welsh cob zo groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:48

tja, je zegt het zelf..inruilgarantie en das niet hetzelfde als geld terug...je bent dus verplicht om terug daar een paard te nemen en ik geloof dat als je je paardje zou terug brengen omdat het niet aan de eisen bleek te voldoen terwijl de verkoper zei van wel, en daar dan nog eens bij komt dat ie iets bleek te mankeren dan zou ik niet graag terug daar een paard gaan halen...trouwens, wat die inruilgarantie betreft je moet toch telkens bij opleggen...

Niettemin ik ken de stal zelf niet zo goed, ik ben er og nooit geweest en heb er ook nog nooit een paard gekocht (en ik overigens ook niet van plan) dus verder spreek ik me er niet over uit, doch als ik alles zo hoor is het nou net m'n eerste keus om daar een paard te gaan halen...

Heeft er iemand overigens een id of die 12-jarige rijpaardmerrie "Beauty" al verkocht is?
dat was het paardje van een buurvrouw van me en die dochter is gestopt met paardrijden (nou ja rijden kun je het ni noemen ze keek ernaar en zat er eens op) ze hebben ze volgens mij dan aan BM verkocht (want de beschrijving komt helemaal overeen)
Of is er iemand onlangs nog eens geweest? ik wil weten wat er nou van der is geworden..

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Re: Bm stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:39

Natasha schreef:
Roddels zijn gauw de wereld in,helemaal bij handelaren!

Ja, daar heb je gelijk in!
Ik woon bij een paardenhandelaar boven de stallen en ja, als je op enig moment bij ons binnenloopt zul je heus wel paarden aantreffen die er niet goed uitzien.
Dat komt doordat die paardenhandelaar juist wèl hart Lovers voor paarden heeft: hij koopt ze als hij denkt dat een paard 'te redden' valt, terwijl anderen het dier naar de slacht willen doen. Huilen Ze krijgen dan volop weidegang... tja, dan staan er graatje-magere paarden in het land, en dan bellen mensen de dierenbescherming omdat ze denken dat we ze niet goed voeren... Frusty .
Dat is ECHT jammer, want we doen ons uiterste best om die dieren weer gezond te krijgen.
Als zo'n paard goed opknapt, dan wordt het dier bereden om het weer in conditie te krijgen.
Tja, dat wilde ik graag even kwijt.
Uiteraard raad ik iedereen aan een paard klinisch (en eigenlijk ook röntgenologisch) te laten keuren vòòr aanschaf. Dit voorkomt teleurstellingen en verdriet!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:11

Interessant topic !
Ik wist wel dat Welsh Cobs groot konden worden, maar zo groot: dat wist ik dus niet.
Zo zie je maar: nooit te oud om iets te leren !

Wat betreft die reacties over BM stables, laat ik er dit over zeggen:
Het is en blijft vreemd dat er telkens weer negatieve reacties op internet verschijnen over dit bedrijf, terwijl ze alleen maar tevreden klanten zouden hebben en goede paarden en ponies verkopen Verward
Naar mijn idee komt het bedrijf toch iets te vaak negatief in het nieuws.
Er zijn in Nederland honderden handelsstallen en daar hoor je nauwelijks iets over, terwijl er over BM stables elke week wel ergens een noodkreet verschijnt.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Bm stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:49

Tja,
Als je ongeveer 250 paarden/pony's per jaar,in de lagere prijsklasse verkoopt,
heb je meer kans op klachten als een bedrijf dat paarden doortraint en verkoopt op de langere termijn.Deze prijzen liggen hoger,(wat ze ook zeker mogen hebben).
Maar er zijn meer mensen met een lager budget,en die komen dan naar BM stables.
De handelaren die een paard langere tijd doortrainen,en een hogere prijs vragen,verkopen in verhouding veel minder.Krijgen dus ook minder klachten.
Bovendien is BM Stables via hun website zeer in the picture.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Bm stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 22:55

Noek"]
[quote="Natasha schreef:
Roddels zijn gauw de wereld in,helemaal bij handelaren!

Ja, daar heb je gelijk in!
Ik woon bij een paardenhandelaar boven de stallen en ja, als je op enig moment bij ons binnenloopt zul je heus wel paarden aantreffen die er niet goed uitzien.
Dat komt doordat die paardenhandelaar juist wèl hart Lovers voor paarden heeft: hij koopt ze als hij denkt dat een paard 'te redden' valt, terwijl anderen het dier naar de slacht willen doen. Huilen Ze krijgen dan volop weidegang... tja, dan staan er graatje-magere paarden in het land, en dan bellen mensen de dierenbescherming omdat ze denken dat we ze niet goed voeren... Frusty .
Dat is ECHT jammer, want we doen ons uiterste best om die dieren weer gezond te krijgen.
Als zo'n paard goed opknapt, dan wordt het dier bereden om het weer in conditie te krijgen.
Tja, dat wilde ik graag even kwijt.
Uiteraard raad ik iedereen aan een paard klinisch (en eigenlijk ook röntgenologisch) te laten keuren vòòr aanschaf. Dit voorkomt teleurstellingen en verdriet!!!
[/quote]
Noek, je hebt helemaal gelijk.
Alle zogenaamde "paardenliefhebbers"? Ik geloof er niet meer in.
Zoveel mensen kraken paardenhouders en handelaren af,echt ten onrechte,
ik wordt er errug verdrietig van! Huilen