shamphoo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:07

Let op: Babyshampoo is NIET mild! Babyshampoo heeft een pH die hetzelfde is als ogen. Daarom prikt het niet in de ogen. Maar dat is wel een andere pH als de pH van haren. Tegen de haren is het dus NIET mild/zacht, maar juist agressief... Wat die zwitsal-reclames ook beweren, babyshampoo kun je bij jezelf en bij je paard beter niet gebruiken.

germie

Berichten: 25991
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:09

wat is de pH van je ogen dan??? die van je huid is ongeveer 5.5 dus die shampoo zou je moeten nemen, al maakt het volgens mij echt niet uit wat je neemt.
Je hebt van de waslotions, die zgn zeepvrije (al bevatten ze wel emulgatormoleculen) en die zijn ook goed hoor.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:21

Germie; de pH van je ogen is heel basisch (of juist heel zuur..., maar ik dacht basisch), ik weet in ieder geval 100% zeker dat babyshampoo niet zo mild is als altijd wordt beweerd. Je haar heeft een pH die vrijwel gelijk is als de pH van je huid.

Ik was altijd met het eigen-winkel-merk van de DA. Maar dat is op z'n hoogst 2 of 3 maal per jaar, in de zomer. In de winter / herfst was ik al helemaal nooit met zeep. Wel spuit ik heel veel af, vooral als ie goed gezweet heeft.

germie

Berichten: 25991
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:22

Even denken, ph van je ogen is zuur of basisch??? Wat is de ph van speeksel??? dat is ongeveer de ph van je ogen.
5.5 van je huid is zuur, maar niet erg zuur. Ik was m'n verzorgpaard 1k eer per jaar, voor de keuring Haha! Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:23

KLopt baby shamppo is echt alleen voor baby's bedoeld hoor!
Ik hbe dus een zoontje die ik was met zwitsal en die heb ik zelf wel eens gebruikt, maar daar word mn haar echt helemaal niet beter van! Zijn ook veel mensen die zeggen dat je t niet zelf moet gebruiken!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:33

hmm weer wat geleerd, ik wastte Flair eigenlijk ook altijd met babyshampoo. Ik heb helemaal nooit aan die ph waardes gedacht. Ik dacht baby.. dat klinkt wel zacht. Haha!