Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
benangelique schreef:Waarom gelijk naar een zweep grijpen?
Je kan haar ook longeren voordat je er op gaat. Gewoon even tien minuutjes aan het lijntje terwijl zadel en alles er al opligt. Lekker voorwaarts laten draven en galopperen. Dit scheelt vaak al heel veel; kan ze mooi even haar energie kwijt.
De stapmolen is natuurlijk niet inspannend voor haar.
Citaat:want begin bang voor haar te worden
superwoman schreef:Citaat:want begin bang voor haar te worden
Bij deze zin, lijkt het me duidelijk dat je het alleen niet gaat redden.
Dit kan nog veel gevaarlijker worden als je verder gaat tobben.
Als het niks lichamelijks is - dan moet je toch echt iemand inhuren ofzo en kijken hoe die het oplost om daarvan te leren...
Wel gelijk een goede, want als je paard daar ook mee weg loopt ben je nóg verder van huis.
Zoiets verhelpen lukt echt niet via bokt.
Billy schreef:Wat krijgt het dier te eten?
Justdoit schreef:Billy schreef:Wat krijgt het dier te eten?
2 x per dag een schep sport brok en kuilgras
Randy01 schreef:Als ik jou was zou ik nu toch echt wel gealarmeerd zijn en professionele hulp inschakelen. Zo te lezen ontbreekt het in de relatie tussen jou en je paard aan totaal wederzijds respect en vertrouwen.
Dit zul je eerst eens recht moeten zetten voordat je naar mijn mening, veilig op je paard kunt rijden. Wat nou als je er staks eens af valt? hoe reageert ze dan? Nou, ik zou hier de bibbers van krijgen en heel snel op zoek gaan naar iemand (NH, freestyle etc.) die je kan helpen om tijdens het grondwerk je paard vertrouwen én respect in jou te geven.
Ik denk dat dat op dit moment ook het aller, allerbelangrijkste is dat je moet gaan doen.
Voor je eigen veiligheid én voor die van je paard moet je nu toch eerst eens gaan zorgen voor een goede relatie tussen jullie.
Heel veel succes ermee en sterkte!