wat vinden jullie van deze prijs? *wei inzaaien*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

wat vinden jullie van deze prijs? *wei inzaaien*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 22:32

ik had gevraagd of mn buurman mn wei om wilde ploegen en in wilde zaaien... het gaat om een stukje van ongeveer 1500 m2.

vorige week had hij het dus gehegd (hoe schrijf je dat???) en een paar dagen later ingezaaid. mn pa belde wat hij er voor wilde hebben. ik schrok me echt rot van die prijs die hij noemde!!
hij wil er 250,- euro voor hebben. volgens hem ligt er voor 125 euro graszaad in en nog eens 125 euro voor de uren die hij gemaakt heeft (nou ik denk dat hij zo'n 3 uurtjes bezig is geweest)

is dit nou een normale prijs?
er komt ook nog eens bij dat ik gevraagd had om te ploegen omdat mn wei best nat is, het is op kleigrond dus de bodem is heel stevig en laat weinig water door dus door dat ploegen zou de grond wat losser worden.
dit had hij niet gedaan maar hij had gehegd Verward

wat is jullie mening hierover?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:43

Zo heb ik vorig jaar ook ff mijn weide laten maaien omdat er nogal wat onkruid instond.
150 piek!! Ik schok me ook de pleuris... Maarja..

Het is inderdaad super duur... volgende keer toch even van tevoren vragen wat het gaat kosten Lachen

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

prijzige weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:50

Hoi,

over de prijs van het graszaad kan ik niets zeggen... Hangt er vanaf wat voor soort zaad er is gebruikt...

Voor de werkzaamheden ben jij m.i. gewoon afgezet!!
Maar dat is ook en beetje je eigen schuld. Mijn advies is: vraag altijd van te voren een prijs en spreek duidelijk af.

Ik heb mijn land, 8000m2 in laten zaaien, dit kostte me los van het zaad aan uren (ploegen, egaliseren en zaaien) zo'n 340 gld(!) en het was gewoon eenloonbedrijf die me een rekening stuurde, wit dus met btw!! (in 2001). Het graszaad kocht ik zelf in, maar ik heb daar geen rekening meer van dus ik weet het niet meer. Het was wel veeeeeeel duurder dan het arbeidsloon kan ik me herinneren.

Ik zou geen trammelant gaan maken deze keer, maar er lering uit trekken en een volgende keer hele duidelijke (prijs) afspraken maken.

Succes

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:51

Ik vind het niet eens zo belachelijke duur. Dit zijn nu eenmaal de prijzen.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Re: prijzige weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 22:55

stokpeerd schreef:
Ik zou geen trammelant gaan maken deze keer, maar er lering uit trekken en een volgende keer hele duidelijke (prijs) afspraken maken.

Succes


o nee maar dat was ik ook niet van plan hoor! ik schrok er alleen nogal van en vroeg me af of dat altijd zo duur was ?!

en volgende keer van te voren prijsafspraken maken is een goed idee, maar ik denk dat er geen volgende keer meer komt!! Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:55

hij moet natuurlij de tractor benzine betalen maar dan nog zeg jeetje veel te duur. Ga je het betalen of niet?

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 22:58

avantilover schreef:
hij moet natuurlij de tractor benzine betalen maar dan nog zeg jeetje veel te duur. Ga je het betalen of niet?


tsja, dat zal wel moeten he?!! het is al gebeurd en ik kan moeilijk zeggen haal al die zaadjes er maar weer uit!! Haha!

maar ik ga er nog wel ff over praten denk ik, waar hij al die uren dan vandaan haalt en hoeveel graszaad hij heeft gebruikt enzo

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:35

Een zak graszaad van 15 kg. (genoeg voor een hectare) kostte mij vorig jaar 125 gulden. Maar jij hebt het over 1500m2.

Een aantal jaren geleden was ik voor ploegen, egaliseren en zaaien iets van 250 gulden kwijt. Als ze mijn land komen spuiten kost me dat meestal maar iets van 50 gulden arbeidsloon inclusief tractor. Dat laatste wordt dan wel gedaan door mijn fouragehandelaar en is een vriendenprijs. Die 250 gulden was bij een loonwerker.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 00:23

Ik vind het wel redelijk, niet duur, niet goedkoop. Bij mij gaat graszaad voor 2000m2 idd ook ongeveer 125 euro kosten...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:05

Ik heb vorig jaar mijn wei van 6600 m2 in laten zaaien. dit moest eerst gemaaid (onkruid), geploegd, ge-egaliseerd, ingezaaid, toen nog gespoten (weer onkruid) en gemest worden. Ik betaalde er toen 750 gulden voor. Mesten en ploegen wordt tegen elkaar weggestreept, omdat je voor ploegen moet betalen, en je betaald wordt voor het laten mesten.
Deel dit bedrag door jouw aantal m2 en dan ben je niet eens zo gek duur uit. Ps. dit was wel zwart afgerekend.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:15

Ik vind het een redelijk bedrag. Graszaad kost inderdaad niet niks, zeker graszaad voor op een nat weiland (ander soort gras) is duur!. En de manuren... Tja als hij drie uur (al denk ik eerder aan 5) heeft gemaakt vind ik 125 € redelijk. (Hier op kantoor rekenen we 75€ pu, maar dat zijn dan wel ingenieurs)