Foutje bedankt :X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NickNameWS

Foutje bedankt :X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 10:51

Ok, dit topic zal denk ik de echte paarden fan misschien tegen het hoofd stoten, maar goed.

Een collega heeft gister tijdens een online veiling op vrachtwagentrailers, geboden op een fries paard. Was een veiling die ook op die site liep.

Het begon als een geintje omdat hij dacht toch nog wel overboden te worden, maar nu is hij dus hoogste bieder

Het gaat dus om onderstaans paardje:

http://bva-auctions.com/auction/auction ... &lid=32255

Prachtig paard uiteraard. Maar nu vraag ik me af, kan je hier, als niet fokker zeg maar, iets mee?? Staat niets bij over dressuur gedrag, of "goed onder het zadel" ed.

Wat is jullie inschatting?

NickNameWS

Re: Foutje bedankt :X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:00

Foto:

Afbeelding

Kavel 7: Nienke VH, levensnummer 199632910
FPS Veulenboek, merrie

* afstamming: Lute x Obe x Meindert
* moeder: Anne Fan Mirns, stamboekmerrie x stb. x ster
* geboortedatum 12 juli 1996

Nienke VH is een veulenboekmerrie die niet is voorgesteld op de stamboekkeuring. Ze behaalde als veulen een 3e premie. Nienke is een goed fokkende merrie, die vorig jaar echter niet gedekt is. De merrie heeft veel behang.

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:03

Hmm ... moeilijk te beoordelen .
Er staat niks bij of ze ingereden/betuigd is, dus ik zou er van uit gaan dat ze nog hardstikke groen is.
Wat ik uit de advertentie begrijp, is dat ze tot-nu-toe alleen maar als fokmerrie gebruikt is.
Ik vraag me alleen af waarom ze niet voorgesteld is op de stamboek keuring, want ze ziet er zo op de foto mooi uit.

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 11:04

Sterre schreef:
Hmm ... moeilijk te beoordelen .
Er staat niks bij of ze ingereden/betuigd is, dus ik zou er van uit gaan dat ze nog hardstikke groen is.
Wat ik uit de advertentie begrijp, is dat ze tot-nu-toe alleen maar als fokmerrie gebruikt is.
Ik vraag me alleen af waarom ze niet voorgesteld is op de stamboek keuring, want ze ziet er zo op de foto mooi uit.

Ja, dat idee heb ik dus ook. Zeker omdat het bij de andere paarden wel bij staat vermeld

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:05

Ik ben het met sterre eens.
Vraag me af hoe hoog ze is

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:21

daar zeg je wat superwoman! ze ziet er erg klein uit vergeleken bij die vrouw (?) die ernaast staat...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:25

ik snap nooit zo goed dat mensen op een dier kunnen bieden vanaf alleen een foto? ze oogt klein...lijkt wel een dwergfriesje

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 12:33

RUBYWHITE schreef:
ik snap nooit zo goed dat mensen op een dier kunnen bieden vanaf alleen een foto? ze oogt klein...lijkt wel een dwergfriesje

Mijn collega had nooit verwacht dat hij de hoogste bieder zou worden. Vandaar "foutje bedankt" .

Ze lijkt idd klein, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn, ze staan schuin naar achter tov de camera

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:35

Gaat het wel door dan?

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:48

ik lees op de site dat je eraan vast zit als je geboden hebt...

wat gaat hij met het paard doen? rijdt hij zelf of gaat hij haar weer verkopen?

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:51

Aan haar naam te zien (N van Nienke) is ze of een twentermerrie of een jaar of 9/10....

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:54

NickNameWS schreef:
* geboortedatum 12 juli 1996

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:55

Oke Sorry!

Maar als ze groen is, en al 10.. dan gaat het nog wel een hele klus worden om er wat mee te kunnen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:12

foutje bedankt?? handige collega, ik hoop dat ie wel goed voor dat paard gaat zorgen, je biedt toch niet voor de gein om te kijken of je overboden gaat worden?
Of gaan we dit paardje nou straks weer op marktplaats terugzien?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:17

Hallo!
Ik las dat de afstammig Lute was; naar mijn mening (heb er zelf ervarning mee) zijn Lutes niet vooruit te branden. Ze zijn goed voor recreatie, maar echt hoog in de dressuursport komen zal een uitzondering zijn. Lutes hebben altijd mooi behang, het uiterlijk is vaak fraai, maar let wel goed op de prestaties!
Ik vind haar inderdaad aan de kleine kant.
Misschien is ze niet uitgebracht op de keuring, omdat haar prestaties onder de maat zijn. Vaak worden dit soort merries daarom alleen gebruikt voor de fok....
Ik wens degene die haar gekocht heeft, veel succes toe. Vaak zie ik dit soort paardjes weer terug op kapaza of marktplaats.....
Jammer.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:23

Idd foutje bedankt !!!

Jammer dat hij het niet serieus genomen heeft, vooral omdat je er aanvast zit.... Heeft hij uberhaupt ervaring met paarden of was het echt een geintje ??

Terug naar je vraag. Er staat idd niets over bereden zijn of betuigd. Als een 10 jarige merrie nog nooit onder het zadel of voor de wagen gestaan heeft lijkt het me toch een moeilijke klus, tenzij je collega of zelf goed kan rijden of goede hulp zal krijgen !!

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 14:49

Die collega is een zoon van mijn Baas. En die heeft zelf al 5 paarden op een stuk land met stallen staan, en daar komt ze voorlopig bij.

Dan gaan we kijken of er met haar gereden kan worden. Zo niet, dan zal ze waarschijnlijk wel opnieuw in de verkoop gaan ja.

Nieuwste update is dat ze donderdag opgehaald dient te worden :s
We kunnen haar tijdelijk stallen in de buurt, maar we moeten nog een extra stal bij gaan plaatsten.

Iemand enig idee hier, waar je stallen kan kopen?

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:59

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:03

GElukkig komt ze niet helemaal in onervaren handen dan !!!

Veel succes !!

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 15:07

Gjilke schreef:

Thanx!

Iemand misschien nog iets voor tweedehands stallen? (marktplaats ben ik al aan het doorspritten)

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 15:51

Paard staat nu hier gestald: www.stalhouderijmeijer.com

Iemand bekend mee? (zou wel heel toevallig zijn )

Donderdag mag ze opgehaald worden als het goed is

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:17

Dat is een stal die goed bekend staat. Staat op de site trouwens dat alle paarden K + R gekeurd worden bij verkoop. Weet niet of dat voor deze ook geldt? (ad prijs te zien lijkt mij van niet) Zou bij die stal even informeren wat ze kan/ermee gedaan is enz. Ze rekenen normaal best deftige prijzen,dus ben benieuwd...

Selket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:04

mooi paardje zeg! Gelukkig komt het paardje idd niet bij iemand die helemaal niets van paarden weet.. (hoor je ook nog weleens namelijk..)

spokie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:38

Wat een verhal zeg. Het is wel een plaatje om te zien hoor. Kan ze niet bij ons komen staan als ze ingereden is. Kunnen we gezellig samen naar het bos. Maar waarom zou het moeilijker zijn om een wat ouder paard in te rijden. Die zijn toch geestelijk en lichamelijk stabieler dan zo'n jong paard. Ze zal inderdaad misschien langzamer leren, maar dat hoeft toch geen groot probleem te zijn? Of zi eik nu iets over het hoofd?

NickNameWS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 23:59

spokie79 schreef:
Wat een verhal zeg. Het is wel een plaatje om te zien hoor. Kan ze niet bij ons komen staan als ze ingereden is. Kunnen we gezellig samen naar het bos. Maar waarom zou het moeilijker zijn om een wat ouder paard in te rijden. Die zijn toch geestelijk en lichamelijk stabieler dan zo'n jong paard. Ze zal inderdaad misschien langzamer leren, maar dat hoeft toch geen groot probleem te zijn? Of zi eik nu iets over het hoofd?

Zoals de planning nu is, ga ik het paard donderdag ophalen. Met nog een collega. Dus als je donderdagmiddag niks te doen hebt...???...?

Als het goed is heeft Mirjam dan een tijdelijke stalling voor hem, en dan gaan we kijken of we er wat mee kunnen. Zoja, dan wil Marc haar wel houden, en bij ons op stal zetten. Maar goed, echt goed doordacht is dit alles dus niet echt, dus het is even afwachten hoe het allemaal gaat lopen.
Ik hoorde bijvoorbeeld van Birthe dat friezen niet echt geschikt zijn om in een buitenstal te staan??? Dan zou ze al niet bij ons kunnen staan, dus moet je een box gaan huren op een manege oid.