niet eens met de eigenaar van mijn verzorgpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:54

Jerai lover schreef:
Ik heb ook het idee dat het tegenwoordig steeds meer om het rijden gaat. Toen ik 12 was, was ik al blij met een verzorgezel Haha! Ik kon er niks mee doen, alleen maar poetsen, maar ik had er vreselijk plezier in (die ezel ook trouwens, ik werd altijd balkend begroet Haha!)


heb je grooot gelijk in! ik heb 2 jaar een ponytje verzorgd, waarmee ik alleen mee kon wandelen en poetsen, ik was er gek op! Lachen

en als het je om het rijden gaat.. kan je zowieso vertrekken

en als JIJ MIJN pony had verzorgt, had ik je met zo'n gedrag meteen al de straat opgegooit!
wat ben jij een verwend kind zeg,gatverdamme Misselijk je moet blij zijn met een verzorgpony ook al kan je er niet op rijden

en al kan je dat wel, en MAG je dat niet van de eigenaar
dan DOE je dat niet!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:57

Het gaat hier dus om een vraagje die LotjeCool stelde. Meteen worden er verwijtens geslingert dat niet eens met het topic te maken hebben, dus off-topic dus. Als iemand het niet eens is dat LotjeCool over de eigenaar zo praat kun je best even BP naar haar. Maar het blijkt maar weer dat de topic een off-topic word. Ik denk dat LotjeCool het nu wel weet en dat iedereen het maar een beetje moet laten gaan. Lekker gaan bokken hoor mensen! Haha!

hestertje
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:30

ja joh das een goed idee
als iemand niet tegen minder positieve reacties kan, dan moet diegene maar nix op een forum posten.

btw wie maakt er nou iemand zwart??
(dat meisje maakt die eigenaar dus eerder zwart)
het was haar vraag toch niet of ze de eigenaar zwart maakt Verward Verward

"Bah wat ben jij een vreselijk verwend nest.Er hangt wel een lintje voor tegen dieren mishandeling in je profiel...maar ik denk niet dat het daar zijn juiste plaats heeft" ja dat noem ik nou echt een positieven reactie Verward Verward Verward Verward

Het is nog altijd een forum, waar mensen hun mening geven, als je een topic plaatst, dan weet je dat niet altijd iedereen het met je eens zal zijn, als je daar niet tegen kan moet je maar niks plaatsen. Overigens is jouw stukje ook compleet off topic.
mening geven oke maar dat kan ook vriendelijk en dit kan ik niet echt vriendelijk noemen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:47

Hoi,

Ik ken het probleem wel.
Ik ben nu een paard aan het inrijden, die man ment zelf met het paard (één keer per week) en verder staat ie als ik er niets mee doe, de hele week op stal. En hij heeft wat betreft het rijden ook wel eens andere ideeën dan ik. Maar je zal je inderdaad met hem over moeten praten en moeten doen wat hij zegt. Want het is zijn paardje, en meestal zit er ook wel een logische verklaring achter, waarom de eigenaar iets niet wil. En ik heb ook een eigen paard en daar wil ik inderdaad ook niet zomaar iedereen op. Want je geeft toch om je paardje en wil gewoon zeker weten dat het goed met hem gaat.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 23:00

Het lijkt me niet verstandig het beestje 1 keer in de week comopleet in het zweet te rijden. Kun je niet beter 3 of 4 keer per week rustig aan rijden zodat ze niet bezweet raakt.
Zweten is niet alleen een teken dat een paard het warm heeft, ze gaan ook zweten door een slechte conditie. Sowieso is het beter 4 keer een kwartier wat te doen, dan 1 keer een uur.

Tja en als de eigenaar het niet hebben wil zul je je daar als verzorgster toch bij neer moeten leggen. Rij dan lekker op je andere verzorgpony en ga fijn met deze poetsen, knuffelen en wandelen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: niet eens met de eigenaar van mijn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 00:55

LotjeCool schreef:
ik verzorg een shetje van 20 jaar maar nog heele goede conditie
maar die eigenaar van die pony (en nog meer)zitten de hele tijd te zeuren dat die pony te veel zweet en dat ik te groot ben Boos!
maar ik ben ook wel groot maar qua gewicht kan ik er wel voor 1x in de week op vind ik!
wat vinden jullie er van het is toch niet erg als je pony zweet het is juist goed volgens mij
ohjah die eigenaar heeft die shet voor haar kleindochter gekocht en ik help ze en daar zijn ze blij mee MAAR ZEZITTEN ZO TE ZEUREN WAT MOET IK DOEN???????¿¿¿ Verward Verward Verward Verward
p.s in me profiel die oude met dat grijze hoofd gaat het om!!(Links)

[edit] titel veranderd Nimber[/edit]


dit was dus de vraag.
en mijn antwoorden daarop zijn dat het er aan de situatie ligt of het wel of niet goed is voor de pony om (zo) te zweten.
het hoeft iig niet beter te zijn, maar ook niet slechter, het kan ook gewoon niks uitmaken (als je maar goed uitstapt).
dat kan ik zo niet bepalen, daarvoor zou ik het zelf moeten zien.
en jij vindt dat ze zo zeuren, maar is dat zo?
wat je daar aan kan doen is met de eigenaar praten.
vertellen hoe jij het vindt en wat zij nu eigenlijk willen.
of het misschien beter is als je ermee stopt.
dat wil jij natuurlijk liever niet, maar het kan misschien wel beter zijn.

en dat jij dat andere ponytje inrijdt, volgens mij vind je dat zelf ook veels te leuk en doe je dat niet alleen voor de eigenaar.
zou je dat wel doen, mag de eigenaar idd dankbaar zijn dat jij dat voor hun doet, maar jij ook dat jij hun andere pony ook mag rijden.
maar ik denk dat als alles goed gaat, dat het niet alleen bij het inrijden blijft, maar dat je door blijft rijden.
voor wie zou je anders die pony inrijden?
voor jezelf dat je straks ook op die kan rijden?
of dat je die ook kan blijven rijden ookal doet iemand anders dat ook?

of voor iemand anders en dat je er straks totaal niks meer mee te maken hebt?

en off-topic, ik vond het erg off-topic gaan, want het ging niet meer om de vraag.
en als LotjeCool vond dat het zo off-topic ging, dat ze er niks meer aan had, mag ze idd vinden dat het stopt en het topic gesloten word.
ze kan ook gewoon niet meer kijken en reageren, dan stoppen de eventuele off-topic gangers misschien ook wel, iig wel na een tijd.
er wordt erg op haar afgereageerd, terwijl ze een vraag stelde.
iedereen heeft daar natuurlijk een mening over, maar daarom zijn het ook meningen en kunnen anderen er anders over denken.

maakt zij de eigenaar zwart?
wat is zeuren?
er worden hier zoveel mensen zwart gemaakt op bokt, overal op de wereld trouwens.

tis gewoon een vraag waar je moeilijk wat mee kunt.

over jouw andere verzorgpony, die dus niet van hem is, heeft hij vrij weinig te zeggen en op dat moment ook niet over jou.
dat moet die eigenaar van die pony zelf met jou regelen, behalve als die met hem heeft geregeld dat ie daar ook op moet letten.
als ik het goed heb, heeft hij 2 shetties en staat dat andere ponytje ook bij hem op de wei en op zijn erf?
dan heeft hij wel wat te zeggen wat je wel of niet in de wei en/of op zijn erf mag doen.

idd, als jij mijn bijrijder zou zijn, zou ik het ook niet leuk vinden (wat hij waarschijnlijk ook niet doet) en zou er ook ruzie ontstaan, misschien hoefde je dan bij mij ook wel niet weer te komen.
maar ik zou het wel eerst aankijken, ligt natuurlijk ook aan de situatie, in tot hoeverre dat gaat, hoeveel ergenissen er nog meer zijn en hoe het in het verleden is gegaan.
ik zou mijn bijrijder dankbaar zijn als ze het op mijn manier doet (dus doet wat ik wil en niet wat zij wil ook al denkt ze dat haar manier beter is), tuurlijk, je kunt altijd overleggen en mij proberen te overtuigen (je moet natuurlijk ook niet weer te ver doorgaan), maar uiteindelijk moet ze toch wel doen wat ik wil, want hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft mijn paard, ookal zou je ervoor betalen.
maar zij mag mij ook hartstikke dankbaar zijn, omdat ik haar de kans geef om mijn paardje te rijden en te verzorgen enzo.
ze zou een heleboel mogen en laten, maar sommige dingen moeten ook nou eenmaal en sommige andere dingen mogen nou eenmaal niet.
ze doet het ook voor haar zelf, niet alleen voor mij.
als iemand het alleen voor mij zou doen, was het anders, dan zou ik haar dankbaar zijn en haar bedanken, wat ik nu ook zou doen (maar het mag andersom ook gebeuren).
je kunt iemand beter een keertje teveel bedanken dan te weinig.

wil je daar vanaf zijn moet je zelf een paard nemen, waar je alles zelf kunt doen/regelen/beslissen en eigenlijk dan ook nog zelf de wei en stal enzo, want stalling van een ander kent vaak ook regeltjes, waar je het zelf niet altijd mee eens zult zijn en (kleine) ergenissen.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 19:20

maar okè het is allemaal weer opgelost ik heb niks meer gehoord ik ga soms 1x in de week rijden

enne die pony die ik ga inrijden
is een stuk groter lijkt erg veel op een ijslander en een stuk groter dan z'n moeder

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:01

Maudje schreef:
hoe zou jij het vinden als je pony door iemand gereden wordt terwijl jij het daarmee niet eens bent ?/

pas je dus maar aan; je kunt blij zijn dat je een verzorgpony hebt


helemaal mee eens. Je mag blij zijn dat je een verzorgpony hebt vind ik, er zijn heel wat anderen die voor jou in de plaats een pony willen verzorgen hoor.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

halllo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:05

ik vind het wel banketstaaf hoor
jullie kennen haar helemaal niet en dan beginnen jullie zo stel dat jullie opene niet meer mochten rijden wat zouden jullie dan doen DAT vraagt ze alleen maar en z vragt niet om stomme reakties
ok Boos!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: halllo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 21:15

collendoorn schreef:
ik vind het wel banketstaaf hoor
jullie kennen haar helemaal niet en dan beginnen jullie zo stel dat jullie opene niet meer mochten rijden wat zouden jullie dan doen DAT vraagt ze alleen maar en z vragt niet om stomme reakties
ok Boos!


klopt
aardig van jou collendoorn Kusje Kusje Kusje ik vraag om bruikbaare reacties

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

dat is toch zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:19

jah jij vroeg zo van wat moet ik doen

en hun beginnen te zeiken das toch banketstaaf als ze nou zeiden daar moet je dit en dat en sus en so das handiger

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 21:34

THAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNKKKKKKKKKKK YOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUU LOL Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje Kusje

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:41

de reacties van de anderen zijn een reactie op een reactie op een reactie. Het is allemaal goed bedoeld, en het blijven meningen. Niemand wil je neerhalen lotjecool, maar snap je hun mening? ik wel. En dat is ook niet banketstaaf naar jou bedoeld. Maar lees eens mijn topic op pp, misschien dat je het dan snapt

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

ok keej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:45

ik snap wat jij zij (ook al ben ik lotje coo niet )
maar het komt wel hard aan volgens mij hoor ik heb hier niet e=1 aardige reaktie gezien alleen de meine en de jouwe dan !!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:51

hm.. misschien reageert iedereen fel. ik doe dt ook, niet naar lotjecool toe, maar het onderwerp algemeen. maar omdat ik niks tegen lotje heb doe ik dat op een andere manier. mijn mening blijft het zelfde. en iedereen heeft een andere manier van hun mening uitten, zoals je ziet (helaas) want ik kan me wel voorstellen dat lotje echt zoiets heeft dat iedereen nu tegen haar is (sorry als ik t mis heb)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 22:08

Pam schreef:
hm.. misschien reageert iedereen fel. ik doe dt ook, niet naar lotjecool toe, maar het onderwerp algemeen. maar omdat ik niks tegen lotje heb doe ik dat op een andere manier. mijn mening blijft het zelfde. en iedereen heeft een andere manier van hun mening uitten, zoals je ziet (helaas) want ik kan me wel voorstellen dat lotje echt zoiets heeft dat iedereen nu tegen haar is (sorry als ik t mis heb)


ik heb wel het gevoel dat iedereen tegen me is

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 23:41

Eventjes allemaal doorlezen graag want mijn berichtje was dus heel aardig bedoeld!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 09:14

DiamondCheckers schreef:
Eventjes allemaal doorlezen graag want mijn berichtje was dus heel aardig bedoeld!


jah er waren wel een paar bij kan jij ook wel zijn maar de meeste niet die begonnen te schelden

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: dat is toch zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:59

collendoorn schreef:
jah jij vroeg zo van wat moet ik doen

en hun beginnen te zeiken das toch banketstaaf als ze nou zeiden daar moet je dit en dat en sus en so das handiger


wat is dat nou voor onzin?
iedereen geeft gewoon tips, en dat die nou toevallig niet helemaal zo zijn als dat zij ze wilde horen..

Ik heb het verder niet gevolgd, maar in dit soort topics wil de 'opener' alleen maar horen hoe zielig hij/zij is en hoe erg hij/zij wel geen gelijk heeft.. en als dat niet gebeurd is het meteen mis.

als je geen commentaar kan hebben moet je geen topics openen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:18

Ik vind de eigenaar een goede paardenhouder als hij opkomt voor de belangen van zijn pony en dat doet hij nu ook.
Als je alles op je eigen manier wilt doen moet je stoppen met het verzorgen van iemand anders zijn pony's en er t.z.t. zelf een kopen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:44

En wat als je nu de helft van het stalgeld meebetaald? Heb je dan wel meer te vertellen als bijrijdster zijnde?
Ik vind nml dat je dan wel meer recht hebt dan wanneer je helemaal niks betaald. Je betaald er nml ook voor. De uiteindelijke verantwoording ligt bij de eigenaar en de laatste belissing ook, maar ik ben er wel van overtuigd dat als je een gedeelte betaald van de kosten je zeker meer te vertellen hebt.

Wat vinden jullie er dan van?? Verward