Vlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 20:57

Welke vlechten/ andere versierselen gebruiken jullie zoal als je paard moet mooi zijn voor de manen en de staart?


Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:25

Er zijn o.a. verschillende kleuren strikjes te koop bij de ruitersportzaak. Handig en kost geen extra tijd. Je kunt gekleurd lint kopen (bv bij een wolwinkeltje/knopenwinkel) en dat mee vlechten in de staart of eventueel in de hengstenvlecht. Bij lange manen kun je dik gekleurd woldraad gebruiken om een matje mee in te vlechten.
Succes !! Pling

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:59

ik maakte bij lucky altijd een hengstenvlecht (zn manen waren te dik voor knotjes)

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:16

Ik doe altijd kleine knotjes maken en ik ben van plan om binnenkort invlechthulzen te kopen of gewoon wit tape. Vind ik wel mooi afgewerkt dan.

Die strikjes vind ik niet zo geweldig. Ze gaan vaak scheef zitten of snel kapot.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 19:36

Bah, witte tape vind ik errug lelijk en invlecht hulzen nog lelijker.. sorry dat ik het zeg.
Ikzelf knot altijd, de staart scheer ik het liefst op anders vlecht ik hem gewoon in. Ik maak gewoon max. 9 vlechten en naai ze met naald en draad vast. Mijn pony komt ongeveer 4 mnd geleden groen van t land dus kon ook het vlechten nog niet, nu oefen ik met haar maar dan gewoon met elastiekjes omdat het anders zoveel touw kost. Knipoog Ze moet ook eerst maar eens eraan wennen dat ik de hele tijd aan haar manen zit te trekken. Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:10

Ik vind tape en invlecht hulzen ook verschrikkelijk lelijk!
En strikjes enzo mogen niet eens op concours.
Ik vlecht altijd roosjes met naald en draad meestal 9 incl voorpluk.

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:08

hoe vlecht je roosje met naald en draad?????? Lijkt me wel cool nog nooit van gehoord

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:48

Vreselijk, al die prullaria aan je paard.

Het liefst zie ik ze toch nog puur natuur. Ik vlecht altijd "gewoon" in, staartwortel is bij Imker bijgegroeid (dus niet meer afgeschoren) en zijn voorpluk vlecht ik altijd op zijn kop in.

Ik gebruik voor mijn vosje dan ook bruine stiekjes die niet opvallen.

Toos paardloos

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:51

Tsja, ik weet wel hoe het moet, maar om het zo even uit te leggen? Wie is daar goed in jongens?

Ik vlecht zelf het liefst met elastiekjes, en dan de elastiekjes in de kleur van de manen, zodat je ze niet ziet.

Ik maak soms ook wel een staartvlecht, maar dat ligt er natuurlijk aan of de staart geknipt is en welk ras het is. Bij een haflinger vind ik het heel lelijk, een staartvlecht, of sowieso een vlecht. Bij gewone pony's, waarvan de manen dus niet los mogen blijven hangen tijdens een wedstrijd, met lange manen, maak ik een hengstenvlecht, en als de manen erg dik zijn een dubbele hengstenvlecht.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Re: Vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 21:30

Even zelf ook een vraagje: als iemand een site weet waar er voorbeelden staan van vlechten (en hoe je ze moet amken), zet het hieronder!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:34

Oh bah nee, sorry hoor maar ik hou ook helemaal niet van tape of strikjes of wat dan ook.
Gewoon vlechtjes en knotjes, incl. voorpluk
Ik scheer de voetjes en de staart altijd op dus daar komt zowieso geen vlecht in.
Witte stiekjes bij lichte manen.
Bruine bij vosjes
Zwarte bij zwarte manen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 104 bezoekers