Raar gedrag bij veulen!!wat nu??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Raar gedrag bij veulen!!wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 22:53

Ik heb een veulen van ongeveer 6 weken oud,altijd als je in de stal gaat zitten dan leunt ze tegen je en dan gaat ze op de grond liggen ,oftwel gaat ze met haar kont tegen je duwen en dan schoppen!Nu is het niet erg,maar wat als ze het later gaat doen.....
Nu weet ik niet of ik dat gedrag moet negeren of moet ik iets ondernemen?
Groetjes Julie

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:58

Dat moet je gelijk afstraffen!
Ik had er ook zo eentje die af en toe eens de kont naar je keerde, ze heeft een keer geprobeerd te slaan en toen heb ik haar zo'n enorme schop onder de kont gegeven dat ze het nooit meer geflikt heeft!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:14

Als je het nu toelaat doet ze het straks ook...en straks is het niet meer dat kleine schattige veulentje...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:23

Inderdaad, aanpakken, meteen afstraffen. Of de situatie uit de weg gaan dat je bij het veulen in de box gaat zitten.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 04:32

Zoals iedereen al zei, gelijk aanpakken. Als je het nu inderdaad laat gebeuren is het te laat om het later af te leren! Een flinke klap geven als ze probeert te trappen. Het is leuk als zo'n kleintje tegen je aan leunt om omver loopt maar ik porde DC weg als ze dat ging proberen. Doet ze nu gelukkig niet meer!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:16

Ja dat moet je inderdaad snel aanpakken. Dit soort gedrag mag je niet toleren. Wij hadden ook een hengstveulen die dat ook deed en de eerste keer dacht ik ach dat is jongheid dat gaat wel weer over.Toevallig had ik een speld in mijn zak en op het moment dat hij het weer wilde doen heb ik hem de speld maar even in zijn billen gedrukt. Nou ik kan je dus vertellen die heeft dat nooit meer gedaan.