Cap??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:23

dat ist idd jah, maar ik d8 dat iedereen dat wel na kon gaan Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:26

Ik rijd op de manege altijd met cap, op mijn verzorgpony reed ik nooit met cap, behalve met buitenritten, want dan heb ik altijd een cap op! En als ik op vreemde paarden stap, doe ik ook een cap op. Op Oscar rijd ik nog niet, dus daar heb ik geen cap nodig Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:27

Die veiligheidsdingen zijn zoooo lelijk!! Ik snap niet dat ze die krengen niet veilig èn een beetje esthetisch verantwoord kunnen maken want ik ga er zo dus van m'n leven niet de ring mee in hè? Ik moet zeggen dat ik er nooit een draag. Ik heb een gestoord paard, maar gelukkig lig ik er vrijwel nooit naast. Ik weet dat het stom is, en als ik er ooit een vind die echt comfortabel zit doe ik hem ook wel op denk ik. Tis ook een beetje laksheid denk ik.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:31

Rachel je hebt helemaal. gelijk. ik rijd sinds kort ook altijd met cap en dat bevalt me wel.

Ik heb trouwens de nieuwe veiligheidscap van kieffer. Die zijn een stuk mooier. Ze lijken wat meer op de oude cap. Ik zal er morgen eens een plaatje van inscannen

Enne Ikke. Je zou toch beter moeten weten. Zelfs een paard waar je mee kan lezen en schrijven kun je niet ten alle tijden vertrouwen. Of misschien het paard wel maar de omgeving niet. Juist die mensen die dat denken verongelukken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:41

Heeft iemand de nieuwe bromfietscampagne gezien? Bij mij om de hoek staat zo'n bord met de tekst:

Beter je haar door de war dan je hoofd

Heb ik niets aan toe te voegen, behalve dat ik vind dat dit niet alleen voor brommerrijders geldt, maar ook voor ruiters. Lachen

vlekkie13
Berichten: 37
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:45

das een goede. veiligheid gaat voor! Koe Clown Sigaar Huilen

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:53

precies ! Ga dan nie zo stupid doen door geen cap te dragen omdat het niet mooi is want dat vind ik persoonlijk tog wel zoooow stupid om te zeggen ! Maar goed ...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 00:55

Toch zijn er genoeg mensen die denken dat ze geen cap nodig hebben. En eigenlijk hebben ze een beetje gelijk. Die mensen hebben namelijk geen hersens die ze moeten beschermen.

(geintje) nee dat is wel erg hard gezegd. ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken. Ik draag in ieder geval een cap. Niet omdat het moet maar omdat ik het zelf wil.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:37

Citaat:
Op 2001-05-05 23:15, schreef ikke:
Ik gebruik nooit een cap. alleen vorig jaar in Wales, daar is het bij wet verplicht. Je bent niet verzekerd als je geen cap draagt. Eigenlijk wel een goed plan, als je op de motor of brommer geen helm draagt heb je ook een klein probleem. Zou voor ruiters misschien ook moeten gelden.



Ja jammer voor jou, maar als je in Nederland van je paard flikkert, en je hebt geen goedgekeurde (!!!) cap op, dan word je mooi niet verzekerd. Ook niet als je een cap draagt die niet goed is gekeurd.

Dus: draag een cap, stel dat je met de ambulance naar het ziekenhuis moet want je hebt een hersenschudding door een val van je paard, je moet het dan allemaal zelf betalen.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 11:48

Ik rijd nu al 22 jaar en ik draag altijd een cap MET veiligheidstuigje. Zelfs met uitstappen e.d. Ik vind het erg dom om te denken dat er tijdens het uitstappen niets kan gebeuren. Juist als een paard niet alert is op de omgeving(zoals bij uitstappen)kan hij ergens flink van schrikken.
En nu weet ik wel dat jullie paarden, heren/dames-niet-cap-dragers, perfect zijn en nooit schrikken, maar zelfs het rustigste paard kan een keer struikelen, of zelfs helemaal onderuit gaan. Je denkt toch niet dat je dan zelf op miraculeuze manier in de lucht blijft hangen?....Gebruik je hoofd! en dan het liefst niet om je val te breken...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 11:58

AHUM ik rijd dus niet met cap. Bloos Ben er in mijn hele paardenperiode ook nog nooit afgedonderd vandaar dat ik misschien wat laks ben geworden. Maar de laatste tijd ben ik er toch meer over na gaan denken en ik ga er binnenkort eentje kopen. Kijk, met IJsco, ja, daar loop ik niet zoveel risico mee Slapen (okee jullie kunnen nu zeggen dat er altijd iets kan gebeuren, met elk paard, en hebben jullie 100% gelijk in alleen met zo'n Snuitje-karakter Dromen ben je gewoon niet snel bang om te vallen) alleen als ik binnenkort Daisy Extreme duivel ophaal zorg ik wel dat ik een cap heb. Dus jullie hebben allemaal helemaal gelijk dat iedereen een cap op moet, alleen is dit voor mij helaas nog niet vanzelfsprekend dus ik moet nog ff aan het idee wennen dat ik er vanaf nu een op ga zetten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:15

Ook al val je zelf niet. Je paard kan ook nog vallen en dan kan ook jij lelijk terecht komen. je paard hoeft maar net een keer uit te wijken voor een vogeltje, zijn voeten daarna niet handig neer te zetten en *bof*. Zo heb ik gezien dat een meisje van 13 haar bekken verbrijzelde, echt het allerliefste paard van de hele manege was dat. Daar zou je je oude oma nog geblindoekt achterste voren op laten galoperen zeg maar. Er is altijd een risico. het is maar net waar je je prioriteiten legt. Ik heb dus wel m1 gestart met zo'n championcap en er ook mee gewonnen, ziet er misschien niet mooi uit maar hoe meer mensen zo'n ding opzetten hoe gewoner het wordt. Ik wil niet zeggen dat ik ze fijn vindt, het zijn warme kolere dingen en met mijn helmpje rij ik helemaal voor idioot maar die zit wel fijner.
BTW dit is geen campagne gericht tegen Cody maar gewoon voor iedereen die zonder cap rijdt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-10 12:50 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:31

Oke, dan ben ik eigenwijs. Want ik draag geen cap, niet bij het springen, niet als ik mijn jonge paard rijd, ook niet tijdens een buitenrit. Een pet zit namelijk veel fijner en is voor mij ook praktischer. Heb een casco gekocht een tijd terug maar vond het zo'n verschrikkelijk ding dat ik het niet lang volgehouden heb om het op mijn kop te zetten.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:35

op de manege is t verplicht om een cap te dragen dus daar doe ik t ook altijd. Meestal als ik op een van mn verz pony's rij heb ik geen cap op, alleen als ik een tijdje niet meer op ze gereden heb en dan t bos in ga.
Bij Gerald heb ik nooit een cap op, simpelweg omdat ik daar niet kom om te rijden en dus geen cap mee heb. Ik stap Gambler wel eens uit en dat doe ik dan dus zonder cap. Is misschien onverstandig maar goed. ik doe t toch wel

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:37

quote katrien/
Daar zou je oude oma nog geblindoekt achterste voren op laten galoperen zeg maar
/quote

haha ik zie het al voor me.... Cool }>

BTW Ik rij altijd met cap, komt misschien omdat het moet op de manege Verward
Groetjes Petra

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:11

Ik heb zo'n GPA cap van Pikeur. Zit erg lekker, en staat ook niet heel erg beroerd.
Maar helaas BLIJF ik eigenwijs, heb hem buiten meestal wel op, maar nu het zo warm is zie ik er weer van af.
Ik moet er geloof ik idd een x heel hard af flikkeren voor dat ik verstandig wordt.

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:57

Ik rijd op les altijd met cap thuis rijd ik alleen zonder cap als ik ga uitstappen en dan ook alleen als ik op Lucky Luck zit (new forest van 7 jaar) En als ik op Daisy zit (welsh-cob van 3,5) heb ik altijd mn cap op!
Vind het ook erg dom als iemand altijd zonder cap rijdt! Ik besluit vanaf nu dat ik met Lucky ook mn cap op hou met het uitstappen (je weet maar nooit)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:48

Ik had vanmiddag privéles op de manege. De binnenbak was verboden gebied vanwege de tuigershow van morgen en de buitenmanege werd gesproeid. Er bleef dus niets anders over dan het kleine binnenbakje, waar het met dit weer loeiwarm is. Maar ik peinsde er niet over om m'n cap af te laten. Heb vanmiddag regelmatig de opmerking gehoord: 'Heb jij het niet warm? En dan nog zo'n cap op je hoofd!'. Tja, maar mijn veiligheid gaat toch echt voor alles! Vorige week is er in onze manegeles een meisje afgeknald omdat haar paard struikelde. Kan dus echt altijd en bij iedereen gebeuren... Neuh, laat mij maar lekker een cap dragen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:50

Ik rijd zonder cap als ik de pony goed ken warm weer isa en geen buitenrit aan t maken ben tenminste meestal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 00:01

Ik ben het absoluut eens dat je een cap zou moeten dragen, in mijn geval zou want ik heb alwéér een week zonder gereden. Ik heb 1 keer een val op mijn gezicht gemaakt, en was blij dat ik geen cap droeg want dan had ik mijn neus gebroken, nu was er niets aan de hand. Ik ken meer mensen die dat meegemaakt hebben trouwens. Ik heb verleden jaar in Aken voor een Engelsman gewerkt die op maat gemaakte, met de hand vervaardigde caps en hoeden maakt (hij heeft ook in Arnhem gestaan). De caps die zij produceren zijn niet CE-getest om de volgende reden: hij kan er wel een maken die getest kan worden, en waarschijnlijk overleefd het ding die test ook wel, maar omdat ze niet machinaal (=exact hetzelfde) vervaardigs zijn mogen die andere het keurmerk niet dragen. De caps met vaste kinband hebben, om dat neus-akkefietje te voorkomen, een flexibele klep. Dat hebben die casco's dus niet. De halve internationale springtop rijdt met een Patey, waaronder Albert Voorn. Rodrigo Pessoa is onlangs overgestapt zag ik, maar de laatste keer dat ie de wereldbeker won droeg ie nog als vanouds z'n Patey. (Wel mooi, want op die foto waar hij na de finish z'n cap afneemt en die in de lucht steekt, is de naam Patey op de binnenkant vd cap te lezen. Die foto heeft over de hele wereld in de kranten gestaan, mooiere reclame kun je je niet wensen toch?)Ik ben nog steeds van plan er zo eentje te kopen (ze zijn een tikje prijzig) want omdat ie op mat gemaakt is valt ie niet af, daar heeft ie niet eens een kinband bij nodig (it's designed to stay on your head) en dan zal ik hem ook wel dragen dus. Maar sorry als ik dom en snobistisch overkom, ik zal nooit met zo'n paarse fietshelm op op m'n paard stappen.

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 00:10

Nee ? Ik zou maar al te graag zo'n paarse "fietshelm" willen dragen, wat kan mij dat nou schelen ? Hijs tog veilig of niet ? Afijn, ieder zen mening Haha!

Maar nogmaals, ik sluit me helemaal aan bij degene die wel een cap dragen en er ook voor gaan ! Het is net als brommer rijden ( VB ) Jah, brommermotorscooter, whatever you like, is pas egt leuk zonder helm, want dan ben je pas stoer ! Tenminste, dat word vaak gezegd. Nou hadden wij laatst een triest bericht ontvangen op school. Een ex-leerling die net van school was d8 dat hij wel effies zonder helm op de brommer kon stappen. Dat was hem fataal geworden ; hij kreeg een ongeluk en overleed ter plekke. Alleen omdat hij geen helm droeg !

Nou is dit geen paardrijden, maar komt wel op utzelfde neer. Ik vind het heel goed van .... ( ben der naam kwijt ) dat ze niet luisterd naar die mensen die zeggen dat ze de cap af moet doen omdat ut te warm is. Dat vind IK pas STOER !

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 18:49

YEAH KARIN!!! GOED WERK!! Cool