paard bijna in sloot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

paard bijna in sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 21:20

Ik heb mijn paard, een 6 jarige merrie nu bijna 3 maanden. Bij de vorige eigenaar was ze recreatief gereden vooral in de binnenbak, ze ging denk ik niet zo vaak naar buiten. Ze is wel redelijk verkeersmak maar vind trekkers, vrachtwagend ed. best wel eng. Daarom ga ik voorlopig alleen met een ander paard samen rijden die wel goed verkeersmak is. Vandaag ging ik dus samen met een vriendin rijden, haar paard staat in dezelfde wei en is 100 % verkeersmak. Het ging best goed tot we een geparkeerde trekker tegenkwamen, met daarachter van die grote rollen kabels. Vreselijk eng dus vond mijn paard. Het paard van mijn vriendin ging er gewoon langs. Naast die trekker was nog zo'n 2 meter ruimte, maar nee mijn paard vond het zo eng dat ze gewoon nog meer op zij ging en daar was dus een sloot. Ze ging dus bijna die sloot in. Ik dreef haar voowaarts maar ze bleef opzij gaan. Nadat ze met haar achterbenen bijna in die sloot zat heb ik haar gelukkig toch naar voren kunnen schoppen en is het geen zeepaardje geworden. Hoe kan ik dit in de toekomst het beste oplossen. Als ze iets eng vind wil ze er dus absoluut niet langs en gaat dan achteruit lopen. Als ik haar dan benen geef of een tik gaat ze nog harder achteruit of bokken. nou een lang verhaal, ik hoop dat iemand tips heeft.