Is dit te ver?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Is dit te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:05

Ik wil binnenkort naar Meppel (zadelmaker) gaan met mijn paard. Nu vroeg mijn vriend zich af of het niet te ver zou zijn en bracht mij daarmee ook weer aan het twijfelen. Dus nu hoop ik dat jullie even je mening willen geven.

- Het is ongeveer 180-185 kilometer rijden (enkele reis);
- Dat is ongeveer een dikke 2 uur (enkele reis);
- Ik ga met de vrachtwagen.
- Het is grotendeels rechtdoor (autobaan, N-wegen) en dan staat mijn paard meestal te dutten in de wagen (we hebben een webcam, dus ik kan em dan altijd zien);
- We vertrekken rond 09.30 uur. Rond 12.00 uur daar. Uurtje of zo daar? En dan weer naar huis.
- Paard is gewoon in goede conditie en staat rustig op de wagen. We zorgen ook voor water en z'n brokken voor als we daar zijn.

Afbeelding

Wat vinden jullie?

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:06

ik vindt het wel kunnen, als je zeker weet dat het de moeite waard is en je je paard goed erna verzorgt...zie ik er geen problemen in...als die als je daar bent dat uurtje maar wel even kan lopen denk ik?? succes

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:08

Ja, ik denk wel dat hij dan even van de wagen af kan/moet.

Overigens krijgt hij de dag van te voren en de dag erna een dagje vrij (= op de wei de hele dag).

Vergeet erbij te zeggen:
Ik neem em elke 2 weken mee naar de les. Dat is ongeveer een half uur - 3 kwartier rijden (enkele reis) en dan intensief lessen en naar huis. Dus hij is gewend om te reizen.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 14-03-06 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Is dit te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:08

Ik vind het wel ver hoor, is het van Trier of zo waar je naar toe gaat?

Er zijn nog wel meer goede zadelmakers.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:10

Ja, ik wilde naar van Triest gaan. En er zijn inderdaad vast meer goede zadelmakers. Maar ben nu 4 jaar, 3 zadels, hoop verbouwwerk aan m'n zadels en 6 zadelmakers verder. Ben het kitsmoe en ik verwacht dat hij me wel verder kan helpen.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:28

ach maartjuh hier op bokt heeft haar pony naar denemarken gebracht. Dan lijkt me dat dit wel goed te doen is, zeker als ik je verhaal zo lees.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:37

Ja, ik had ook al in m'n hoofd dat er genoeg paarden getransporteerd worden overal naartoe. En b.v. de kampioenschappen in Ermelo, dan moeten ook veel paarden een stuk reizen, dan presteren en dan weer naar huis. En dan hoeft mijn paard niet eens veel te doen daar.

Allemaal bedankt trouwens voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:56

Ben je al bij Zadelmaker Van Rijs is Zevenhuizen geweest? Hoor ik goede dingen over en hij werk samen met de kliniek Bodegraven, is dat niet dichterbij??

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:23

Je bent helemaal gek. Wat bezielt jou toch. Op een gegeven moment houdt het op en moet je naar je eigen rijkunsten gaan kijken in plaats van ALLE wissewasjes eromheen. Het is een kwestie van hard oefenen, niet van (hulp)middelen kopen om goed te worden. Maarja je snapt toch niet wat ik bedoel.
En je gaat me niet vertellen dat goede zadelmakers pas buiten een straal van 185 km te vinden zijn.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 15-03-06 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

scoobydoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:27

hoi hoi,
zoalng op de vrachtwagen kan goed voor ne paard hoor.
wij zijn met ons paard ook naar belgie geweest met vrachtwagen en dat is 3/3,5 uur rijden en dat ging goed.
2 weken geleden zijn we met trailer geweest en ook dat ging goed.
hij had wel een been probleem.
ik moet er wel bij eggen dat hij gelijk toen in belgie is gebleven.
maar we hebben het vaker gedaan maar dan met paard heen en terug.
op zich kan dat el hoor.
en je moet zelf weten welke zadelmaker en waar ej wilt.
dat kunnen andere niet voor je beslissen.
succes

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:27

Lenn schreef:
Je bent helemaal gek. Wat bezielt jou toch. Op een gegeven moment houdt het op en moet je naar je eigen rijkunsten gaan kijken in plaats van ALLE wissewasjes eromheen.
En je gaat me niet vertellen dat goede zadelmakers pas buiten een straal van 185 km te vinden zijn.

Wat is dit nou weer voor een reactie?? Ze vraagt toch niet je mening over de zadels naar de zadelmaker brengen?? Ze vraagt of de reis goed te doen is met paard.

En ik ben van mening dat het kan. Mijn stagebegledster gaat vaak emt paard lessen bij Coby, dat is ook twee uur van haar vandaan. Nou twee uur in de vrachtwagon, lessen, en twee uur terug. Geen probleem toch?

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:31

Skitter schreef:
Wat is dit nou weer voor een reactie?? Ze vraagt toch niet je mening over de zadels naar de zadelmaker brengen?? Ze vraagt of de reis goed te doen is met paard.

En ik ben van mening dat het kan. Mijn stagebegledster gaat vaak emt paard lessen bij Coby, dat is ook twee uur van haar vandaan. Nou twee uur in de vrachtwagon, lessen, en twee uur terug. Geen probleem toch?

Natuurlijk is het te doen, maar WAAROM?
Ik ben haar zus, vandaar mijn mening.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:32

russel schreef:
Ben je al bij Zadelmaker Van Rijs is Zevenhuizen geweest? Hoor ik goede dingen over en hij werk samen met de kliniek Bodegraven, is dat niet dichterbij??

Hier een bokker die heel tevreden is over Van Rijs

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:34

Het gaat trouwens over een net nieuw zadel dat ze nog geen maand heeft. Het zou perfect liggen. Waarom ga je dan trouwens niet terug naar Emmers, die horen het gratis te fixen want ze hebben jou gezegd dat het goed lag. En jij was er ook helemaal lyrisch van. En nu, een maand later, ligt het te erg voor woorden en moet er drastisch ingegrepen worden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:35

levi schreef:
russel schreef:

Hier een bokker die heel tevreden is over Van Rijs

En ook ik heb goede ervaringen daarmee!

Heb op de Routplanner gekeken, en dat is maar 140km.
Je rijdt dan ook alleen maar op snelwegen, en bij Zevenhuizen een heel klein stukje N-weg.
Achter Van Rijs zit dacht ik ook nog een bak, waar je je zadel dan kan uitproberen.

De reis is verder wel goed te doen hoor, denk ik.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:42

Lenn schreef:
Het gaat trouwens over een net nieuw zadel dat ze nog geen maand heeft. Het zou perfect liggen. Waarom ga je dan trouwens niet terug naar Emmers, die horen het gratis te fixen want ze hebben jou gezegd dat het goed lag. En jij was er ook helemaal lyrisch van. En nu, een maand later, ligt het te erg voor woorden en moet er drastisch ingegrepen worden.

Is Chris komen passen of iemand anders?

Er zijn toch vast wel zadelmakers bij jullie in de buurt?
Maar idd ik zou gewoon even terug gaan naar Emmers als je zadel daar vandaan komt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:43

Het is wel een eind rijden hoor, 180 km is met een trailer al ruim 2 uur. Waarschijnlijk zit er ook wel een goede zadelmaker bij jou in de buurt. Mag ik vragen naar welke zadelmaker je toe gaat?

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:49

In mijn ogen echt niet te ver hoor! Ik rij regelmatig een stuk dat 2 of 3 uur duurt en dat is echt geen probleem. Sterker nog, als ik een les weekend doe ben ik 4,5 uur onderweg (enkele reis). Daar heeft mijn paard niets van hoor.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:50

Lenn schreef:
Skitter schreef:

Natuurlijk is het te doen, maar WAAROM?
Ik ben haar zus, vandaar mijn mening.

Ooooh verklaart en boel Ik denk al, wat een raar reactie! Maar nu snap ik het. Ik heb niks gezegd!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:07

beautylover schreef:

Is Chris komen passen of iemand anders?

Er zijn toch vast wel zadelmakers bij jullie in de buurt?
Maar idd ik zou gewoon even terug gaan naar Emmers als je zadel daar vandaan komt.

Een andere verkoopster heeft gepast (een vrouw). Het zadel lag toen ook goed, maar nu ligt het een cm van zijn rug af achter op z'n rug. En als ik erop zit, dan draagt het zadel niet goed.
Maar daarover heb ik genoeg discussie gehad met Lenn. En geen zin om die weer te voeren eigelijk.
Toen ik mijn zadel gehaald heb bij Emmers, vertelde die vrouw dat ze niet doen opvullen. Want dat maakte een zadel alleen maar slechter

En er zijn ook wel zadelmakers in de buurt, maar heb er al 6 gehad. En over van Triest hoor ik alleen maar positiefs.

Maar goed, het gaat me nu niet over mijn keuze van zadelmaker, maar om de reis.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:11

1 van de redenen dus dat wij altijd Chris nemen voor dat soort dingen.
Wij konden ons zadel wel op laten vullen bij Emmers als het nodig was.

Als ik jou was zou ik echt gewoon terug gaan naar hun,dit kan zo namelijk niet.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:46

is wel te doen hoor, wij reizen vaak zelfs langer met onze paarden..
je hoeft ze er ook niet af te halen onder weg, dat is alleen maar lastig/riskant..
wel doen we als het ver weg is een dag van te voren gaan( als ze moeten koersen) en de dag na de koers terug...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:24

Mijn paard is helemaal van Drenthe naar Belgie verhuist.
Reis van 3/4 uur in de bloedhete zomer. Heeft ze helemaal overleeft hoor
Kan makkelijk, het is nu niet te warm, en in de vrachtwagen is zo en zo als makkelijker voor het paard!
Gewoon doen hoor

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:31

moet kunnen toch? Je kunt bijv. ook naar 1 uur een kleine pauze houden.. mits je paard zo weer de trailer oploopt (weet niet of je dat al zou doen.. maar toch )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:37

Kan prima hoor

Ik ga zondag van Den Helder naar Chaam(Brabant) om een SGW te rijden. Dan staat mijn paard minstens van 's ochtends half zeven tot 's avonds 8 op de trailer en loopt tussendoor nog dressuur, springen en een cross.
Die is de dag erna ook nog altijd hartstikke fit (verste dat ik gereden heb is omgeving Venray in Limburg, dat was zelfs nog prima te doen )