Welke bandages zonder onderleggers te gebruiken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Welke bandages zonder onderleggers te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:59

Wat was het nou ook alweer, voordat ik de benen van mijn paard verpest, haha. Ik heb namelijk bijna alleen maar fleece bandages en die kun je zonder onderleggers gebruiken. maar welke stof nog meer? Elastische toch niet?

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:59

elastische niet , fleece zeker wel

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:01

idd... fleece kan zonder..

elastische zeker niet..

dan tilt je paard de benen denk ik wel hoog op

maar niet doen dus ..

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:12

fleece,katoen,acryl,..
Das ongeveer wat ik vanbuiten weet.

#Ymke#

Re: Welke bandages zonder onderleggers te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:19

Waarom schaf je niet voor een paar euro van die vilten onderlappen aan? Ik gebruik onder elk soort bandage onderlappen, omdat o.a de druk beter verdeelt word.

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:25

ik weet niet wat je van plan bent met de bandages..maar ik ga nu ff het bandage fabeltje uit de wereld helpen!

bandages zijn allang achterhaald en zijn niet goed voor de benen om te werken. Ik heb het er laatst met een aantal dierenartsen over gehad omdat ik zelf nog altijd met bandages ree vanwege zwakke pezen. Helaas kunnen bandages geen ondersteuning beiden (van boven naar onder, kan eigenlijk geen een beenbescherming)..
Ze kunnen alleen goede doorbloeding van de benen voorkomen doordat ze te strak zitten. Bescherming van de benen moet je dus vooral zoeken in het feit dat ze van buitenaf neit beschadigd worden..

Sorry voor deze off tpoic info
enuum fleece kun je zonder onderbandages gebruiken jah!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:24

vraag me af of dat waar is.. Anky etc. rijdt er ook mee..

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:32

alexandra15 schreef:
vraag me af of dat waar is.. Anky etc. rijdt er ook mee..

Wat floor01 zegt is zeker wel waar. Bandages worden voornamelijk gebruikt om het totale plaatje er verzorgder uit te laten zien en om het beengebruik naar voren te halen ( qua zicht dus ).

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:41

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:26

Fleece en acryl kan sowieso zonder onderlappen.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:30

Ik vind nog altijd dat er een verschil is tussen wat zonder kan en wat het beste is om te doen. Fleece en acryl bandages kunnen zonder, maar met lijkt me nog altijd beter, ook bij fleece bandages. Ik rijd altijd met onderlappen. Heb van die speciale met ribbels voor betere warmte afvoer. Verder is de kans gewoon veel kleiner op drukverschillen bij welke bandage dan ook met onderlappen...

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:11

Zoals PriscaZ al zegt: het kan zonder, maar ik rijd ook altijd met onderbandages.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:20

bandages zijn alleen nutteloos als je niet weet hoe je ze "goed" moet gebruiken...

rij verder altijd met onderbandages, strech bandages vind ik zelf niets die kun je al snel te strak omdoen...verder gebruik ik alleen fleece bandages, katoene bandages en ik heb 1 setje acryl bandages. onderlappen verdelen meer de druk

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:56

er zijn ook bandages met de helft fleece, die je eerst om het been draait, van boven naar beneden. dan krijg je de andere helft, elastisch, die je van beneden naar boven draait! heb ze zelf ook en er is erg fijn mee te werken!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:00

Ach,als het echt zo slecht is als dat ze zeggen,waren de pezen van mijn pony al helemaal kapot geweest..niet dus!
Ik gebruik al 2.5 jaar bandages en er is nog nooit wat aan de hand geweest ivm pezen etc.

Ik gebruik zelf altijd fleece,dat kan idd zonder onderlappen.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:35

Bandages kun je beter af laten als je wilt dat de benen van je paard zelf sterk blijven. Het is gewoon beter voor de benen. Natuurlijk kun je ze gewoon voor een wedstrijd omdoen, niks aan de hand. Maar als je er elke dag mee rijdt dan kan het wel degelijk invloed hebben.

beautylover schreef:
Ach,als het echt zo slecht is als dat ze zeggen,waren de pezen van mijn pony al helemaal kapot geweest..niet dus!

Eerst goed lezen voordat je zo reageert, er is niet gezegd dat de pezen hierdoor helemaal kapot gaan, maar dat het beter is voor de benen om ze af te laten.

Natuurlijk moet iedereen het gewoon zelf beslissen, maar dit is gewoon een informatieve opmerking tussendoor. Dus niemand hoeft zich hierdoor aangevallen te voelen en raar te reageren. Ik dacht dat mensen juist wel zo veel mogelijk info zouden willen hebben en ervan leren en dan zelf beslissen wat ze met de informatie doen. Ik in ieder geval wel.
Laatst bijgewerkt door SorayaDL op 16-03-06 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:39

Jij mag ook wel eens beter gaan lezen.

Ik bedoelde maar... omdat ik ze heel erg vaak gebruik..zou er iets met de pezen kunnen zijn(zwakker worden),maar dat is dus nog nooit het geval geweest hier.
Niet alles zo letterlijk opvatten dus.

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:11

ik doe bandages om als ik foto's wil gaan nemen, of toevallig te veel tijd heb voor m'n les (uiteraard bijpassend bij m'n dekje, rijbroek, trui,... )
verder zie ik er eigenlijk niet echt het nut van in...

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:37

ze vraagt gewoon wat voor onderleggers ze bij bandage's kan gebruiken, niet wat jullie mening is over bandage's.. tuurlijk mag bij je advies op haar antwoord, een mening geven..
anders wordt het weer zn dissucie!