Alane schreef:maak je handen eens nat, houd het bit vast met een hand om het middenstuk en laat een 2e persoon het bit ronddraaien in je hand... knijp je hand goed dicht en laat die persoon dan dat bit wederom draaien... (dit laatste is wat we willen met een bit, paard moet de mond sluiten en reageren)
en dat schuimen..... als het bit wat an de dike kant is dan willen ze wel meer speeksel aanmaken, snoer de mond dicht met neusriem en ze schuimen een eind in de richting.
ok pak nu een enkel gebroken bitje vast en laat iemand aan de ringen trekken
of zoals alane zegt draaien want dat schijnt te gebeuren met een bit in de mond ..
sorrie hoor maar hoor een bit te draaien ? de ringen zitten ook vast het lijkt watertrens maar is het dus niet !
kan zijn dat ik er nu geheel naast zit hoor maar
is het niet te bedoeling dat voor het geval dat je druk zet op het bit en deze dan niet draait ?
okee allah niet ieder paard is zoals mijn huidige paard daadwerkelijk op de zit te rijden (de geen die haar gekocht heeft is nu aan het leren sturen en remmen op de zit heeft vd week zijn handen maar te rusten gelegd op de knop ...had eindelijk door dat hij zijn handen niet nodig had )
maar een bit draaien ??? kan me daar echt heel weinig bij voorstellen