dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:13

inmiddels al weer vorg jaar heeft mijn paard een tijdje te koop gestaan.

Hierop heb ik ontzettend veel reacties gehad, zijn veel mensen langs geweest.... maar allemaal geen leuke mensen de 1 nog erger dan de ander En mijn paard gaat gewoon echt alleen maar weg naar iemand die op een vriendelijk manier rijd en waar ik toch wel een beetje een gevoel bij heb dat ie goed terecht komt.

het ging toen om een 4 jarige die nog geen jaar onder het zadel was en er waren mensen die langs kwamen die zeiden dat hij toch te groen was (waarom kom je dan bij een 4 jarige kijken?)

verder kreeg ik gewoon mensen langs die totaal niet konden rijden en in een aantal keer proefrijden van deze mensen was mijn paard dus al totaal achteruit gegaan, hij werd hard in de mond en wilde niet meer lekker ontspannen.

1 iemand spande de kroon en daarna heb ik hem uit de verkoop gehaald. dit meisje reed hem zo ontzettend netjes, echt een perfecte combinatie! die nam vervolgens haar intructrice mee deze ging er op zitten en direct stond ik zo ze ging er direct vanaf stal zelf op, los rijden ho maar. Gelijk in die krul trekken, sporen in zn buik poren en lekker opfokken. Mijn paard werd helemaal gestrest en zette der een flinke hals op die hij lekker opkrulde waar ik zo lang mee bezig was geweest om er lengte in te krijgen. hij maakte zijn passen niet meer af en ging dus onwijs kort lopen terwijl ik oefen om ze steeds langer te maken Ik heb toen ook na die tijd gezegt tegen dat meisje voor wie die bestemt was dat ik het niet normaal vond hoe haar intructrice reed, deze intructrice vond het ook nodig aan te geven dat dit paard nog te weinig kende terwijl ze niet meer gedaan heeft als door de bak crossen (daar ging mijn jaar werk aan een sterke verzamelde galop ) en een volte maken.

Ik heb mijn paard direct uit de verkoop gehaalt want kon het niet meer aan zien na al deze mensen die proef gereden hadden liep mijn paard niet meer zoals hij liep toen ik hem de verkoop in deed ik ben een paar maanden druk aan het lessen geweest om hem weer lekker aan het lopen te krijgen.

Nu moet ik toch mn paard verkopen want ik ga weer naar school en krijg het dan gewoon te druk. Heb 2 banen, moet dan naar school op maandag moeten buiten school om nog een hoop doen voor school en ook mn paard nog doen en daar moet ik elke dag voldoende tijd naartoe want ze kunnen bij ons niet in de wei dus hij moet er gewoon elke dag uit.

Maar nu ben ik dus bang dat ik weer van die stomme mensen langs krijg, mensen zonder verstand, mensen die niet kunnen rijden, mensen die mijn paard verpesten, dat zijn dus mensen aan wie ik hem niet wil verkopen.

Hoe moet ik dit nu doen ik word al zenuwachtig bij de gedachte dat er iemand komt kijken omdat ik zo bang ben dat het weeer zo iemand is om die reden heb ik ook nog geen advertentie gemaakt vind het zo moeilijk kan iemand mij raad geven?

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:17

misschien verzorger aan nemen die FATSOENLIJK met je paard en je spullen om kan gaan?
voor de rest als je hem weer in de verkoop doet hoop ik dat ie leuke baasje krijgt die rijden kan.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:18

Dan zou ik in ieder geval in de advertentie zetten dat een goed tehuis eerste vereiste is!! En verder gewoon dat ie nog groen is, zodat mensen die dat niet willen zowieso niet bellen... veel succes!!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:21

Opties:
- bijrijdster zoeken
- andere stal met wei (zomertje rust kan geen kwaad)
- verkopen aan handelaar en er niet aan denken hoe hij terecht komt (ja, de moeilijkste optie, maar je bent er het snelste vanaf).

Volkoren

Re: dilemma: paard verkopen, geen leuke kijkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:24

leasen?? /bijrijder/ goed en lang zoeken.. Er zijn vast wel goede ruiters, zet in de adv. anders alleen geschikt voor ervaren ruiter.. Al lezen veel mensen daar gewoon overheen of vinden zichzelf ervaren genoeg..

Mensen niet te lang erop laten.. als je geen goed gevoel hebt gewoon naar 5 min afkappen.. oid..

succes..

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:26

Misschien moet je in je advertentie duidelijk zetten dat hij nog groen is.
Als mensen komen kijken kan je ook gewoon na 5 minuten zeggen dat je niet wil dat ze je paard kopen.
Tegenwoordig is het best lastig om je paard te verkopen denk ik, succes ermee!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 13:29

Ben een tijd op zoek geweest naar een bijrijder maar dat is ook op niks uitgelopen hier in de omgeven zitten meer penny's waar ik dus niks aan heb. En mijn hart ligt eigenlijk ook bij springen en dit is echt een dressuur paard dus wil hem zoiezo verkopen.

naar een handelaar gaat ie zoiezo niet

hij is inmiddels net 5 geworden, kent aardig wat, 3 nette gangen, wijken schouderbinnenwaards etc dus echt groen is die niet meer al blijft het natuurlijk een jong paard en een jong paard is niet voor beginners.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:13

Ik ken het probleem maar al te goed helaas.
Ik heb echter besloten dat ik hier iets meer afstand van neem.
Vorig jaar heb ik één van mijn paarden ook naar een 'goed tehuis' verkocht, althans dat dacht ik. Het was allemaal controleerbaar en beter kon hij het niet krijgen. Om die reden heb ik ook een flink bedrag van de vraagprijs af gedaan. Hij is voor een koopje weg gegaan.
Iedereen blij dus.
Na 3 weken, ja 3 weken (!), stond hij al bij een handelaar omdat hij gedragsproblemen zou hebben.
Tjsa, het kan altijd anders lopen natuurlijk, maar na dit akkefietje heb ik me voorgenomen om alleen in uiterste gevallen een paard aan bepaalde mensen niet te verkopen én hij of zij gaat alleen maar altijd weg voor de volle mep.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:18

Wat erg is dat he,er zijn helaas een hoop mensen die verschrikkelijk rijden en absoluut niet weten wat ze doen.Mischien moet je er in je advertentie bij zetten dat hij niet voor beginners is of iets dergelijks.Of echt een sportpaard iets dergelijks.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:26

Het is natuurlijk altijd moeilijk om je paard te verkopen en om dan ook nogeens te zien of hij echt bij een goed tehuis terecht zal komen .

Het zal je niet lukken om iemand te vinden die precies dezelfde aanpak en benadering heeft als dat jij hebt. Ook zul je hebben dat je paard in eerste instantie bij een nieuwe eigenaar 'achteruit' gaat, ze moeten elkaar toch aanvoelen en wennen.

Dit valt niet te voorkomen en is inherent aan verkoop.

Als iemand proef komt rijden dan zullen er altijd dingen gebeuren die jij niet graag ziet. Dit is ook niet te voorkomen. Tenzij iemand echt heel raar met je paard omgaat dan kun je er wellicht iets van zeggen.

Tenslotte zou een normaal paard best een paar keer iemand anders op zn rug kunnen hebben zonder dat dit gelijk maanden werk teniet doet. Dat verbaast mij eigenlijk in jouw verhaal.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:28

Tsja, dat is natuurlijk moeilijk bij verkoop. Zelfs als jij een fijne plek vindt weet je nog niet waar hij daarna naar toe gaat. Voor mij persoonlijk stel ik echt 'verkocht is verkocht' en ik denk er maar niet aan hoe de nieuwe eigenaar er nu mee aan het rijden is.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:32

Moeilijk, vaak als ik klanten krijg weet ik aan de telefoon al goed te peilen wat voor slag volk dat er straks op de stoep staat. Vaak kun je eerst bij een telefonisch gesprek al een boel pijlen, als een koper mij niet past, maak ik ook geen afspraak. Soms heb je ook van die zondagse lui, die op zondag als vermaak heel NL rondtouren en niet echt willen kopen etc. Wees selectief voor je ze laat komen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:36

Ik kom wel kijken
Pb je wel eventjes

Ik had het ook met mijn pony, net zolang gewacht tot er mensen kwamen die écht geschikt waren! En hij staat daar nu heel gelukkig

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:40

Apple schreef:
Het is natuurlijk altijd moeilijk om je paard te verkopen en om dan ook nogeens te zien of hij echt bij een goed tehuis terecht zal komen .

Het zal je niet lukken om iemand te vinden die precies dezelfde aanpak en benadering heeft als dat jij hebt. Ook zul je hebben dat je paard in eerste instantie bij een nieuwe eigenaar 'achteruit' gaat, ze moeten elkaar toch aanvoelen en wennen.

Dit valt niet te voorkomen en is inherent aan verkoop.

Als iemand proef komt rijden dan zullen er altijd dingen gebeuren die jij niet graag ziet. Dit is ook niet te voorkomen. Tenzij iemand echt heel raar met je paard omgaat dan kun je er wellicht iets van zeggen.

Tenslotte zou een normaal paard best een paar keer iemand anders op zn rug kunnen hebben zonder dat dit gelijk maanden werk teniet doet. Dat verbaast mij eigenlijk in jouw verhaal.

Mij niet,want het is een jong paard,dus alles is nog niet bevestigd..als er dan wat minder ruiters op rijden dan zijn ze snel door de war.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 14:42

Apple het waren niet een paar mensen er zijn heel veel mensen langs geweest om hem uit te proberen, en die mensen reden gewoon echt heel beroerd (niet allemaal maar wel veel) de dingen die hij moeilijk vond waar ik zo lang hard voor heb moeten werken werden er door hun in notime weer uit gereden en geloof me dat hem je er dan niet zo weer in zitten

Ik heb er al 2 eerder verkocht, mn eerste paard, en daarna mn pony, beide staan nog steeds op dit zelfde adres, paard al ruim 6 jaar en pony nu denk een jaar of 3.5 dus als je de juiste tegen komt kan het wel. maar mijn paard trekt denk ik alleen maar rare mensen aan

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:49

Hummm, dat kan ook nog ja, heel veel kijkers en proefrijders .

Dat hoor je idd wel vaker, dat mensen op zondagen 'paardjes gaan kijken' en uiteindelijk gewoon kijken of ze zoveel mogelijk kunnen rijden zonder intentie tot koop . Net wat Rubywhite al aangaf.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:50

Het is altijd moeilijk om een paard waar jij wat mee hebt opgebouwd uit handen te geven aan vreemden. Bij de stal waar ik reed verkochten ze voornamelijk jonge, zeer gevoelige paarden. Dit werd heel duidelijk in de advertenties neergezet en ook nog eens benadrukt aan de telefoon en als ze kwamen kijken. Dat vermindert gewoon de kans van verspilde moeite.

Als ze eenmaal een proefrit gingen maken, dan kregen ze eerst de gelegenheid om te wennen en desnoods hielpen we met aanwijzingen. Dit is een goede ervaring, breng het alleen wel leuk zodat ze zich niet aangevallen voelen.

Als het toch gebeurt dat je sterk het gevoel krijgt dat ze niet openstaan voor je aanwijzingen en er echt op een totaal verkeerde manier wordt gereden, dan is het jammer, maar dan kun je ze gewoon vriendelijk verzoeken om af te stappen en uitleg geven.

Natuurlijk moet je ze wel eerst de kans geven om te wennen en niet te streng zijn, het is altijd moeilijk een nieuw paard rijden en zeker als je zenuwen hebt voor een mogelijke koop. Probeer zelf ook wat meer afstand te nemen, want anders blijf je dingen zien die een mogelijke verkoop afremmen.

Ik hoop dat je toch iemand vind waar je je in kunt vinden ( Ik weet dat dit best moeilijk is ). In ieder geval veel succes!!

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 15:03

ik nam voor mezelf al veel afstand, liet de mensen zelf hun gang gaan en ging bij een vriendin wat verder op staan, alleen als ik zag dat hun iets deden wat hij niet begreep gaf ik een aanwijzing (bijv aanspringen in galop heeft hij iets ruimte nodig, geef je hem die niet springt ie niet aan omdat hij dat toen nog moeilijk vond) verder zei ik niet veel zou ik dit wel doen zou ik die mensen er ook af halen en dat wilde ik niet

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:13

Ik zou de advertentie heel duidelijk maken. Zet erin wat voor paard het is , alles wat de verkoper moet weten. En zet er dan vervolgens nog onder dat hij alleen weggaat naar een heel goed tehuis , en de eisen die je stelt aan een nieuwe baas wat voor type mens en ruiter dat moet zijn. En dat hij absoluut niet weggaat naar iemand anders.

Staat misschien een beetje raar in je advertentie maar je zal er een aantal mensen mee afschrikken.

Juist degene die je wel zoekt zal deze advertentie aanspreken

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 15:22

jennifer die ook in dit topic heeft gereageerd heeft me een pm gestuurt en is gewoon precies zoals ik ben en zou dus voor mij perfect zijn voor mn paardje dus misschien dat dat wat word

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:28

Breitling schreef:
jennifer die ook in dit topic heeft gereageerd heeft me een pm gestuurt en is gewoon precies zoals ik ben en zou dus voor mij perfect zijn voor mn paardje dus misschien dat dat wat word

Haha, het klinkt idd heel goed.

We gaan nog even lekker verder kletsen via pm

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:37

het blijft altijd moeilijk denk ik!
persoonlijk als ik mijn paard zou moeten verkopen zou ik helemaal bijna niemand goed genoeg vinden
maar als ze er op zouden rijden en em ff voor je verpesten binnen een half uur waar jij al die moeite voor gedaan hebt zou ik diegene er af halen! kijk ik rij ook niet geweldig maar wel met gevoel! ik trek mijn paard ook niet alle kanten op en dat moet een ander zeker niet proberen

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 15:43

Rianneke dat dacht ik ook altijd, maar er moet gewoon een klik zijn, beide eigenaars van mn paard en pony ben ik ook op bokt tegen gekomen en vooral bij mn pony (daar had ik een super band mee) voelde ik een klik toen ik dat meisje zag rijden mn vader snapte er niks van. Bij die 4 daarvoor zei ik na 5 min al dat word niks en het werd niks, bij dit meisje zei ik na 5 min dat word m tege mn vader en ja hoor dat werd m!

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:29

Zet bij je advertentie er gewoon bij dat het paard alleen gaat naar een ruiter/amazone met een vriendelijke hand, etc (of net wat jij wilt dan!!!).

Dat maakt het misschien voor jou wat makkelijker om te vertellen (als ze komen kijken) dat hun rijstijl je toch niet aantstaat. En voor hun komt het dan misschien niet als een verassing ofzo...

Tis maar een ideetje....

Veel succes

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:31

ja ik snap wel wat je bedoelt! vooral als je je beestje goed kent zie je dat ook wel of het klikt of niet! heb je je paard nu ook al officieel weer te koop staan of niet?