Drukking!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Drukking!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 20:47

Hoi,

Eindelijk! Na een week lang frustraties en gedoe doet Internet het eindelijk weer!

Maar goed, donderedag kwamen Myrthe en ik terug van onze trektocht, we hadden bij elkaar zeker 20 uur in het zadel doorgebracht, en helaas had dat toch wel gevolgen voor Navy's ruggetje..

Het zadel, dat voorheen goed leek te liggen, schouders en schoft lagen vrij, drukte op de goede punten enz.. bleek toch minder te zijn. 2 bulten, vrij warm, en een paar haartjes van die plek af. Geen open wonden, en niet rauw, en ook zeker niet gevoelig, maar toch maak ik me hier zorgen om.

De een raad me nu namelijk opvullen aan, de ander een gelpad (rijd altijd al met een dekje waar een gelinlage al in zit), weer een ander een ander zadel, weer iemand zei dat het van de warmte kwam, dat dat zwellingen gaf en raadde me een echt schjapenbontshabrak aan. Fijn, al die verschillende adviezen Boos! Wordt er namelijk helemaal Verward Verward van..

Volgens degene in wie ik altijd veel vertrouwen heb, kon ik zaterdag gewoon mijn Endurance rijden, ondanks ik haar nu al drie dagen aan de longe heb. Zelf geloof ik wel dat het niet erger word en ze er geen pijn van heeft, maar denk dat ze niet door de keuring komt, en het is toch tegen mijn principes in.

Iemand een tip/idee/steunwoordje *LOL* ?

Groetjes

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:14

Ik zou er toch een paar dagen geen zadeltje op leggen.Als ik jouw was dan zou ik elke dag de zwellingen een beetje afkoelen met koud water. En als je terug gaat rijden zou ik gelpadje gebruiken!
Groetjes Julie

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:40

Ow jee! Ik hoop wel dat je er zaterdag bent hoor... Een beetje morele steun kan ik wel gebruiken vrees ik, dus je MOET er gewoon zijn Knipoog .

Zoals je weet bevalt mij het schapenbont schabrak super. Maar of dat ook werkt tegen echte drukkingen? Dat weet ik niet. Wel tegen schuurplekjes van het rand van het schabrak iig.

Maar doe maar wat je denkt dat het beste is voor Navy... Dat kunnen wij vanaf hier niet zien.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 20:02

Da's waar..

Ik zal er zijn hoor, met die morele steun!! Goed dat je het aan durft, zelf ben ik nog niet zo verzekerd *LOL*

Heb vandaag weer gereden, met gelpad. De verdikking is nu helemaal geslonken, alleen zitten er natuurlijk nog wat kale plekjes, dat groeit niet zo 1-2-3.. We gaan het dus gewoon proberen zaterdag, behalve als ik morgen op stal kom en die plek weer is terug gekomen...

Heb trouwens ook voor een schapenbont gekozen.. ehm.. ik moet alleen nog even sparen *LOL*

Groetjes