worden jullie ook zo misselijk van ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

worden jullie ook zo misselijk van ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 18:31

een aantal prof ruiters op tv.
Ik heb Zondag een military wedstrijd gezien op tv en werd misselijk van de manier van rijden van een aantal deelnemers. Begrijp me goed ik keur de military niet af, het lijkt me een heerlijke manier van sport beoefenen, zeker met de nieuwe inzichten. De commentator vertelde dat de lengte was ingekort en de hindernissen wel moeilijk waren maar eerlijk zijn. Maar er zaten me toch een paar eikels te paard bij, schoppen, slaan, ZAGEN ( echt niet normaal), hangen in de teugels, een paard niet terug nemen maar voluit aan de teugels trekken. Nou leert ieder kind als het goed is een paard met respect te behandelen maar deze mensen zijn geen voorbeeld voor kinderen. Nou weet ik dat ik wat te soft ben voor Gamble want hij verdient af en toe best een pak voor zijn broek maar dit
ging mij echt te ver.

Zitten jullie ook wel eens met kromme tenen voor de buis?????

PS Ik begrijp dat het best pittige paarden zijn, dat er geld verdient moet worden maar ik zie het niet iedereen doen dus het kan wel met respect voor het paard.

Groetjes en een hoefje van Gamble

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:56

Soms stoor ik me ook weleens aan de manier waarop zelfs profruiters op hun paard zitten.
De beelden van de military heb ik niet gezien, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Ook bij het springen zie je wel ruiters die op een manier rijden die niet om aan te zien is.
Niet echt een lichtend voorbeeld !!!
En dat terwijl het ook anders kan, neem bijv. een Albert Voorn of een Jeroen Dubbeldam.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:00

Ja, ik denk dat we altijd dat soort mensen zullen tegenkomen. Erger me trouwens er ook vreselijk aan. We kunnen helaas die mensen niet veranderen en ik ben blij dat ik mijn paardje goed behandel! Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:46

Ja, ik heb het ook gezien, waren idd een paar ruiters bij die je zo van d'r paard af zou halen. Maar er was er ook een bij die een fout maakte en zijn paard uitvoerig beloonde omdat die hem hielp en keurig doorging. Dat vind ik nou weer fair tegenover het paard en leuk om te zien Lachen .

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

profs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:08

Mja, ut schijnt dat als je een bepaald niveau berijkt de centen plotseling voor je paard gaan. Kotsmisselijk wordt ik van de beelden dat sommige internationale springruitens hun paard kreupel rossen in de ring voor het prijzengeld. Wat dat betreft ben ik voor een stijl-jury bij het springen. Zodat netjes met je paard omgaan net zo zwaar meetelt als de tijd.