All weather tuftbodem op kleigrond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

All weather tuftbodem op kleigrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:26

De bodem van mijn toekomstige rijbak bestaat uit klei, ik zit erover te piekeren om all weather tuft te plaatsen echter, in de winter wil ik de bak ook gebruiken als paddock, ik weet niet hoe de grond met all weather tuft zich houdt als er overheen geplast en gemest wordt.
Wie kan mij zijn of haar ervaringen met zo'n bak vertellen?
Indien all weather geen optie is, laat ik de bak opentrekken en laat ik het afvullen met woudzand ofzo.
Graag dus jullie ervaringen, ook evt. met kleigrond!!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

BJuwel

Re: All weather tuftbodem op kleigrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:40

Klei laat geen water door dus zal er in de bak snel plassen ontstaan. Er zal grondverbetering met drainage worden geplaatst zodat het water kan worden afgevoerd.

Dus afgraven, daarop zand met daarin de drainage, dan afdeklaag en dan pas je bakbodem.

Succes ermee!

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:11

We hebben ook een tuft bak op stal en een kleigrond. Er ligt drainage, daarop zand en dan de tuftbodem. Ik zou alleen de bodem niet aanraden als paddock. Als de paarden gaan graven en rennen is er al snel niet meer veel over van je mooie bak. Het zand en de bovenste laag moeten namelijk niet teveel met elkaar mengen.

_Merato_

Re: All weather tuftbodem op kleigrond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:37

Dank jullie wel voor jullie reacties!