Wat zouden jullie doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 20:26

Gisteren zou ik les hebben, paard gepoetst, paard gezadeld. Samen met Anouk we zouden voor een keer samen les hebben deze week.
Maar gisteren plensde en onweerde het zo hard...
We zijn de bak in gegaan. Allebei de paarden vreselijk debiel, ik waaide zonder overdrijven bijna weer van het paard af bij het opstappen. Het was wel net even droog. Maar toen, ehhh toen kwam er toch een plensbui, echt striemen gewoon. Omar kreeg ik niet van zijn plek, bleef op een plek met zijn kont in de wind staan. Soms als het aanvoelde als hagel (zo hard waaide het erbij) ging bokken naar de regen. Het andere paard ging helemaal door het lint. Toen na een paar minuten onze instructrice kwam aanrijden zeiden we alledrie, laten we dit maar niet doen. Zo leer je niks en heb je dalijk 2 zieke paarden en 3 zieke mensen op stal/bed. Mijn instructrice had al 5 mensen les staan geven in de regen dus die wilde ook wel heeeel graag naar binnen. Ik had in die paar minuten dat we stilstonden al wel een paar straaltjes water over mijn rug mijn onderbroek in voelen lopen.... bibber..... Koud dat het was.
Wij hebben dus gisteren maar niet gereden en ik geloof werkelijk dat omar dankbaar was dat we naar binnen gingen. Ik haalde met een zweetmes bijna een halve emmer water van 'm af.
In zo'n geval lijkt met het duidelijk Niet Rijden, maar hoe bepalen jullie of je wel of niet (buiten dus) gaat rijden.?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:36

Met onweer of kans op onweer rij ik NOOIT buiten, te gevaarlijk gewoon!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:52

Een keer heb ik het gehad dat ik tussen de buien door wilde rijden, maar toen had ik net mijn paard gezadeld en toen kwam er me toch een bui overzetten.... Ik keek mijn paardje toen maar eens diep in haar ogen (vorige paard van mij) en heb wijselijk het zadel van haar rug gehaald. Volgens mij vond ze dat niet zo erg.

Verder kijk ik het gewoon maar aan. Als het niet echt hoost, rijd ik gewoon, Imker is geen suikerklontje, maar als het echt met bakken uit de lucht komt, wil ik ook niet kliedernat worden. Daarbij komt nog, dat Imker dan niet tegen de wind en regen in wil lopen, dus dan wijkt hij wel heeeel erg veel Knipoog

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:08

Op een stal gaan staan met een binnenbak Cool .

Met mijn verzorgpaard reed ik wel in de regen, alleen niet met onweer. Ik was al die bagger en natte kleren zo zat dat ik toen wel besloten had, dat ik met mijn eigen paard iig op een stal met binnenbak zou gaan staan.

michor

Berichten: 38
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 22:57

als ik dit zo lees ben ik blij dat we een binnenbak hebben.met muziek! Party!! Party!! en dat is heerlijk rijden als je de regen hoord klettern op het dak Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:06

Groot gelijk dat je niet bent gaan rijden hoor, soms is het gewoon beter om er niet aan te beginnen.
Tsja, lastig vraag..... hoe bepaal je of je kunt gaan rijden of niet ?
Als het onweert dan rijd ik in elk geval niet.
Ook tijdens vorst (als de bak bevroren is) haak ik af, te veel kans op ongelukken.
Verder is het vaak maar net hoe m'n pet staat.
De ene keer trotseer ik de regen/wind, de andere keer niet.
Mijn motto is: zolang het niet gevaarlijk is en zolang mijn paard en ik plezier hebben in het rijden, dan gaan we ervoor !
En anders maar een keertje niet, het blijft tenslotte een hobby waar je plezier aan moet beleven.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:15

een beetje regen houd mij niet zo snel tegen Haha!
maar als het echt plenst.. tja dan wacht ik wel even, dan ga ik wel 's avonds ofzo..
ik ga niet rijden als het zo erg waait en regent dat m'n pony er last van heeft en gaat klieren (met d'r kont naar de wind lopen ja) dan houd ik er wel mee op want dat heeft ook geen zin.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:17

Ik heb bij een binnenbak gestaan, maar ik mis hem nu ik hem niet heb ook niet *LOL* Een beetje regen kunnen we wel tegen en hagelen doet het meestal maar een minuut of twee Haha! (kont in de wind en hoofd naar beneden) Daarna kun je verder rijden war je gebleven was Party!!
Alleen als het onweert rij ik niet, dat is me te gevaarlijk! Dan ga ik ook de stal in als ik buiten ben...Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:49

Als het me te hard regent, rijd ik gewoon niet, jammer dan. Ik rijd als het moet weleens in de regen, ook als het nogal hard gaat, maar dat is alleen in het uiterste geval. Jur is verder ook geen watje, net als ik, dus als ik wil rijden, doe ik dat ook. Haha! Weer of geen weer. |Maar het ligt erg aan mijn humeur die dag... Cool

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:40

Jurga schreef:
Als het me te hard regent, rijd ik gewoon niet, jammer dan. Ik rijd als het moet weleens in de regen, ook als het nogal hard gaat, maar dat is alleen in het uiterste geval. Jur is verder ook geen watje, net als ik, dus als ik wil rijden, doe ik dat ook. Haha! Weer of geen weer. |Maar het ligt erg aan mijn humeur die dag... Cool


helemaal mee eens Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:46

Eerst reed ik een aantal paarden bij, en daar hadden ze alleen een buitenbak. Regen of geen regen, ik ging gewoon rijden, deed een lange waxcoat aan, en hup, gaan met die banaan. De paarden waren het inmiddels gewend. Maar bij stortregen ging ik ook niet naar buiten hoor.

Nu sta ik op een manege, met mijn eigen paard, en daar kan ik gewoon binnen rijden Lovers (Buddy is nog geen 2 jaar oud, dus we moeten nog even wachten Haha! ). We hebben ook een buitenbak voor mooi weer, en de uitrijmogelijkheden zijn niet bepaald goed.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:52

Tja, bij echt slecht weer, las ik een poets dagje in of zet ik hem aan de longe met een regendek op om even uit te wapperen Haha!
Hij vind slecht weer vreselijk en ik dus ook, met motregen rij ik wel, met onweer blijven we allebei binnen...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:59

Mijn paardje heeft een hekel aan regen, maar laatst was ik gewoon met regen tenue en al in een hoosbui gaan rijden.
Ik was een paar dagen weg geweest, en ik had zo'n zin om te rijden, dus ben ik ff een stukje het bos in gegaan.
Haha, hij was er echt NIET blij mee.. Pling maarja, na een tijdje begon het minder hard te regenen, en was hij er al wel aan gewend.
Meestal rijd ik wel gewoon wanneer het een beetje regent, maar bij een echte plensbui niet.
Meestal als je fftjes wacht is het wel over gedreven.
Met onweer rijd ik dus niet.