Zelf gemaakt anti-klit spray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Zelf gemaakt anti-klit spray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:20

Hoi, heeft iemand zelf een keer anti-klit spray gemaakt?
Zou ik mischien het recept mogen?

Groetjes Dionne

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:24

goed topic, dit blijf ik volgen, vind die in de winkels eigenlijk best duur.. eigenlijk TE duur misschien kan ik het idd ookw el zelf maken!:D

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:27

@ kuikje, jah idd is best duur.. maar als je het niet zelf kan maken koop ik het daar wel

Ben benieuwd of er mensen zijn die het zelf maken

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:28

gewoon creme spoeling of creme voeding verdunnen met gekookt water. je kan er somers ook wat tea tree olie doorheen doen, of citonella olie, tegen de vliegen enzo.... ( vind het niet egt supergoed werken ofzo) die uit de winkel werken nog het beste haha !

ik maak het trouwens nooit zelf hoor, dit heb ik van iemand gehoord die maakte hel weleens.... maar werken doet het gloof ik niet echt

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:29

Ik ken wel een recept maar die is ja flut ..

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:33

OrissE_GipsY schreef:
gewoon creme spoeling of creme voeding verdunnen met gekookt water. je kan er somers ook wat tea tree olie doorheen doen, of citonella olie, tegen de vliegen enzo.... ( vind het niet egt supergoed werken ofzo) die uit de winkel werken nog het beste haha !

Ik ga het eens proberen , kijken of het lukt

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:36

laat je even weten of het dan gelukt is?? tea tree olie heb ik zoiezo nog wel ergens liggen en creme spoeling hebben we ook standaard, moet je die creme spoeling er dan ook weer uitwassen of kun je het er gewoon in sprayen??

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:40

Werkt het wel als je er gewoon teatree olie bij gooit? Olie mengt immers niet met water. Ik heb altijd geleerd dat je er dan ook een drupje koffiemelk of honing bij moet doen. Of hoeft dat bij zo'n shampoomengsel weer niet?

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:46

ik gebruik dit recepje wel eens bij mijn verzorg shet...

-creme spoeling pakken niet heel veel maar ongeveer evenveel als je zelf gebruikt en dat aanmaken met lauw warm water, goed roeren en dan in de staart smeren. dan ga je met je vingers door de manen/staart.. als je niet meer veel klitten hebt kan je eventuweel nog wat met de manenkam doen maar liever niet in de staart .. dan gewoon met water uitspoelen.

ik zou het er wel uitspoelen.. erin laten lijkt me niet echt lekker ik denk dat het dan ook vettig wordt ofzo.. maar dat weet ik dus niet ik spoel het er altijd uit

ik kan je niet zeggen dat het super werkt , die je koopt werkt toch beter. maar het valt altijd wel eens te proberen . bij mijn palomino verzorg shetje is het soms echt een wondermiddeltje maar dat is dus soms ..

Groetjes Sophie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:12

De meeste roepen babyolie mengen met water, maar water mengt niet met olie. Daarbij heb ik zelf al ontdekt dat babyolie voor geen meter ontklit, het ging jeuken bij mijn paard en ik kreeg vieze vette manen.Wat wel prima werkt is Haarlotion van Zwitsal, kost wel zo´n 4 euro. Ik gebruik zelf de spray van Leovet, kost me 11 euro, maar is het dubbel en dwars waard, lange Friese manen moet j nou eenmaal goed onderhouden!

santie

Re: Zelf gemaakt anti-klit spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:25

1/4 ongeparfumeerde wasverzachter, met 3/4 water, in een plantenspuit doen, even schudden, en dan gebruiken, niet uitspoelen. werkt bij mijn tinker met zeer veel behang, en hele dikke staart, super goed, en het kost niet zo duur, zelf gebruik ik het niet direct op de staart wortel of manekam, omdat je het niet uitspoeld.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:27

beetje babyolie mengen met water, werkt echt super en goedkoop!

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:23

babyolie en water kun je niet mengen leer nou wat in NASK!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:17

LaFunkyJazz schreef:
beetje babyolie mengen met water, werkt echt super en goedkoop!

Wat zei ik net twee reacties boven jou ?
Olie met water mengt niet, test het eens uit! Even schudden, oliedeeltjes raken even los van elkaar, als je even later weer kijkt ligt de olie op het water..

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:20

op dabo;'s onderschrift

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:28

Siliconen spray.

of;
1 deel neutral wasverzachter, 1/4 deel babyolie en 1 deel water, even lekker schudden, in een spuit doen en sprayen maar!
van http://paarden.hobby-site.com/ afgeplukt.

gomir

Re: Zelf gemaakt anti-klit spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:37

Maar als je je spuitbus met babyolie en water even schud voor gebruik verdeel je de babyolie wel een heel stuk makkelijker over het haar. Het worden dan hele kleine druppeltjes namelijk
werkt niet beter dan gewoon babyolie op je handen doen en erin smeren, maar scheelt wel een hoop geklieder!

En de volgende ochtend borstel je de staart heel makkelijk uit Heb het net nog gedaan

honolulu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:12

kuikje schreef:
laat je even weten of het dan gelukt is?? tea tree olie heb ik zoiezo nog wel ergens liggen en creme spoeling hebben we ook standaard, moet je die creme spoeling er dan ook weer uitwassen of kun je het er gewoon in sprayen??

Het was idd wel fijn, kon er zo door heen kammen
Ik heb het er niet uitgewassen wist niet of het moest.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:36

oow oke! heb je de tea tree alleen gebruikt of ook met cremespoeling? cremespoeling moet je volgensmij uitwassen

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:26

je moet de creme spoeling er iig uitwassen! het kan gaan jeuke dacht ik..
zeg maar als ik het fout heb ..

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:37

haha ja dat dacht ik ook al!
Is er ook iets wat je niet uit hoeft te wassen?

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:05

je kan toch ook cremevoeding gebrukken dan, die bij mensen hoef je ook niet uit te spoelen. Ik heb nog nooit geprobeerd, maar bij ons gaat dat ookniet jeuken
Groetjes

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:09

Cockpittspray.

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:13

kuikje schreef:

Waar koop je tea tree olie? Ik heb gehoord dat het helpt bij zomereczeem, en hoe moet je dat dan toepassen? Op der manenkam smeren ofzoiets?

Sorry voor de off topic...

Ik heb het al zoo vaak geprobeerd om antiklit te maken, maar het werkt allemaal voor geen meter..
En idd, dat in de winkel is zwaar duur

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:14

Dionne_Xx schreef:
kuikje schreef:

Het was idd wel fijn, kon er zo door heen kammen
Ik heb het er niet uitgewassen wist niet of het moest.

Ah, das goed, dan ga ik het ook even proberen