mijn veulen staat bij mijn moeder's oom in het weiland met schuilstal.
daar lopen ook 3 andere paardjes.
1 paard
2 mini shetlanders
dat paard was vroeger ZZ springen en ZZ dressuur.
daarna liep ze nog wat met hun dochter(toen rond de 12 jaar) op de ponyclub en onderlingen wedstrijden(paard was toen 8 jaar)
vanaf haar 9e/10e jaar kreeg het paard haar welverdiende rust op het weiland.
er kwamen 2 shetten bij als gezeldschap.
nu is het zo dat alle 3 de paardjes hoefbevangen zijn(denken ze omdat ze dat al eerder gehad hebben)
het paard is zeker niets te dik mar die shetten hebben een hangbuik.
ze zijn alle 3 in de 20 jaar en die shetten hebben nooit wat hoeven doen.
het paard loopt met speciale ijzers met een soort gel zolen ertussen aan de voorbenen.
ze hebben eerst voer van pavo gekocht (zonder eiwitten zeggen ze) maar op de zak stond wel pavo sportbrok dus zit daar dan echt geen eiwitten in??
nu ineens hebben ze weer voer van Hyppostar alleen ik weet niet of dat ook speciaal is voor sportpaarden maar in iedergeval zeggen ze dat daar (ook) geen eiwitten in zitten.
maar je kunt toch niet zomaar van voer veranderen????
als extra krijgen ze ook appels en wortels en soms zelf pavo melange(zonder kruiden) is dat wel goed??
heeft iemand tips???
of denken jullie ze hebben een mooie tijd gehad geef ze een spuit of breng ze naar de slager

ik dacht zelf aan het laatste aangezien ze nu alleen maar pijnstillers krijgen,speciale ijzers voor heel veel geld(wat nog niet zo erg is als je van zo'n paard houdt)en ze mogen alleen een appeltje of worteltje en verder alleen droog hooi en water.
het is gewoon zielig om te zien hoe ze proberen het weiland in te komen waar geen gras meer staat.
mijn moeder's oom wil ze liever uit hun leiden verlossen maar mn moeder's tante roept altijd het in ZIJN hobby niet die van mij dus hij ziet maar.....maar ondertussen mag mijn moeder's oom ze geen spuitje geven en wil ze alles proberen(voor HAAR bestwil?!) om ze te laten leven terwijl je ziet dat ze pijn hebben

hier zie je mijn veulen met op de achtergrond de 2 shetten en het paard:
ow ja ze zijn voor de rest nog wel gezond!
sorry voor het lange verhaal maar die tante is niet over te halen om het beste voor die paarden voor te hebben.
iemand ideeen?
GRAAG ALLEEN TIPS EN ANTWOORDEN OP MIJN VRAGEN ANDERS WORD HET EEN DISCUSSIE TOPIC EN WORD HET VERWIJDERD!
gr. amazingstar