Mijn mening is natuurlijk gekleurd omdat ik de Barefoots verkoop , maar aan dit zadel valt me meteen op dat er geen anatomische gevormde ruglijn in lijkt te zitten.
Het zadel lijkt gewoon recht te zijn aan de bovenkant ipv dat er een ronding inzit die aan de voorkant omhoog loopt om de schoft ruimte te geven. Vergelijk dit met goedkoop gemaakte zadeldekjes die gewoon helemaal recht lopen over de rug , dat moet dan een plooi / knik geven om de schoft te kunnen volgen.
De zadeldekjes die een ronding hebben bovenaan en de schoft zodoende zelf al netjes volgen , liggen veel mooier.
En dat zijn dan nog alleen dunne dekjes.
Ook ziet het voorboogje er sowieso erg laag uit , op de foto is het zadel wat achterover gekiept om dat te verhullen 
Maar als je goed kijkt zie je dat het geheel weinig anatomisch gevomd is en daardoor lijkt het MIJ een soort opgewaardeerde simpele barebackpad. 2 boogjes erop en een Barefoot-lookalike seatsaver en je krijgt er een paar honderd euro meer voor , wel slim 
Heb je een paard waar een beetje een welving in zit qua schoft dan zou ik hem dus zeker eerst passen om te kijken of hij wel netjes ligt en niet hoeft te knikken op je paard om de ruglijn goed te volgen.
Zo op het eerste gezicht is het verder best een leuk zadeltje !