Vraagje over meten van Pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Vraagje over meten van Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:59

Toen ik vorige week naar een wedstrijd was, toen zei de jury dat ik eigenlijk niet mee mocht doen omdat ik geen meetbewijs heb voor Odin omdat ze 2 dagen ervoor 8 jaar was geworden. En dan moeten ze weer opnieuw gemeten worden zei ze.
Maar ze is in Heemstede een paar jaar geleden ook al gemeten en er staat dan in haar paspoort dat ze 147 is. Is dit dan niet voldoende?
Nu las ik ergens anders dat ze voor hun achtste jaar elk jaar moeten worden gemeten, en als ze 8 zijn geweest dat het dan niet meer hoeft.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik had vrijdag de hele ochtend gebeld naar de KNHS en andere mensen, maar ik ben er niet uit.
Ik wilde me opgeven voor een wedstrijd voor 19 mei, maar dan moet ik wel weten wat ik nu moet doen.....

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:06

Als je pony 18 is, dan hoef je niet meer te meten
HET IS TOT DE 8ste!!

Succes

xx

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:29

Hoi,

Ik weet wel, dat eind vorig jaar bij ons op de ponyclub alle wedstrijdponies van een bepaalde leeftijd opnieuw gemeten moesten worden. Omdat ze anders niet meer mochten starten. Maar hoe dat precies zat weet ik niet (rijd zelf geen wedstrijden)

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:30

Hoi,

Ik weet wel, dat eind vorig jaar bij ons op de ponyclub alle wedstrijdponies van een bepaalde leeftijd opnieuw gemeten moesten worden. Omdat ze anders niet meer mochten starten. Maar hoe dat precies zat weet ik niet (rijd zelf geen wedstrijden)

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:39

duh! ze weet zelf al dat ze gemeten moet worden,maar wat is de reden? al je met je pony start tussen de paarden geen probleem maar nu bij de pony's krijg je dit?
Beetje vaag,maar dat zijn wel meer dingen met wedstrijdsport.

Wodan en ik onderweg in de M2

pmarena

Berichten: 48053
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:57

Ik vind het wel logisch !

Als je pony een paar jaar geleden voor het laatst is gemeten is de kans groot dat 'ie nog wel een centimetertje of wat is gegroeid ,

een pony kan tot een jaar of 7 blijven groeien dus met 8 is 'ie echt volgroeid en daarom hoeft het daarna niet meer.
Dat lijkt mij de verklaring hiervoor.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:41

dit jaar moest daarbij ook weer opnieuw het paspoort worden ingevuld!

Jet

Berichten: 11976
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:51

Dit is waarschijnlijk om zeker te weten of je dat jaar met een c-, d- of e-pony start. In jouw geval zou ze nog theoretisch zoveel gegroeid kunnen zijn dat het nu een e-pony is. Waarom daar met dressuur verschil in zou zitten weet ik niet, maar met springen maakt het natuurlijk uit in de hoogte van het parcours. Waarschijnlijk is dat meten dus om één lijn te hebben, niet degene die dressuurt niet en die springt wel. Als ze al andere jaren gemeten zijn, moeten ze voor 1 april van dat jaar gemeten worden. Jan. t/m Maart kan je dus met een pony starten die het jaar daarvoor gemeten is.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 23:20

Inderdaad, een pony groeit over het algemeen tot zijn of haar 8ste door, en moet ivm springconcoursen de schofthoogte bijgehouden worden. Wanneer je pony 8 wordt moet je hem of haar voor de laatste keer laten meten. Daarna hoeft dat niet meer.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 10:52

ok, dank je wel. Maar kan ik dat gewoon door een DA laten doen? Hoe doen jullie dat dan? Of door een speciaal mannetje?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:57

Hoi,
Dat moet inderdaad door een "speciaal mannetje"gedaan worden.Namelijk een officiele ponymeter.
Je vereniging kan je precies vertellen wie dat in jou regio is.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 83 bezoekers