Paardenverzekering, welke kiezen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:51

Mijn paard zit nu in het fonds, maar ik zit eraan te denken om hem bij een verzekeringsmaatschappij te verzekeren. Nu heb ik namelijk niets te vertellen als mijn paard wat mankeert. Hij zou dan meegenomen worden en je weet niet hoe of wat. Bij een verzekeringsmaatschappij heb je zelf veel te vertellen als je paard wat ernstigs mankeert. En je kan je tevens aanvullend verzekeren tegen bijvoorbeeld koliekoperaties. Interpolis zag er bijvoorbeeld heel keurig uit op internet met een fatsoenlijke premie. Maar wat vinden jullie en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende paardenverzekeringen?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 01:35

ik ben al heel wat jaartjes verzekerd bij amev...nu beter bekend als hippo zorg bv
heb al aardig wat probjes gehad maar ze hebben altijd alles keurig vergoed..en snel ook..

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:34

Ik zit ook bij interpolis en ben heel tevreden, mijn verzekering gaat 1 mei in, ze hebben handige pakketten met genoeg keus en ze hebben mij erg goed advies gegeven.

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:35

iemand ook ervaring met friesland verzekering? (EFO)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:54

Ja ik. Ben daar nu ruim een jaar verzekerd en heb al een aantal keren iets gedeclareerd. Is hel netjes gegaan, had het geld binnen drie weken.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:07

loveblacky schreef:
iemand ook ervaring met friesland verzekering? (EFO)

ja hele slechte! breek me de bek niet open

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:22

O ik heb goede ervaringen met EFO. Tot nu toe is alles netjes afgehandeld.
Heb slechte ervaringen met Fairmount en Amev.

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:52

best raar dat mensen zulke verschilende ervaringen ermee hebben?

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:42

ja de een is over een bepaalde maatschappij heel positief en de ander weer helemaal niet. Ik werd er ook niet wijs uit Ik heb maar gewoon voor Interpolis gekozen. Daar was precies de goede verzekering voor mij en alles werd tenminste duidelijk uitgelegd Ik betaal 3,5% van de verzekerde waarde en ben dan verzekerd tegen dood en voor koliekoperaties en acute open fracturen. Alles wat er nog meer onder valt staat wel op de site van Interpolis. Het is de beperkte verzekering. Mijn paard is er pas net verzekerd, dus heb nog nergens gebruik van gemaakt. Maar alles ging heel netjes, dus tot nu toe ben ik positief over Interpolis.

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 21:25

Alytje schreef:
ja de een is over een bepaalde maatschappij heel positief en de ander weer helemaal niet. Ik werd er ook niet wijs uit Ik heb maar gewoon voor Interpolis gekozen. Daar was precies de goede verzekering voor mij en alles werd tenminste duidelijk uitgelegd Ik betaal 3,5% van de verzekerde waarde en ben dan verzekerd tegen dood en voor koliekoperaties en acute open fracturen. Alles wat er nog meer onder valt staat wel op de site van Interpolis. Het is de beperkte verzekering. Mijn paard is er pas net verzekerd, dus heb nog nergens gebruik van gemaakt. Maar alles ging heel netjes, dus tot nu toe ben ik positief over Interpolis.


Ja klinkt heel goed allemaal, denk dat ik ook deze beperkte kies.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:29

Dit topic hou ik ook even in de gaten, wil mijn nieuwe pony ook verzekeren.
Ik heb hier nu een foldertje +aanmeldingsformulier liggen van Amev...

dollydot
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 22:36

Ik heb mijn paarden ook bij Interpolis en ze zijn erg snel met uitbetalen.
Binnen 1 week het geld op de rekening en ze proberen nergens onderuit te komen.
Ik heb AMEV en Interpolis (van beide de meest uitgebreide) bekeken en dan was Interpolis toch net iets beter omdat zij meer dekken.

Nadir

Berichten: 12734
Geregistreerd: 12-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:21

loveblacky schreef:
iemand ook ervaring met friesland verzekering? (EFO)

Mijn paard is bij EFO verzekerd.
Ik heb er gelukkig nog geen aanspraak op hoeven maken maar ik kan wel zeggen dat ik er niets dan goeds over gehoord heb. Daarbij hebben ze mij ook keurig geholpen met het uitzoeken van het juiste pakket. Er kwam iemand langs om bij het paard te kijken en daarna was alles vrij snel geregeld.

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:25

En gewoon NIET verzekeren??
Ik had mijn vorige paard ook een poos verzekerd, maar ben ermee opgehouden. Interpolis gooie haar uit de verzekering omdat ze 21 jaar was geworden. Daarbij had ik in die tijd meer premie betaald dan het verzekerde bedrag!!

Nadir

Berichten: 12734
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:12

ikke schreef:
En gewoon NIET verzekeren??
Ik had mijn vorige paard ook een poos verzekerd, maar ben ermee opgehouden. Interpolis gooie haar uit de verzekering omdat ze 21 jaar was geworden. Daarbij had ik in die tijd meer premie betaald dan het verzekerde bedrag!!

Dat kan ook.
En dan hoop ik maar voor je dat ze nooit eens iets mankeren anders is het echt niet te betalen...

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 09:21

Niet verzekeren is voor mij geen optie. Als er wat gebeurd is het allemaal al erg genoeg en dan wil ik me geen zorgen maken over de financiele kant. Want inderdaad, een koliekoperatie bijvoorbeeld, is al duur genoeg.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:58

Daar ben ik het mee eens. Er kan zoveel gebeuren, en dat kan een flinke aanslag zijn op je spaarpotje. Ik wil niet het risico lopen dat dat een keer leeg is en dat ik Indy niet kan helpen.

Ben je er al uit welke verzekering je kiest?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15474
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:21

Ik mijn paard verzekerd bij een fonds. Ik krijg 95% uitgekeerd van de verz. waarde bij overlijden. Ik heb ziektekostenverzekering omdat de premie vaak hoger is dan de eventuele kosten die je krijgt (even afkloppen ).

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:28

Nadir schreef:
ikke schreef:
En gewoon NIET verzekeren??
Ik had mijn vorige paard ook een poos verzekerd, maar ben ermee opgehouden. Interpolis gooie haar uit de verzekering omdat ze 21 jaar was geworden. Daarbij had ik in die tijd meer premie betaald dan het verzekerde bedrag!!

Dat kan ook.
En dan hoop ik maar voor je dat ze nooit eens iets mankeren anders is het echt niet te betalen...

Kwestie van prioriteit!?
Ik weet wat een en ander kost en wat de risico's zijn. De kans dat een paard een koliek-operatie overleeft is ruim minder dan 50%. Ik zal dus echt wel twee keer achter mijn oor krabben, voordat ik zoiets laat doen.
Veder maakt het ook nogal uit of je voor elk wissewasje de dierenarts laat opdraven, of dat je zaken eens gewoon aankijkt. Als ik hoor wat sommigen hier aan jaarpremie betalen, dat heb ik in mijn hele leven niet aan dierenartskosten uitgegeven. Het duurste wat ik ooit aan paarden heb laten doen is castratie.

Nadir

Berichten: 12734
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:47

ikke schreef:
Kwestie van prioriteit!?
Ik weet wat een en ander kost en wat de risico's zijn. De kans dat een paard een koliek-operatie overleeft is ruim minder dan 50%. Ik zal dus echt wel twee keer achter mijn oor krabben, voordat ik zoiets laat doen.
Veder maakt het ook nogal uit of je voor elk wissewasje de dierenarts laat opdraven, of dat je zaken eens gewoon aankijkt. Als ik hoor wat sommigen hier aan jaarpremie betalen, dat heb ik in mijn hele leven niet aan dierenartskosten uitgegeven. Het duurste wat ik ooit aan paarden heb laten doen is castratie.

Dus jij laat je paard niet opereren wanneer deze een koliekaanval krijgt?

Lekkere instelling zeg.........

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:06

Als ik eerlijk ben ga ike r ook hard over nadenken hoor, transport is verschrikkelijk voor ze daarheen, dan de hele operatie en de pijn daarna en dan nog maar afwachten of ze er overheen komen. Nogal een kwelling

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:13

Als ik mijn paard bij Interpolis verzeker betaal ik voor de beperkte verzekering incl kolieoperaties en operaties van open fracturen MINDER dan in het fonds. Dan is ie ook verzekerd voor de dood. Wil ik hem daarnaast ook tegen ongeschiktheid verzekeren dan ben ik heel iets duurder uit. Daarnaast ben ik dan eigen baas over mijn paard en neem ik zelf (in overleg met Interpolis) de beslissingen. Verder keert het fonds niet uit bij operaties zoals bij koliek en open fracturen. En als mijn paard iets mankeert denk ik er niet eens over na, maar doe ik alles om mijn paard te kunnen redden. Uiteraard wel met het beste voor ogen wat het paard betreft. En de paarden die ik tot nu toe met koliek naar Utrecht heb zien gaan zijn allemaal gezond teruggekomen, dus er is wel degelijk goed resultaat te verwachten bij zulke operaties. Ik denk dat ik voor Interpolis ga, nu alleen nog kiezen welke, de beperkte of de standaard verzekering. Op hun site staat trouwens alle info met premies.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:17

Ja ik heb ook de beperkte verzekering daar

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:26

Nadir schreef:
ikke schreef:
Kwestie van prioriteit!?
Ik weet wat een en ander kost en wat de risico's zijn. De kans dat een paard een koliek-operatie overleeft is ruim minder dan 50%. Ik zal dus echt wel twee keer achter mijn oor krabben, voordat ik zoiets laat doen.
Veder maakt het ook nogal uit of je voor elk wissewasje de dierenarts laat opdraven, of dat je zaken eens gewoon aankijkt. Als ik hoor wat sommigen hier aan jaarpremie betalen, dat heb ik in mijn hele leven niet aan dierenartskosten uitgegeven. Het duurste wat ik ooit aan paarden heb laten doen is castratie.

Dus jij laat je paard niet opereren wanneer deze een koliekaanval krijgt?

Lekkere instelling zeg.........

Hoeveel procent van de koliekgevallen moet geopereerd worden.....?
Dus ja, er zit best een kans in dat ik besluit een paard met koliek in te laten slapen. Daar heb ik een dierenarts voor om die beslissing mee te onderbouwen. Ik zal niet tot elke prijs proberen een paard te behouden.

magic84331

Berichten: 134
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: belgie

Re: Paardenverzekering, welke kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:46

Misschien stom maar ik ben anti-paard verzekeren. De meeste verzekeringen zijn "verzekering voor sterfte", dat wil zeggen dat je enkel de verzekerde waarde ontvangt als uw paard reeds dood is of dient de door de maatschappij afgemaakt te worden.
Als mijn paard erg ziek is doe ik er alles aan om haar terug te genezen, en dat kost soms flink wat duiten... en heb ik liever dit dan de uitkering van de verzekering, want dan is ze ondertussen dood !!

En als er dan eens een paard (in mijn geval een veulen) doodziek is doen ze er alles aan om het toch maar op te lappen, om toch maar geen premie te moeten uitbetalen, zelfs als het veulen niet meer normaal door het leven kan gaan ....
Net voor het einde van het contract is het veulen (gelukkig maar) een natuurlijke dood gestorven....
Qua uitbetaling verliep alles wel redelijk vlot (fairmountverzekering)