Wat te doen met dunne manen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Wat te doen met dunne manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:01

Ik heb vorig jaar zomer bij mijn merrie een hengstenvlecht ingevlochten, en ze heeft flink staan schuren met het resultaat dat de bovenste laag kapot geschuurd is. Nu is het bovenaan wel aardig weer bijgegroeid, maar aan de onderkant is het nogal dun.

Afbeelding
Op deze foto zie je dat de bovenste laag gegroeid is en dat hangt nu naar links. En de onderkant is echt dun...

Nu wil ik het dus echt niet de manen radicaal gaan afknippen, maar juist de punten iets weghalen. Zou ik de punten dan niet iets kunnen wegsnijden, en met welk mes zou je dat kunnen doen? Ik wil die namelijk niet knippen, want dan wordt het zo recht aan de onderkant....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:28

Je kunt de punten met een simpel fruitsmesje snijden maar dat moet je wel in hele kleine plukjes doen, anders krijg je hetzelfde idee als knippen en dat is niet mooi.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:31

Iid met een scherp mesje voorzichtig afsnijden en dan hopen dat de bovenste laag snel weer bij is gegroeid .
Wat een mooie krullen zitten er in de staart!

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:33

Urielle schreef:
Je kunt de punten met een simpel fruitsmesje snijden maar dat moet je wel in hele kleine plukjes doen, anders krijg je hetzelfde idee als knippen en dat is niet mooi.

Bedankt voor de tip! Ik zal dan gauw een nieuw fruitmesje halen en dan gelijk proberen. Hopen dat het me gaat lukken

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:34

Naomi21 schreef:
Iid met een scherp mesje voorzichtig afsnijden en dan hopen dat de bovenste laag snel weer bij is gegroeid .
Wat een mooie krullen zitten er in de staart!

De bovenste laag is aardig aan het bijgroeien, maar het ziet er niet echt fijn uit, die kortere plukken gaan echt alle kanten opstaan .

En de staart vlecht ik altijd in, vandaar de krullen. Als ik het een paar dagen niet doe ziet het er echt niet meer uit