adressen voor paardenvakantie Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

adressen voor paardenvakantie Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 12:36

Omdat we in augustus nog een paar daagjes met de paarden weg willen heb ik de nobele taak gekregen eens te informeren naar de mogelijkheden om ergens in de Veluwe te overnachten en je paard te kunnen stallen. Heeft er iemand adressen van pensions/campings waar je ook je paard kwijt kunt en lekker kunt rijden voor niet zo belachelijk veel geld?

Niets zo charmant als een paard in her land.


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:40


Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:06

Kijk en informeer ook een bij de veluweranch (www.veluweranch.nl) heel leuk daar... Ik heb er een paar dage mogen doorbrengen in de vakantie... super gezellig.. en niet duur!!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:17

Camping het Caitwickerzand in Kootwijk: zeer goede uitrijmogelijkheden. Veel wei. Stallen.

De Henriette Hoeve in Wolfheze: zeer mooie stallen, aparte weides voor gast-paarden + apart stallencomplex voor gast-paarden. Leuke slaapkamers en zeeeeeer goed ontbijt iedere morgen! Uitrijmogelijkheden vond ik minder...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:18

Ik ga komende zomer met knollie een week naar de veluweranch. Volpension voor 16 euro per nacht.
Super uitrijmogelijkheden, binnenbak, buitenbak, nette stallen.
Je kunt op de VR zelf overnachten maar wij gaan met de tent op Camping de Pampel, das ong 5 minuten lopen vanaf de VR.
Ik zou zeker even bij allebei gaan kijken. In het eggie of op internet:
www.veluweranch.nl en www.pampel.nl dacht ik.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:15

Vippie schreef:
veluweranch. Volpension voor 16 euro per nacht.
Viv

Dus dit is alleen voor je paard??? Dan staat ie zeker op goud stro of zo. Ik geloof dat het stalgeld Euro 250 p/mnd of zo is : 30 = Euro 8 p/dag. Dus Euro 10 lijkt me mooi genoeg.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:11

Wij gaan naar camping Samoza, daar kan je ook je paard stallen. Het is niet goedkoop, voor een week zijn we met zijn tweeën, een caravan met stroom, auto bij de caravan en een paard ongeveer € 350,-- kwijt, maar dat is ook omdat wij vast zitten aan een aangepaste camping. Daarvan heb ik er maar drie kunnen vinden, bij Eindhoven in de buurt, bij Camping Groot Bartje in Drente en deze dus in Vierhouten. Als je de camping afbent, zit je zo op de Veluwe, heerlijk rijden, allemaal rutierpaden! Je paard wordt er volledig verzorgd, maar kan niet in de wei. Wel kan hij af en toe los in de bak, als er niet in gereden wordt. Ze hebben een website: www.samoza.nl . Wij gaan er dit jaar voor de tweede keer heen, het is ons vorig jaar heel erg goed bevallen. Waar wij staan, kan je je paard horen hinneken met voeren, heerlijk, je paard zo dichtbij!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

paalhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:47

hoi camping en manege de paalhoeve in kootwijk. gert van de hoorn in kootwijk. beide erg gezellig van de hoorn is duurder. fantastische uitrijd mogelijkheden op het kootwijkerzand en aan de veluwe trail.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:08

Sugarmiss"]
[quote="Vippie schreef:
veluweranch. Volpension voor 16 euro per nacht.
Viv

Dus dit is alleen voor je paard??? Dan staat ie zeker op goud stro of zo. Ik geloof dat het stalgeld Euro 250 p/mnd of zo is : 30 = Euro 8 p/dag. Dus Euro 10 lijkt me mooi genoeg.
[/quote]

Ja alleen voor je paard, staat tot zijn knieen in het stro, wordt gevoerd, uitgemest, buiten gezet, incl voer, stro, hooi.
Bij zulke bedrijven (Onder de kastanje bv ook in kootwijkerbroek) is dit helaas een normale prijs en zo voor een weekje vindt ik het niet erg.
Je betaald toch zelf ook duizenden guldens voor 2 weekjes of zelfs paar dagen wintersport/zonvakantie? Als je dat deelt door 30 dagen ben je ook duur uit ipv thuis blijven.
Ik bedoel maar. En je bent toch een passant (=risico), en die betalen nu eenmaal meer.

Viv
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:56

carola schreef:
De Henriette Hoeve in Wolfheze: zeer mooie stallen, aparte weides voor gast-paarden + apart stallencomplex voor gast-paarden. Leuke slaapkamers en zeeeeeer goed ontbijt iedere morgen! Uitrijmogelijkheden vond ik minder...


De uitrijdmogelijkheden vond je minder?? Verward Verward Verward De Henriette Hoeve ligt aan de Veluwe Trail!! Lijkt me sterk dat die uitrijdmogelijkheden niet goed zouden zijn.....

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:04

Marieke22"]
[quote="carola schreef:
De Henriette Hoeve in Wolfheze: zeer mooie stallen, aparte weides voor gast-paarden + apart stallencomplex voor gast-paarden. Leuke slaapkamers en zeeeeeer goed ontbijt iedere morgen! Uitrijmogelijkheden vond ik minder...


De uitrijdmogelijkheden vond je minder?? Verward Verward Verward De Henriette Hoeve ligt aan de Veluwe Trail!! Lijkt me sterk dat die uitrijdmogelijkheden niet goed zouden zijn.....
[/quote]

Tja, Marieke. Ik woon zelf echt midden op de veluwe. Ik heb alle veluwe trail route's al wel 3 x gereden en ik vond in vergelijking met de rest de uitrijmogelijkheden bij de HH echt veel minder.

Maar ik sprak daar een paar randstadters, en die wisten niet wat hun overkwam. Die vonden het echt prachtig! Terwijl wij het heel erg vonden tegenvallen daar... Ik woon tussen de Veluwe Ranch (Hoenderloo) en Gert van de Hoorn (kootwijk) in, dat gebied is gewoon nóg mooier. Tja, verwend ben ik he? Schijnheilig

Gert van de Hoorn en de Paalhoeve zijn inderdaad ook erg mooi met goede uitrijroutes. Vooral bij Gert is het prachtig! Voor mensen die er naar toe gaan: ik wil graag gidsen hoor!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:13

Er is een ruiteratlas uitgegeven, daar staan heel veel adressen in "ook buiten de veluwe". De atlas is te bestellen bij de VVV in 's-Hertogenbosch. De volledige titel is Grenzeloos Paardrijden in de Euregio Rijn-Waal.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 18:22

Carola schreef:
Ik woon tussen de Veluwe Ranch (Hoenderloo) en Gert van de Hoorn (kootwijk) in, dat gebied is gewoon nóg mooier. Tja, verwend ben ik he?

Hoenderloo is mooi, maar er is maar één grote hei en dat is bij Ede Haha! en geen ruiterbewijs verplicht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers