeggen zo vanachter de computer. Ten eerste is het maar wat je er voor over hebt, wat de faciliteiten zijn, of er les bij zit etc, etc. Ik betaal half stalgeld, inentingen en wormenspuiten de eigenaar de rest. IK heb het er voor over dat is belangrijk. Er zitten dan bij mij drie lessen in de week bij en als ik die op die op manegepaarden zou rijgen ben ik net zoveel kwijt. Plus nu is de eigenaar op vacantie en rijd ik 5 keer in de week. Voor MIJ is het de ideale oplossing om een band op te bouwen met een paard en technisch vooruit te komen (paard en ik). Ik weet wel zeker dat hij niet binnenkort verkocht wordt en mocht de eigenaar ermee stoppen ( is 64) zou ik er over na kunnen denken om hem over te nemen.
Veel succes met je beslissing en een hoefje van Gamble.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:49

Op welke dagen rijdt hij in de les mee? Ik kan me voorstellen dat dat ook op zaterdag is en dat jij met hem dan ook wel wedstrijden wilt rijden.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:54

Tja, je moet er wel natuurlijk op letten hoeveel die per dag loopt, als hij 3 uur per dag loopt, zou ik er zeker niet meer op gaan rijden!!!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:06

Het is maar net voor wat je er voor wilt geven.

Kijk als je hem 10 maanden huurt dan ben je al 1400 euro kwijt, kan je beter ergens goedkoper zoeken en een pony die minder lessen heeft. Ik vind het allemaal best wel duur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers