Wel of niet verzekeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Wel of niet verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:47

Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen van het verzekeren van een pony?

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:23

Wat was dan voor jullie de reden om je paard/pony wel of juist niet te verzekeren?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:50

Mijn oude paard was al verzekerd toen ik r kocht. Uiteindelijk heb ik nog maar 4,5 jaar van r mogen genieten, en was erg blij dat ze in de verzekering zat. Mijn nieuwe paard heb ik dus ook verzekerd. Ik vind t fijn dat je wat geld achter de hand hebt als er wat gebeurd. Verder ben ik ook voor ziektekosten verzekerd. Iets waar ik nu ook blij mee ben. (rekening van 700 euro net de deur uit gegaan.....)

Wafel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:53

Ik weet het nie het is ok wel geluk of pech hebben...

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:54

het ligt een beetje aan de aankoopkosten van je paard.
ik heb het niet gedaan omdat met eigen risico erbij niet intressant was voor mij.

ik heb gelukkig nog niks ernstigs mee gemaakt dus op het moment is het nog voordeliger voor mij

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:00

Ik ben niet zo goed in sparen, dus voor mij is het wel goed om t op deze manier te doen. Maar als je wel makkelijk geld opzij kan zetten voor noodgevallen enzo dan hoef je m ook niet per se te verzekeren!

Mayra_

Re: Wel of niet verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:38

Ik geloof dat mijn verzorgpony wel verzekerd is . Maar goed ookal is ze verzekerd hopelijk gebeuren er geen gevaarlijke dingen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:40

Wij hebben onze paarden wel verzekerd, hoewel een beetje laag om de premie te drukken. Dat verschil kunnen we evt. wel bijpassen.
Als we een paard zouden verliezen, kunnen we tenminste weer een nieuwe kopen.

Ziektekosten hebben we niet verzekerd, een koliekoperatie is bijv. veel duurder dan de waarde van onze paarden.
Een verzekeraar keert nooit meer uit dan de verzekerde waarde bij overlijden.
(alsof het een auto is... ze hebben zeker nog nooit van gevoelswaarde gehoord)

Ik heb ooit 2 x binnen 2 jaar moeten incasseren....1 x overlijden na koliek en 1 x afgekeurd op hoefkatrol. Toch wel fijn dat er toen weer een nieuw paard kon komen. Vooral omdat bij het eerste paard er ook nog eens een flinke DA-rekening achteraan kwam.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:54

beantsje schreef:

Een verzekeraar keert nooit meer uit dan de verzekerde waarde bij overlijden
.
(alsof het een auto is... ze hebben zeker nog nooit van gevoelswaarde gehoord)

Dit geld ook voor ziekte kosten als je een pony van 1000 euro hebt en die moet een koliek operatie ondergaan voor 3000 euro dan krijg je maar 1000 euro terug en de andere 2000 euro moet je zelf betalen.Toen ik dat hoorde heb ik gelijk mijn verzekering opgezegt.Had diegene mij van te voren niet duidelijk genoeg uitgelegd.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:56

Ze keren idd niet meer als de verzekerde waarde uit, met een maximum van 5000 euro (bij Interpolis). Dus als je paard voor boven de 5000 euro verzekerd is moet je daar wel rekening mee houden.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:00

@ monsera dan heb je ook nog een eigen risico van ik geloof bij de meeste verzekeringen van 25% dus zou je slecht 750 euro terug krijgen. heb t een tijdje terug uitgezocht wat t zou kosten, om m tegen de hoge kosten te verekeren, toch maar niet gedaan, ivm weinig uitkeren en hoog eigen risico.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:07

Eigen risico is alleen bij de ziektekostenverzekering. Bij Interpolis is dat 20% met een minimum van 40 euro.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:32

dit zijn dus de redenen dat ik heb besloten om niet te verzekeren.
als er dan wat gebeurd moet je wel iemand of een potje achter de hand hebben om je te kunnen helpen.
gelukkig heb ik dat

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:40

Ik verzeker m'n paardjes bewust niet om de volgende redenen:
1. De waarde van mijn paarden is te laag om echt grote bedragen (als koliekoperaties) vergoed te krijgen.
2. Je betaalt je scheel aan premie
3. Als mijn paarden niet meer geschikt zijn voor de sport oid dan zou ik ze over moeten doen aan de verzekeraar om geld uitgekeerd te krijgen. (of ik moet ze terugkopen). Ik bepaal liever zelf hoe en ben er liever zelf bij als een van de paarden ge-euthaniseerd moet worden.
4. Ik leg liever zelf geld opzij voor echt noodgevallen of een nieuw paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:44

Ik krijg nu binnenkort een paard,en kiezen ervoor om het niet te verzekeren,omdat een paard zelf al duur genoeg is
Daarbij,zal het geen GP paard zijn,en zal het eigenlijk de moeite niet echt zijn om te verzekeren

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:16

manie schreef:
Ik verzeker m'n paardjes bewust niet om de volgende redenen:
1. De waarde van mijn paarden is te laag om echt grote bedragen (als koliekoperaties) vergoed te krijgen.
2. Je betaalt je scheel aan premie
3. Als mijn paarden niet meer geschikt zijn voor de sport oid dan zou ik ze over moeten doen aan de verzekeraar om geld uitgekeerd te krijgen. (of ik moet ze terugkopen). Ik bepaal liever zelf hoe en ben er liever zelf bij als een van de paarden ge-euthaniseerd moet worden.
4. Ik leg liever zelf geld opzij voor echt noodgevallen of een nieuw paard.

Amen..........