je pony ff helemaal laten gaan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:34

Fitzroy schreef:
Waarschijnlijk heb ik dan een heel vreemd paard. Fitz wil nl. helemaal niet hard.
Zelfs als ik op het strand rijd en ik galoppeer aan wordt het niet meer dan een middengalopje. Ik ga voor zijn plezier naar buiten dus als hij niet harder wil hoeft het van mij niet.
Bovendien vind ik niets zo irritant als van die paarden die weten dat ze er vandoor mogen gaan zodra ze op het strand zijn.
Met die van mij kan ik heerlijk relaxed aan een lang teugeltje stappen.


die van mij is ook zo, als ik buiten galopeer zitten we gewoon in een verzamdelde galop, pas als ik in de verlichte zit ga en ik drijf hem aan dan weet hij dat het cross tijd is en dat gaat hij wel hard.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:35

Ik wil helemaal niet hard buiten maar soms lijkt het dat mijn paard buiten maar 4 gangen heeft, arbeidsstap, middendraf, middengalop en uitgestrekte galop.... dribbelen, 'piaffe', 'passage' en bokjes geeft hij alleen als er veel dazen zijn of hij te veel ingehouden word.
Als hij mag gaan, dan gaat hij ook wel Haha!
Ik doe het niet te vaak, zelf vind ik er niks aan... is wel leuk om met een groepje te gaan maar anders.
In de volle galop gaat hij dus gestrekt en voelt het niet eens zo hard behalve dan dat je snel vooruit komt Haha! ik kom dan mijn (dressuur)zadel ook niet uit, net alsof je in het zadel gehouden word, heel apart gevoel.
Alleen is de rem heel wat minder fijn afgesteld buiten Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:12

Fitzroy schreef:
Waarschijnlijk heb ik dan een heel vreemd paard. Fitz wil nl. helemaal niet hard.
Zelfs als ik op het strand rijd en ik galoppeer aan wordt het niet meer dan een middengalopje.


Zo, zo'n paard zoek ik ook!!! Kan ik mischien eindelijk 'ns van m'n buitenrij-angst afkomen...............
Na vele ongelukjes buiten durf ik NIET MEER buiten te rijden. Nog geen eens van de bak naar de stal dus he.....(5 minuten over de weg....)
Ik schijt werkelijk geen 7, maar 70 kleuren stront!!!

Het toverwoord bij mij is controle....geen controle meer hebben.
tis jammer voor mirage, en ik zoud het heerlijk voor haar vinden als iemand dat 'ns met haar deed, maar nee, dank je, niet met mij.....

HELAAS!!!!!!!!!!!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:22

Dat gesjees hoeft voor mij allemaal niet zo, ik heb geen zin in blessures.
Een lekkere middengalop vind mn paard ook lekker.
Eerder (=5 jaar geleden) deed ik t wel eens met de pony maar ja, dan ben je jonger en denk je minder na over risico's e.d.
(niets beschuldigends over jonge ruiters hoor Knipoog )
Ik wil dat het paard onder mij controleerbaar blijft en niet als een gek gaat lopen dribbelen als er een lang pad voor hem ligt.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:00

heej, ja doe ik ook best vaak..ik heb het gevoel dat ze met gewoon rijden dan makkelijker worden, als je ze 1 keer in de week (of 2 weken) effe lekker laten lopen..
mijn kan je voluit laten galloperen en dan met 1 pinkje terug halen (na een beetje overdreven) heeft een hele zachte mond relax joh..nog veel plezier!!doeg!!!!!