Leren laarzen!?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke laarzen zijn het beste??

Petrie
9 (100%)

Totaal aantal stemmen: 9


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:18

Ik heb ook Petrie. Ze bevallen best goed maar k moet regelmatig naar de schoenmaker voor de zool. Of ze zijn scheef gesleten (ja,sorry, ik loop nu eenmaal een beetje scheef) of het stiksel laat los.
Welk model?Ik zou t niet weten ik het ze zgan overgenomen van een meisje met net zulke benen als mij. =lang en dun. En zij had ze geloof ik op maat laten maken. Wat ik er toen voor betaald heb weet ik zo niet meer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:27

Carlijn, je kunt er ook van die ijzertjes (stootplaten heet dat geloof ik) onder laten zetten. Dan slijt het ijzer en niet de zool, scheelt je een hoop geld!

En iedereen hoort je aankomen Haha!

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:30

dan zijn het net van die legerlaarzen, tik, tik, enz. Zou ik vanwege het geluid niet zo snel doen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:33

Legerlaarzen?! Je zet er geen stalen neuzen in hoor!

Dat geluid valt heel erg mee hoor, het is vrij zacht, je moet echt wel flink stappen en sloffen wil je het echt heel duidelijk horen. En die ijzertjes kosten iets van 5 gulden en nieuwe zolen iets van 80....

Het grappige is dat je paard je heel snel herkent! Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:37

Zou dat kunnen bij een 'gewone' schoenmaker denk je??
Dat zal me denk ik dan een herrie worden! Men zegt altijd dat ik redelijk stamp met mn laarzen (onbewust Schijnheilig )
Ik zal t wel eens aan de schoenmaker vragen, kan ie vast wel!

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:37

heb gisteren net van zulke laarzen gepoetst, de eigenaar van m'n verzorgpaarden had nog van die laarzen staan met ijzeren zolen, hij wilde de laarzen wel wegdoen, maar ze zijn verder nog goed, alleen zaten onder de stof, en aangezien ze ooit van een militair geweest zijn, snap je mij idee vast wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:45

Oh, maar het zijn geen complete ijzeren zolen hoor! Je wordt niet beslagen zoals je paard Haha!
Het is gewoon een soort "driehoekje" van metaal (veel meer dan 3x3 cm zal het niet zijn) dat ze onder je hak timmeren op de plaats die het meeste slijt.
Gewone schoenmaker kan dat wel hoor, is een werkje van niets.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 20:38

Ik heb er maar ff een poll bij gezet, want ik kom er niet uit Huilen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:11

Hoi!!!
Ik heb al twee en een half jaar petrie laarzen en zijn zooooo SUPER!!!!! Ze zien er nog als nieuw uit. Alleen moet ik nieuwe kopen omdat ze veeeeeel te groot zijn geworden door het 27 kilo afvallen. Dus als iemand nog goede 2e hands laarzen wil maat 39 schachtmaat 40-50 dan hoor ik het wel. Haha. De mijne hebben 745 gulden gekost. En ze hebben zo'n mooie dressuurboog.
Maar ik ga zeker weten weer voor Petrie.
Iig veel suc6 met het uitzoeken van het beste merk.
Ga anders naar de winkel en stel vragen en pas er een aantal. Dan kun je voor jezelf bepalen welke je lekker vind zitten, alleen zitten leren laarzen in het begin meestal niet zo lekker Schijnheilig . Hihi.
Groetjes Rinske

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 21:13

rinnie1982 schreef:
Hoi!!!
Ik heb al twee en een half jaar petrie laarzen en zijn zooooo SUPER!!!!! Ze zien er nog als nieuw uit. Alleen moet ik nieuwe kopen omdat ze veeeeeel te groot zijn geworden door het 27 kilo afvallen. Dus als iemand nog goede 2e hands laarzen wil maat 39 schachtmaat 40-50 dan hoor ik het wel. Haha. De mijne hebben 745 gulden gekost. En ze hebben zo'n mooie dressuurboog.
Maar ik ga zeker weten weer voor Petrie.
Iig veel suc6 met het uitzoeken van het beste merk.
Ga anders naar de winkel en stel vragen en pas er een aantal. Dan kun je voor jezelf bepalen welke je lekker vind zitten, alleen zitten leren laarzen in het begin meestal niet zo lekker Schijnheilig . Hihi.
Groetjes Rinske

Hooi, ik heb maat 39, maare, gaan leren laarzen niet naar de vorm van je voet enz. staan Verward

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:35

Ik weet het niet, vast wel, maar ja, ik kan er nix meer mee doen als ik nieuwe heb ze zijn veels te groot en nu krijg ik van die schuif-blaren op mijn hakken Lips are sealed Heel irri. Misschien dat iemand anders ze wel past, ik vind het zo zonde om ze te bewaren, dan staan ze hier toch alleen maar te verpieteren. Dan vind ik het toch fijn als ik er nog iets voor kan krijgen en iemand anders er gelukkig mee kan maken. Maar je hebt volgens mij wel gelijk ja, dat ze naar je voeten gaan staan.