Wat zijn paarden duur of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:08

Tsja, ik ben niet zo bereid om voor een verwachtingswaarde te betalen als Gail waarschijnlijk. Ik ga bij voorkeur af op sta ik nu zie, ter plekke. Beweging, exterieur. Het is wel leuk om te weten wat er voor zit, maar het blijft nog altijd verwachting.

De hond is de betere mens


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:32

Desiree schreef:
Tsja, ik ben niet zo bereid om voor een verwachtingswaarde te betalen als Gail waarschijnlijk. Ik ga bij voorkeur af op sta ik nu zie, ter plekke. Beweging, exterieur. Het is wel leuk om te weten wat er voor zit, maar het blijft nog altijd verwachting.


Ik denk dat dat voor een "gebruiker" ook helemaal niet nodig is.
Je moet met DAT paard aan het werk, dus het is belangrijk hoe DAT paard is.

Als fokker kijk ik daar heel anders tegen aan. Voor mij is juist de afstamming belangrijk om te kijken wat ik ongeveer kan verwachten van de nakomelingen. Niet eens de ouders zelf maar de combinatie van de bloedlijnen.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Misschien een stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:18

maar wat houdt een paard met 'blauwe' papieren precies in?

Ik heb nauwelijks ervaring ermee maar ik weet wel dat je voor een aangereden 3 jarige KWPN-er met een goede afstamming ongeveer 20.000 gulden betaalt. Sorry ik denk nog in guldens af en toe.

Maar wat ik mij dus echt afvraag is hoe jullie een eigen paard kunnen betalen dat zo onwijs duur is. Ik bedoel dat paarden vanaf 10.000 EURO? Verward

Ik verdien niet superveel en als ik een goed paard zou willen zou ik jaren moeten sparen. Doe ik ook hoor maar dat duurt voorlopig nog wel even. Ik heb net een nieuw huis gekocht. Gaat het op lening of afbetaling of sponsering?

Groetjes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 04-05-22 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

-

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Misschien een stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:30

Willekes schreef:
maar wat houdt een paard met 'blauwe' papieren precies in?

Ik heb nauwelijks ervaring ermee maar ik weet wel dat je voor een aangereden 3 jarige KWPN-er met een goede afstamming ongeveer 20.000 gulden betaalt. Sorry ik denk nog in guldens af en toe.

Maar wat ik mij dus echt afvraag is hoe jullie een eigen paard kunnen betalen dat zo onwijs duur is. Ik bedoel dat paarden vanaf 10.000 EURO? Verward

Ik verdien niet superveel en als ik een goed paard zou willen zou ik jaren moeten sparen. Doe ik ook hoor maar dat duurt voorlopig nog wel even. Ik heb net een nieuw huis gekocht. Gaat het op lening of afbetaling of sponsering?

Groetjes


Blauw papier betekend dat bijv. de vader niet is goedgekeurd maar dat wel de afstamming van het paard bekend is.
Bijv. van een hengst die op 2 jarige leeftijd al heeft gedekt maar later niet is goedgekeurd.

Ik heb vroeger toen ik zelf mijn 1e eigen pony kocht een deel kunnen lenen van mijn ouders. Daarvoor kochten zij de paarden en pony's.
Tegenwoordig heb ik een aantal pony's samen met mijn vader, dat scheelt al de helft van de aanschafkosten.
Nu moet hij eigenlijk ook eens wat meer uit gaan mesten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:32

op lening afbetaling en zo doen wij niks,
Allen de hypotheek van het huis.

Verder heb ik heel veel gewekt.
Dus ook al wat gespaard voor de aankoop van ons huis.

Mijn vriend werkt fulltime
Ik nu 5,5 uur per dag.
We hebben een auto met trailer en een motor.
Ook geen kinderen dus daar gaat ook niks vanaf.
Maar het lukt ons goed, gelukkig.
Verder dus ook geen extra hobbies op dat motorrijden van mijn vriend na.
Die heeft 106 pk en ik maar 1, das gemeen Boos! Knipoog

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 19:24

Ik vind een paard/pony onbetaalbaar,maar ja anders zou ik ook geen lieve merrie hebben,maar ik vind ook dat paarden heel erg duur zijn ook al vind ik hun waarde onbeschrijfbaar !!!
Toch ben ik wel blij met de prijzen omdat er zo mischien minder paarden gekocht worden net als een speelgoedje,want met die prijzen leer je ook al vlug de waarde van een paard kennen enzo...
Ook al weten sommige mensen nog altijd niet dat paarden geen speelgoed zijn Verward

I love horses and ice cream !

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 04:22

Ik heb ook papieren voor DC, maar die worden gebruikt voor de appaloosa shows en voor later als we haar willen gaan dekken.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:03

5500 euro is een redelijke prijs voor hoe die eruit, zijn gangen etc. Maar je moet bij je zelf wel naar gaan als je die prijs uit wilt geven. Ik heb bobo echt niet voor die prijs gekocht maar voor 2500 gulden en voor Tumtum (vorige pony) new forestruin 3000 gulden. Het is maar net wat je zelf wilt en het valt mij ook op dat de gulden prijzen als euro prijzen wordt gerekend Misselijk

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 18:31

Zoals ik het lees vinden jullie in het algemeen het paard niet duur.
Niet duur voor sport.Maar je koopt een verwachting.Ben je geen Anky of Arjen dan kun je ook met een leuk goedkoper dier goep uit zijn.

En Janna,jij zegt als je beide fulltime werkt dan lukt het wel.
Wanneer rijd jij je paarden dan?
Het maakt natuurlijk ook uit wat je verdient?
En heb je je paarden thuis staan of ergens anders?

Ik houd mij aanbevolen als iemand een leuke ruin weet vanaf 2.5 jaar.
Ik heb de tijd.

Het is in mijn beleving ook nog zo,een duur of goedkoop paard ze kosten beiden in onderhoud evenveel.

leef je droom, droom niet je leven.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:39

s

-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Katootje7791, Mo_Noah, petraaken, xJolijn en 125 bezoekers