springvraag over rassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

springvraag over rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 17:57

welke ras(sen) kan je het beste nemen als je wilt gaan springen? Verward

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:12

De paarden die je op wedstrijden ziet zijn meestal, KWPN, oldernburger, hannoveraan, trakhener. Zulk soort rassen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:28

arabier, welsh Haha!
Maar sommige friezen, haflingers, tinkers, fjorden , enz.. kunnen het ook goed, alleen niet HET springpaard Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 19:58

Welsh, newforest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 20:02

ten eerste neem ik aan dat het om de aanschaf van een paard of pony gaat...dan raad ik je aan gewoon te nemen wat je aanspreekt en niet op ras te kiezen..
ten tweede, er is niet een bepaald spring ras ofzo, het verschilt per paard gewoon.over het algemeen is het wel zo dat een wat zwaarder ras wat minder goed zal kunnen springen dan een lichter ras. dus ik zou zeggen zoek een leuk paardje maar trek je niet veel van het ras aan.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 20:03

Er zijn inderdaad bepaalde rassen die je er vaak in ziet, maar niet elk paard in dat ras kan goed springen. Het is gewoon even aftasten. Ik zou, zoals Pluutje al zei, niet op een bepaald ras afgaan, kijk gewoon eens om je heen, en kijk welke paarden goed kunnen springen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 20:53

Mijn ene vriendin heeft een KWPN die super goed kan springen (alleen durft m´n vriendin niet *LOL* !). Een paar jaar geleden, heb ik kontakt met haar fokker (in Ned.) opgenomen. Die kon zich nog goed aan haar herrinneren, omdat ze in de omgang geen makkelijk paard is en hij haar zelf in gereden had. Hij vertelde dat ze voor het springen gefokt was en dat is ook duidelijk te merken Pling !
Mijn andere vriendin, heeft een Radiator zoon (het paard wat onder René Tebbel o.a. ook aan de Olympische spelen heeft deelgenomen) en die kan je echt niet voor het springen gebruiken Scheve mond (eigenlijk ook niet voor dressuur en buiten is ´ie ook niet helemaal "klar im Kopf" }> !) , Hij springt wel, als HIJ een goeie bui heeft, als hij buiten geen zin heeft, draait ´ie zich op z´n hakken om en alleen met héél veel moeite kan je hem er aan hinderen dat ´ie weer terug naar de stal loopt Scheve mond , dressuur gaat nog het beste! Zowel z´n vader als ook z´n moeder zijn goede springers, híj dus niet!
Als je een paard wilt om mee te springen, kan je je wel aan bepaalde rassen orienteren (zie het lijstje van Littleroosie), maar het is iig een kwestie van uitproberen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:22

Volgens mij heeft het niet zozeer met het ras te maken of met de afstammeling. Het heeft puur met karakter te maken en met de wil van het paard om te springen.

Als je dus idd een pony/paard wilt kopen, gewoon een paar sprongetjes proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, boemel, MarjanB, rocky_1995 en 26 bezoekers