bijrijd(st)er verbieden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Re: bijrijd(st)er verbieden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:32

Ik vind het ronduit belachelijk(maar dat is mijn mening)
Want op het moment dat de eigenaar er niet is maar de bijrijdster zijn er dus geen mensen extra! maar een persoon ipv...

Sommige pension en manege eigenaren zijn wel geld wolven hoor!
Zien overal dollar tekens aan hangen!

Ik heb het gelukkig getroffen op de stal waar ik nu sta, maar op mijn oude stal konden ze daar ook wel een vreselijk over mauwen.

Ik heb er toen ooit een vreselijke ruzie gehad. Namelijk werden e paarden gezamelijk ingeent dat koste per paard 100 gulden.
Toen ben ik ooit met de trailler naar een veearts gereden ergens anders voor, en vroeg wat kost nou zo'n inenting die vertelde mij 45 gulden.
Dus ik zei spuit hem dan maar gelijk.
Dus ik kam terug op stal en gaf de mededeling dat mijn paard niet in de grote groep geent hoefte te worden, ow zei de eigenaar dat kan niet dan is de enting niet compleet met rine enz, maar ik duwde haar het boekje onder haar neus. Op dat moment stonden er meerde manege klanten er om heen, die vroegen dus hoe duur dan, ik zei 45 gulden ik zal een beetje een dief zijn van mijn eigen portomonee.
Dus die andere pension klanten zeiden och dan laat jou veearts maar komen, die manege eigenaar werd groen en geel, want die bleek dus jaren geld achter over te drukken en dat liep schijnbaar al jaren gesmeert! Dus die was me een partijtje pissig op me.
Daarna ben ik altijd de pineut geweest..

En dat terwijl ik alleen maar voor mijn eigen belang op kwam.
Ze hebben eigenlijk nog geluk gehad want voor het zelfde geld komt heel de stal in opstand en verlangen geld terug!

Gr Monique

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:38

Jenna schreef:
Nou ik ken maar 1 manege in den haag waar dat gebeurt hoor.En dat is ook gewoon de duurste de grooste en de meest ongezellige Haha! (mijn mening)btw inderdaad belachelijk!
Op mijn manege mag je gewoon 2 bijrijders hebben.Ze willde daar inderdaad ook gewoon weten wie er op hun terrein is.


Ik ben zelf tien jaar weg uit Den Haag maar indertijd vroegen ze zo'n extra bedrag bij Berestein, manege Westland en die in de bosjes van Pex. Een vriendin van mij rijdt op een manege in Zoetermeer (weet niet welke) wilde een paard daar kopen en kreeg toen ook te horen dat ze extra moest betalen voor een bijrijder. En dat was vorig jaar.

Ik heb het wel vaker gehoord en het is en blijft natuurlijk volkomen idioot. Ik kan me nog voorstellen dat ze het aantal bijrijders willen beperken om de rust op stal te waarborgen maar extra geld vragen Verward

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:34

Op de manege waar ik met mijn vorige pony stond mocht ik ook geen bijrijder van buitenaf hebben. Wel mocht iemand die ook manegelessen nam mijn pony rijden, of iemand met een pensionpaard. Volgens de eigenaresse was dat omdat je anders je paard zou verhuren, en daardoor minder inkomsten voor de manege. Ik vind het ook een belachelijke regel. Op de manege waar ik nu sta mag je wel gewoon een ander op je paard laten rijden.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 02:28

Dit is inderdaad een beetje een vreemde situatie. Ik zou dus ook niet kunnen begrijpen waarom ik niet op dat paardje kon rijden. t'Slaat eigenlijk nergens op! Ik kan best wel begrijpen als er meer mensen op dit paardje rijden dat het niet echt goed is voor de manege eigenaren. Ik weet het niet goed hoor! Verward Ik zou toch nog maar eens proberen te praten met de eigenaren en zien wat er eigenlijk aan de hand is.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:46

De vereniging waar ik rij, mag je heus wel bijrijders hebben, ik mag zelfs als het zo uitkomt op wedstrijden mijn verzorgpaardje een nachtje gratis laten staan (heb nog geen gebruik gemaakt van dit aanbod, i.v.m. mogelijke ziektes, stress e.d.)
Maar ik rij ook wel eens met een ander verzorgpaardje op een manege, moet je 5 euro betalen voor gebruik bak (en zijn er 6 anderen, dan moetj e de bak maar delen). Daar zijn ze er niet zo happig op, liever niemand van buitenaf. Ook als je je paard daar in pension hebt staan, mag je er alleen op rijden tussen half 1 en 2 uur 's middags. De avonden willen ze voor zichzelf houden, echt heel apaart. Ze hebben 2 binnenbakken en 4 buitenbakken, dus ruimte zat. Bovendien betaalt niet iedereen evenveel, ik ben daar laatst achter gekomen met verschillende gesprekken.
En 16.50 gulden voor een les met je eigen paard is hier ook erg veel.