Jullie ervaringen met (ver)kopen via internet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:11

goed, bij de post is in 99% van de gevallen de overkomst duur voor brieven 1 dag. Als je onduidelijk schrijft, of een afwijkend formaat brief hebt, dan duurt het 1 dag langer, dit doordat de automatische sortering het niet aankan. Portokosten duurt ook 1 dag langer, dit omdat er administratiekosten berekend moeten worden.
Pakjes, vaak 1 dag extra verwerking, dit omdat ze ingetekend moeten worden op de GOBALIJST.
Als de pakjes afgehaald moeten worden op het postkantoor, dan kan dat vaak de volgende dag, omdat de 3S codes goed genoteerd moeten worden, dan raakt er niets zoek (hoop je).
En tuurlijk gaat er wel eens wat mis, hoe vaak dat weet ik niet, want ik heb nog nooit pakjes met de post verstuurd, maar dat komt deze week wel.
Ik wacht al 2 dagen op m'n bankafschrift.

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:15

Ik heb ook al een aantal dingen gekocht en verkocht via internet. Ik heb nog nooit problemen gehad, ook niet met de PTT ofzo.

En sinds kort werk ik als postbode bij de PTT Haha! Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:27

Wij hebben allebei onze pony's via internet gekocht. Geen problemen mee gehad. Succes.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:34

Ik doe het trouwens ook liever via bokt dan via marktplaats ofzo. Vooral bij de frequente gebruikers heb ik toch een prettiger gevoel dan bij een volslagen onbekende via marktplaats ofzo.
Heb al een paar keer via bokt iets ge- of verkocht en dat ging prima, toch houd ik altijd een slag om de arm, ik vertrouw iemand niet blindelings (Al maak ik voor Orri inmiddels een uitzondering wegens bewezen goed gedrag Haha! ).
Ook via bokt kreeg ik negatieve reacties over de borg die ik vroeg voor het passen van dat zadel dat ik verkocht heb, dat zou een gebrek aan vertrouwen zijn en weet ik veel wat voor gezeik allemaal niet meer. Het was geen "bekende" bokker en het ging wel om een bedrag van zo'n 400 euro, dus daar ga ik geen risico voor lopen, ook via bokt niet. Zadel is trouwens uiteindelijk via marktplaats verkocht. Kreeg ik laatst trouwens nog een mailtje van: dat het zo goed bevalt en dat ze er erg blij mee is. Leuk!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 12:07

Ik heb net een zadel gekocht via internet, en heb er op jullie advies een rembourszending van laten maken. Ik heb een foto van dit zadeltje gezien en denk dat ik daarmee de risico's wel een beetje kan beperken.
Bovendien heb ik een telefoonnummer en adres van de verkoper gekregen, dus weet ik bij wie ik kan aankloppen mocht er toch iets helemaal niet in orde zijn.

Ik verkoop zelf ook wel dingen via internet, maar dan gaat het om kleinere bedragen. Ik wacht tot ik een betaling binnen heb en verzend dan de spullen. Zelf ben ik ook bereid om mijn telefoonnummer en adresgegevens aan de koper te geven. Ik denk dat je daarmee wel het vertrouwen geeft dat je spullen ok zijn.

Groetjes,
Linda

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:13

Ik heb een keer iets verkocht aan iemand op de bonnie pony page (kennen sommige bokkers vast nog wel) en heb dus nooit geld ontvangen.
En zei maar volhouden dat ze d'r spullen nooit had ontvangen, ik bij de ptt navragen, waren d'r spullen al 2 weken eerder aangekomen....
Daarom vraag ik tegenwoordig altijd geld voordat ik iets opstuur en er zijn geen uitzonderingen. Als de kopers t er niet mee eens zijn halen ze het maar op, willen ze dat niet, pech gehad.
Als ik iets koop via marktplaats kijk ik altijd alleen bij noord- en zuidholland, zodat ik het op kan halen.
mijn pony heb ik ook via marktplaats gekocht, maar eigenaren van de fokkerij (waar hij stond) kende ik al persoonlijk.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:15

Ik heb laatst iets verkocht via Bokt, en nog steeds m'n geld niet. Het ging niet om een groot bedrag, maar toch Frusty
Daarom wil ik in het vervolg alleen spullen verkopen als mensen ze op komen halen of vooraf betalen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:58

Anna-Jelly"]
[quote="obsession"][quote="Nathalie"]
[quote="nsikkes schreef:
ik heb nu laatst geld overgemaakt ongeveer een maand terug aan iemand hier op bokt en ik heb t hoofdstel nog nooit gekregen heb haar vaak gepbt dan reageert ze niet dan heeft ze geen tijd.maar t hoofdstel is er nog steeds niet.dit is dus de eerste en laatse keer dat ik iets van iemand via internet heb gekocht.groetjes noor


sorry hoor maar ik heb m echt opgestuurd, jessica (obsession) was er bij en mijn vader ook.. dus dit ligt niet aan mij maar aan de PTT dan, of je banketstaaf dat je m nog niet hebt...
[/quote]

Yep inderdaad je hebt m allang ontvangen want hij is vrijdag op de post gedaan. Ik heb t zelf gezien ik heb zelfs t pakketje aan die [tt muts gegeven. En beetje banketstaaf om dit zo op bokt te zetten maar goed. je hebt dat hoofdstel nu echt wel.
En nath je hebt toch een bewijs van verzending gehad? scan die f fin anders. En die andere van die deken die we gelijk hebben opgestuurd die heeft m toch ook wel ontvangen?
[/quote]

PTT kan echt stinkmodder want ik heb ook een week op mijn pakketje gewacht, maar heb hem uit eindelijk nog gekregen...

Verder heb ik nog nooit iets verkocht over internet en 1x iets gekocht van Manda, wat netjes is aangekomen....
[/quote]

Ik heb het hoofdstel verstuurd tegelijk emt een deken naar iemand hier op bokt, en zij heeft hem zaterdag gehad.. Dus het is onmogelijk dat zij het hoofdstel nog niet heeft.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:04

Vecht dat even uit via PB wil je?
Lips are sealed

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:43

Ik heb mijn shet ook via het internet gekocht. Het was wel een heel eind rijden, maar we hadden dan ook afspraken gemaakt, als ik het een leuke pony vond, dat ik hem meteen mee kon nemen bijvoorbeeld. En het is prima gegaan, geen problemen mee gehad!

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:05

hoi ik heb mijn hoofdstel vandaag gekregen (nathalie bedankt) t heeft wel ff geduurt maar ik heb hem nu sorry voor mijn vorige bericht.groetjes noor

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:12

Citaat:
hoi ik heb mijn hoofdstel vandaag gekregen (nathalie bedankt) t heeft wel ff geduurt maar ik heb hem nu sorry voor mijn vorige bericht.groetjes noor

goh...toevallig... Frusty

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:53

hoi ik heb mijn hoofdstel vandaag gekregen sorry voor t vorige bericht nathalie bedankt.groetjes noor

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:51

Het kan ook erg snel, iemand heeft mij geld per post gestuurd, afgelopen zaterdag (had nog gezegd dat ze dat niet moest doen, maar goed). Ze had er geen postzegel op geplakt, en toch is die brief met geld (en portkaartje) aangekomen. Ik heb het gisteren gekregen, en direc het pakje klaargemaakt, was het nog net voor 6 uur op het postkantoor. En VANDAAG, dus 1 dag later had ze het al. Haha! Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:54

Ik betaal meestal wel vooraf als ik iets koop en als ik iets verkoop verwacht ik dan ook dat er vooraf betaald wordt.

En over pakketten die zogenaamd niet zijn aangekomen: je krijgt toch een verzendbewijsje? Met het nummer dat hierop staat kun je op internet kijken waar het pakketje zich bevind!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:21

Ik heb meerdere dingen verkocht en gekocht via internet.
Via Marktplaats en het vroegere ibazar. Nog nooit iets via Bokt.

Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Of... eigenlijk wel.
Ik zou iets verkopen, een rijjasje aan iemand hier op bokt.
Toen had ik problemen met mijn internet en kon ik haar adres niet meer opzoeken. Zodra ik weer internet had heb ik mijn excuses aangeboden.
Ze had nog niet betaald, daar hadden we een regeling voor afgesproken, dus gelukkig was het niet zo heel erg.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:13

Ik heb een keer een zadel gekocht van iemand hier op bokt.
dat is heel goed gedaan en het zadel was nog helemaal nieuw en nergens beschadigd en dat had ze ook gezegt.
alleen het duurde lang voordat de post het hier bezorgde.