kent (ervaring) iemand het boomlooszadel funrider??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

kent (ervaring) iemand het boomlooszadel funrider??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 10:40

Afbeelding

Lijkt op de barefoot, torsion, randoll..enz..

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:51

geen ervaring mee maar ziet er wel heel goed uit !
lijkt heel veel op de barefoot, daar heb ik dan weer wel eervaring mee, superzadels!

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:04

Heb zelf ook een barefoot..ben er ook heeel erg tevreden over..maar deze kwam ik tegen en vind hem er best leuk uitzien..daardoor ben ik een beetje nieuwschierig geworden

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:18

geef je groot gelijk ! deze ziet er heel leuk uit
ben nu ook wel nieuwsgierig naar de prijs van deze eigenlijk...

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:22

Aanbieding boomloos zadel

Prijs 375 euro inc verzending (Wordt alleen verzonden bij vooruitbetaling)
voorzien van lederen stijgbeugelriemen
verstelbare Boom en Cantle
D ringen voor zadeltassen

Aanbieding geldt van tot eind Feb 2006

De prijs valt heel erg mee..vandaar nieuwschierig..vooral naar de kwaliteit..hij staat te koop bij Lone Star Quarter Horses http://shop.kapaza.nl/lonestarqh/

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:26

Die zag ik pas ook! En ik ben aan het sparen voor een boomloos zadel, dus als ik het geld heb, wou ik voor deze gaan.
Ben ook benieuwd naar ervaringen!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:34

Mijn mening is natuurlijk gekleurd omdat ik de Barefoots verkoop , maar aan dit zadel valt me meteen op dat er geen anatomische gevormde ruglijn in lijkt te zitten.

Het zadel lijkt gewoon recht te zijn aan de bovenkant ipv dat er een ronding inzit die aan de voorkant omhoog loopt om de schoft ruimte te geven. Vergelijk dit met goedkoop gemaakte zadeldekjes die gewoon helemaal recht lopen over de rug , dat moet dan een plooi / knik geven om de schoft te kunnen volgen.

De zadeldekjes die een ronding hebben bovenaan en de schoft zodoende zelf al netjes volgen , liggen veel mooier.
En dat zijn dan nog alleen dunne dekjes.

Ook ziet het voorboogje er sowieso erg laag uit , op de foto is het zadel wat achterover gekiept om dat te verhullen

Maar als je goed kijkt zie je dat het geheel weinig anatomisch gevomd is en daardoor lijkt het MIJ een soort opgewaardeerde simpele barebackpad. 2 boogjes erop en een Barefoot-lookalike seatsaver en je krijgt er een paar honderd euro meer voor , wel slim

Heb je een paard waar een beetje een welving in zit qua schoft dan zou ik hem dus zeker eerst passen om te kijken of hij wel netjes ligt en niet hoeft te knikken op je paard om de ruglijn goed te volgen.

Zo op het eerste gezicht is het verder best een leuk zadeltje !

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:48

er staat in de beschrijving dat ie een verstelbare boom heeft...das opzich knap voor een boomloos zadel

ik vind em er leuk uitzien ! zeker voor die prijs, jammer dat ze niet net als bij de barefoot, foto's van rondom hebben!

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:04

Ik ben het met pmarena eens. niet dat ik er vestand van het maar het klinkt wel erg logisch..
Wel een mooi zadel voor de rest.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:15

ook eens met pmarena! dat viel mij dus ook direct op, dat hij achterover gekanteld ligt, en geen mooi gevormde ruglijn heeft. als hij recht zou liggen lijkt het volgens mij net op een legopaardjeszadel.