Voer zonder genetisch gemodificeerde soja en anti-oxidanten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Voer zonder genetisch gemodificeerde soja en anti-oxidanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:00

Nu dierenvoeders verplicht zijn (tenminste denk dat) om op de zakken voer te vermelden dat er genetisch gemodiseerde sojabonen inzitten, zag ik vorige week ineens dat Musli zonder Haver dit ook als bestandsdeel heeft. er was een sticker ineens opgeplakt.

Omdat ik niet weet wat de effecten zijn op langere termijn wil ik overstappen op gezondvoer net zoals Musli zonder haver was, maar dan zonder dit ingredient.

weet iemand goede voeding het liefst een soort musli iets met laag eiwit gehalte en heel veel vitaminen? Het is namelijk voor shets.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:15

Kijk anders hiernaar: of hier genetisch gemodificeerde troep in zit weet ik niet, maar het is wel speciaal voor sobere rassen ontwikkeld.
http://www.pavo.nl/voedingsconcepten/ijslanders.html

Andere optie is een klein handje lucerne/muesli/bieten pulp waar een vit./min. poeder doorheen kan.

alex66

Re: Voer zonder genetisch gemodificeerde soja en anti-oxidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:53

ik voer dus ook muslie zonder haver van havens, en ik ben hier niet echt blij mee

het verhaal op de site van havens is dat het er in zou kunnen zitten, van daar de stikker.

dat is voor mij het bewijs dat ze daar dus de herkomst van hun grondstoffen niet weten en ik ga dus nu maar opzoek naar iets anders.

en ik denk met mij vele anderen, dit topic hou ik even in de gaten want ik weet zo gouw geen ander merk dat ik kan gaan voeren.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:54

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:18

Bedankt, ben blij dat ik niet de enige ben die hier niet blij mee is!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:09

ik denk er nu over om dodson&horrell te gaan voeren maar ik weet niet of ik dat bij mij in de buurt kan krijgen en het is niet echt goedkoop.

dus als iemand een andere muslie weet zonder rotzooi en zonder haver graag

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:15

heb je mijn link gezien, ik zou dan bij marstal gaan bestellen als ik jou was, dan weet je zeker dat er niks in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:17

Dodson & Horrel is prima spul, idd moeilijk om aan te komen. Kijk goed op de zak naar de houdbaarheidsdatum. Vaak hebben voedermannetjes wel D&H liggen, maar wordt er zo weinig verkocht dat het over de datum is.

Zit geloof ik maar 3 maanden houdbaarheid op.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:39

Bij de handel waar ik(en de TS) ons voer halen zijn volgens mij alleen Havens, Pavo, Hartog en Equiral te krijgen.

Ik denk dat ik toch ga kijken of ik hier in de buurt Subli kan krijgen. Volgens mij moet dat wel lukken.

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 22:45

@ Vlasta die link van jou is heel handig. Ik zal hem even onder mn favorieten zetten. Alleen gen.gem sojabonen staan er niet tussen maar is logisch omdat het nu pas verplicht is.

@ Dennis idd wel wat keuze alleen niet zonder die toevoegingen. Dat wordt spitten tussen de voerzakken.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:11

jordens hippo leverd d&h alleen per 1000KG dat heb ik in 2007 op ongeveer dus dat wordt het niet wel fijn voer trouwens.

pavo valt af want die stoppen nog wel gemalen kippeveren in hun voer als het zo uit komt, brr eng spul

subli werkt samen met dhr l. taal en die vertrouw ik nog niet als het om een cavia gaat laat staan een paard, dus dat valt ook af.

marstal ga ik even bekijken en ik ga een mail naar havens stuuren met de reden dat ik hun voer niet meer koop, misschien gaat er bij die lui dan een lichtje branden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 07:23

Haha, nee Leen Taal werkt samen met Subli!! Maar dat zal ook wel een gril zijn hoor. Denk maar niet dat dat voer die paarden geneest en mensen voeren het dan een paar maanden en dan is dat ook over. Als ze zijn spuiten gaan gebruiken samen met het voer, duurt het wel een jaartje of ze moeten gaan bokken

Subli is niet verkeerd, maar pas op met de muesli's ik vind dat ze te veel melasse verwerken.

Ik heb de ekobrokken gevoerd van Subli, moet je in de winkel bestellen en dat is idd heel fijn voer.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 07:59

Jordens Hippo vanaf 1000 kilo D&H leveren

Tot begin van het jaar bestelde ik anders af en toe een zak daar hoor , nog via de post ook.

Misschien zijn ze daar mee gestopt / gaat het om bepaalde voeders....?

Ik voer nu Equiral Qi.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:05

ekobrok klinkt goed alleen voer ik geen brok ik wil zien wat er in een voer zit en dan kom je al gouw op muslie of granen mix

melasse is puur suiker en dat is ook niet gezond, misschien ga ik wel weer alleen granen voeren dan weet ik tenminste wat er in zit

voor zo ver ik weet is dodson&horrell alleen per pallet te bestellen, maar ik kan het mis hebben

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:22

Zoals zo vaak al verteld is ook hier op bokt.nl:
Bel eens met de producent van de greenway (vroeger de groene weg) Zij kunnen je ook aan adressen helpen voor jouw omgeving en hebben ook veel kennis in huis.

van de Aast Agro vof Molenbergstraat 24-28
7679 TS LANGEVEEN
NEDERLAND TEL.: 0546-681270 / Fax: 0546-681040

Het gaat hier om voer dat verantwoord geproduceerd is met holistische visie. Uit eigen ervaring hebben we hier goede resultaten mee.

Tip mogelijk: Hoe beter het voer is aangaande weinig chemische toevoegingen etc. hoe korter het vaak houdbaar is. tevens zie je vaak dat er veel suikers (in de volle breedheid) toegevoegd worden aan brok om zo de houdbaarheid langer te maken.

Succes

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:37

Oh ja............ nog ff dit:

Kijk ook eens wat je aan ruwvoer voert, Waar komt het vandaan, hoe is het verpakt en hoe is de grond bewerkt. Vaak zie je dat veel problemen ook ontstaan uit het voeren van ruwvoer. Denk bijvoorbeeld aan kuilgras, baaltjes hooi verpakt in kunstof, de (over) bemesting van het land waar het hooi vanaf komt etc...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 15:38

alex66 schreef:
ekobrok klinkt goed alleen voer ik geen brok ik wil zien wat er in een voer zit en dan kom je al gouw op muslie of granen mix

melasse is puur suiker en dat is ook niet gezond, misschien ga ik wel weer alleen granen voeren dan weet ik tenminste wat er in zit

voor zo ver ik weet is dodson&horrell alleen per pallet te bestellen, maar ik kan het mis hebben

Dat van de brok visie kan ik inkomen, maar het is puur omdat het eko is en aan de strengste eisen moet voldoen. Ook maar beperkt houdbaar en zeer zeker heel geurige brok. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat er geen rotzooi in zit. Met blote oog in de muesli kan ik ook niet echt de kwaliteit zien.

Ik heb gehoord dat D&H wel gewoon te bestellen is, maar er komt altijd verzendkosten bij. Pallet is dan goedkoper. Vraag eens of er in de buurt mensen ook interesse hebben.

Skima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:00

Dennis schreef:

Ik denk dat ik toch ga kijken of ik hier in de buurt Subli kan krijgen. Volgens mij moet dat wel lukken.

Ook in Subli zit gemodificeerde soja, staat op de zakken en daarom koop ik ook geen subli voor mijn paardjes.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:27

Sorry green way (groene weg) moet zijn natural way (vroeger de natuurlijke weg) SORRY!! (Ik husselde twee namen te weten Greenheart (bio honden brok uit de sledesport) en natural way (paarden brok))

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:30

geeft niet we maken allemaal wel eens een foutje, wat betreft het ruwvoer dat haal ik van onbemest land bij de buurman beter is er niet.

mijn paard mankeert ook niets en zou het misschien wel goed doen op gewone brokken maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij, ik wil gewoon geen rommel in mijn paard stoppen