schoft kapot door dekens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napolie

schoft kapot door dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:03

Mijn paard heeft een hele hoge schoft en is verder vrij slank. Het probleem wat ik heb is, dat hij zijn schoft bij alle dekens door schuurt. Ik heb al zo'n glad "truitje" eronder gedaan, maar dat helpt niet. Lichte dekens zijn ook niet de oplossing. Ieder jaar is dat een probleem en ik weet niet wat ik eraan kan doen.
Ik weet dat je van die dekens hebt met een uitgesneden schoft, maar die heb ik niet kunnen vinden in maat 205

Iemand ideeen?

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:06

een handoek eronder doen. of een stuk schapenwol.
en anders helemaal geen dekens meer opleggen dit moet toch pijn doen.

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:07

Wat voor merken heb je zoal gehad?

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:08

Ik had dit ook met mijn bijrijdpaardje. Deze winter hebben we geen deken op gedaan en is prima gegaan. MIsschien ook een oplossing voor jou, maar ligt een beetje aan de dikte van de wintervacht en of dat gaat in combinatie met het werk wat je paard doet.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:11

Bij mijn paard begon ik ook een plekje te zien op zijn schoft. Hij heeft nu een andere deken op die hoger sluit, dus over zijn schoft ligt en er niet op drukt. Het plekje verdwijnt nu weer. Ik zal op zoek gaan naar een hoger sluitende deken (en hopen op mooi warm weer, zodat die dekens er gauw weer af kunnen!)

Anoniem

Re: schoft kapot door dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:13

dat dek wat jij bedoeld heb ik, het is een amerikaans dek van het merk Zenith, nu heeft HH ze ook, zijn bij mij in Purmerend te koop, ik weet niet of je ze bij jou in de buurt ook kan vinden, waar kom je vandaan?
dit is mijn dek;
Afbeelding

lien_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:16

Mijn verzorgpony heeft ook altijd last van zn schoft door de dekens. We hadden eerst er een bondje onder gedaan maar dat werkte niet, nu hebben we een deken met een halve hals en daat gaat super, hij heeft nergens meer last van

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:18

Ik zou anders een deken met halve hals erop leggen en een "niet rekbare" paarden bh of iets van fleece ofzo eronder doen.

Napolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:42

Ik heb inderdaad al een bondje eronder late maken, maar dat helpt niet. Misschien moet ik idd een lange halsdeken kopen.

Zonder deken is niet echt mogelijk, hij krijgt helemaal geen wintervacht meer.

Welk merk dekens hebben jullie met een hoge hals, want ik wil niet weer een miskoop kopen.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:43

Mijn paard had hetzelfde probleem als jouw paard: hoge schoft en verder vrij smal gebouwd, zodat dekens meestal achter zijn schoft terecht kwamen en de boel open schuurden.

Sinds een paar winters heb ik dekens met halve hals van WeatherBeeta (eerst de Orican High en nu de Landa High) en mijn paard heeft nergens meer last van. De deken schuurt ook niet op de schoft.

Voorbeeldje (de Landa):

Afbeelding

Napolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:52

Dat zijn wel mooie dekens ja.
Weet je zo wat ze kosten en of dat ze die in een gewone ruiterzaak hebben, want ik ken dat mer helemaal niet

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:59

WeatherBeeta is al jarenlang een bekend merk, o.a. hier verkrijgbaar: http://www.equital.nl/index.php?item=1&p=127

De Orican heb ik destijds gekocht bij Divoza, die heeft nog wel WeatherBeeta maar volgens mij dit seizoen niet met halve hals. De Landa heb ik van www.equestrianclearance.com

Ze zijn ook in diverse ruitersportzaken verkrijgbaar, ik weet er sowieso eentje in de omgeving van Emmen.

De Orican is een 360 grams en kost ongeveer 125 euro. De Landa is een 220 grams en kost ongeveer 100 euro. Ze zijn iig goed waterdicht en gaan lang mee.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:18

phannie schreef:
dat dek wat jij bedoeld heb ik, het is een amerikaans dek van het merk Zenith, nu heeft HH ze ook, zijn bij mij in Purmerend te koop, ik weet niet of je ze bij jou in de buurt ook kan vinden, waar kom je vandaan?
dit is mijn dek;
Afbeelding

Ik heb deze ook maar mijne krijgt er ook lichte schuuurplekken van. Ik heb er nu een BH onder en dat gaat goed. Met andere dekens heeft mijn paard het erger. Ik heb de deken bij divoza weg

Napolie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 09:42

ik heb een landa gekocht, ben er echt blij mee, want hij is nu al veranderd in z'n gedrag. Bedankt

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:50

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:44

Ik had precies hetzelfde probleem met dekens! Mijn paard heeft denk ik een soortgelijke bouw als jouw paard, smal gebouwd en hoge schoft. Vrijwel alle dekens die ik heb geprobeerd schoven verschrikkelijk met als gevolg dat haar schoft op een dag open lag. Sinds 2 jaar heb ik nu een Rambo deken met een halve hals en ik heb nooit meer problemen gehad! Het is echt een super fijne deken.

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:40

Bij mijn verzorgpaard, merrie van 21 jr en hoge schoft, deed ik een stuk schuimrubber aan de binnenzijde deken naaien thv de schoft..