Is rijden nou zo belangrijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:57

Afgelopen winter had ik een lange grote dip, geen enkele zin om elke dag te gaan rijden... maar et moest, toch maar elke dag gedaan en et ging geen zak beter... Toen heb ik een poosje heel onregelmatig gereden en nu zit ik er weer elke dag op en rijd ik dan zo'n 2 paarden. Et gaat weer keigoed, de grote dip is voorbij en ik heb er echt zin! Voor mij dus wel elke dag rijden.. maar van de winter had ik er echt geen zin meer in.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:03

Sjuimpje schreef:
Ik heb paarden ook om op te rijden,
anders kan ik net zo goed een konijn nemen.
Die moet je ook voeren en mesten.


Hier ben ik het ook mee eens! Als je alleen maar een paard wilt om mee te wandelen, kun je net zo goed een hond nemen, kosten veel minder, en scheelt in onderhoud, en zijn vaak veel aanhankelijker.

Ik wil een paard om mee te rijden, verzorgen, knuffelen en lol maken. Maar voornamelijk voor het rijden zometeen. Ik wil er op een gegeven moment ook een shet bij, om voor een karretje te spannen. Maar dat gebeurt pas als ik ze thuis kan neerzetten.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:15

Cowgirl schreef:
Ik ga met Sonja mee.

Nu mijn paard chronisch kreupel is zie ik wat het inhoud.
Hij staat daar maar en vreet zich helemaal rond. Ik betaal rustig door terwijl ik er in weze niks meer mee kan doen(heel misschien is er een oplossing )
Mijn besluit is dus ook als het echt niks meer wordt hij weggaat.
Je hebt een paard in eerste instantie om op te rijden en hoe je dat per week indeeld moet je natuurlijk zelf weten.
Maar ik ga geen 400 gulden in de maand betalen om hem alleen maar in de wei te zien staan.


precies, dat heb ik nou ook met mijn pony (chronische peesschedeontsteking) en dan zeggen mensen nog dat ik gek ben als ik hem verkoop naar iemand die alleen recreatief met hem bezig is. mijn ouders willen geen 630! gulden per maand betalen voor een pony waar ik alleen een rondje van 3/4 uur mee kan buitenlopen/rijden, die niet meer op wedstrijd mag en ook niet teveel in een bak.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:00

Meestal kan ik wel rijden alleen het is niet het belangrijkste voor mij.
als ik boos of me niet goed voel ga ik niet rijden want dan weet ik toch dat ik op blacky steeds kwaad word en dat wil ik niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:55

paardje"]
[quote="Cowgirl schreef:
Ik ga met Sonja mee.

Nu mijn paard chronisch kreupel is zie ik wat het inhoud.
Hij staat daar maar en vreet zich helemaal rond. Ik betaal rustig door terwijl ik er in weze niks meer mee kan doen(heel misschien is er een oplossing )
Mijn besluit is dus ook als het echt niks meer wordt hij weggaat.
Je hebt een paard in eerste instantie om op te rijden en hoe je dat per week indeeld moet je natuurlijk zelf weten.
Maar ik ga geen 400 gulden in de maand betalen om hem alleen maar in de wei te zien staan.


precies, dat heb ik nou ook met mijn pony (chronische peesschedeontsteking) en dan zeggen mensen nog dat ik gek ben als ik hem verkoop naar iemand die alleen recreatief met hem bezig is. mijn ouders willen geen 630! gulden per maand betalen voor een pony waar ik alleen een rondje van 3/4 uur mee kan buitenlopen/rijden, die niet meer op wedstrijd mag en ook niet teveel in een bak.
[/quote]

Ik ga met jullie en Sonja mee.
Ook overigens met Runningkawa.