trouwen en paarden, wat zijn jullie ervaringen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

trouwen en paarden, wat zijn jullie ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:24

Op 1 juli 2006 ga ik trouwen, en ik wil mijn paarden hier graag bij betrekken, door onder andere foto's met de paarden te maken.

Wie heeft de paarden bij de bruiloft betrokken, en hoe heb je dit gedaan, wat zijn de DO's en wat zijn de DONT's ?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:25

Ik weet dat Mickey hier op bokt haar paard bij de reportage heeft betrokken.. erg mooie foto's van meot ik zeggen!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:40

dank voor de tip. ik heb haar een PM gestuurd.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:44

Ik heb nog geen ervaring. Maar in de toekomst zijn mijn pony's zeker de l*l om voor een trouwkoetsje te lopen .

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:46

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:47

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:55

sorry dat die er 2 keer opstaat

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 17:25

leuke foto's zeg. Zijn er hier ook mensen die het zelf hebben meegemaakt??

flettie

Re: trouwen en paarden, wat zijn jullie ervaringen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:34

Toen mijn zus in 2003 trouwde werd de koets getrokken door het paard waar ik haar destijds nog les op gaf. Tevens is dit paard de moeder van de mijne

Er moet ergens op internet nog een foto van het bruidspaar(d) rond zwerven maar ik kan hem helaas niet vinden

Als ik (ooit eens ) ga trouwen zou ik graag hier ook mijn paarden bij betrekken. Danwel voor de koets danwel bij de fotoreportage.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:45

Lijkt me hartstikke leuk om de paarden erbij te betrekken, vooral op de foto's.

Maar ik zou zeggen; als je erop gaat zitten oefen dan wel even van te voren met een oude jurk of mantel, en anders neem een videocamera mee want er komen nogal eens bloopers voorbij met funniest home videos(leuk om naar te kijken, niet om zelf mee te maken)

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:47

[***] schreef:
Lijkt me hartstikke leuk om de paarden erbij te betrekken, vooral op de foto's.

Maar ik zou zeggen; als je erop gaat zitten oefen dan wel even van te voren met een oude jurk of mantel, en anders neem een videocamera mee want er komen nogal eens bloopers voorbij met funniest home videos(leuk om naar te kijken, niet om zelf mee te maken)

Kun je misschien nog een leuke prijs winnen ook nog naderhand

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:48

Toen wij getrouwd zijn hadden we een paardentram en een witte bruidskoets getrokken door Friezen.
Ik ben lid van een LRV en als er iemand trouwt, rijden wij altijd in stoet mee. Helemaal vooraan liep mijn paard met een goeie vriendin erop. Daarachter liep één paard met het vaandel van de ruiters en één pony met het vaandel van de pony's. Dan reden er zo'n 20 ponyruiters, dan kwamen de koetsen en daarachter nog zo'n 20 paarden.
Wij hebben bruidsfoto's met de hele groep, met ons tweetjes om en rond de witte bruidskoets en ééntje waarbij mijn man en ik naast mijn paard staan.

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:00

wij zijn 18 juni getrouwd mn paard was toen nog
niet zo lang onder het zadel dus ben er niet op geweest
met mn jurk.
hebben ergens afgesproken met de fotoshoot,
en 2 van mijn stalgenoten hebben hem gewassen
opgedirkt en naar de plek gebracht foto's gemaakt
en ze hebben hem weer meegenomen.
zijn erge gave foto's geworden!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:30

We zijn dit jaar getrouwd en we hebben foto's gemaakt met de honden en de paarden. Ze zijn niet zo geweldig geworden daar het hoogzomer was en de wei vol blinde vliegen en de ene merrie die kan daar helemaal niet tegen. Later probeerde ze nog mn bruidsboekket op te eten. Het viel een beetje tegen maar was wel lachen

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:30

We zijn dit jaar getrouwd en we hebben foto's gemaakt met de honden en de paarden. Ze zijn niet zo geweldig geworden daar het hoogzomer was en de wei vol blinde vliegen en de ene merrie die kan daar helemaal niet tegen. Later probeerde ze nog mn bruidsboekket op te eten. Het viel een beetje tegen maar was wel lachen

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:32

twee keer gepost snap er niks van

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:33

Volgens mij heb ik dat in de bit gelezen. Daar stond een stukje van die foto`s hierboven

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:34

Wij zijn op 18 augustus getrouwd en ik ben ook lid van een LR en hieruit reden er ook een 15 tal ruiters mee en een goede vriendin van mij op mijn paardje!
Tijdens onze fotosessie die we hebben laten maken zijn we natuurlijk bij me paardje geweest op stal en ik moest en zal op me paard klimmen met me jurk natuurlijk hahah
Maar DJ was super braaf en deed geen stap verkeerd.
terug thuis gekomen werden we opgehaald door Hazeleger met de trouwkoets met friezen ervoor en de daggasten gingen mee in de paarden tram, dit was een absoluute ervaring die ik heel graag over zou doen echt gaaf ik voelde me echt een prinses in die trouwkoets super

Maar hier een paar foto's voor idee
heel veel succes en ik wens je alvast een fijne dag..

Afbeelding

Afbeelding
Hou je boeket niet te dicht bij je paard hij neemt er namelijkzo een hap uit hahah

Afbeelding
Charmant het opstappen

Afbeelding
En hoppa dan zit je op je paard!

Afbeelding
De stoet

Afbeelding
Door het bos

Afbeelding
De Postkoets

Mocht je nog vragen hebben don't be affraid to ask..

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:37

Foto's zijn niet van super kwaliteit want het zijn stills uit de video opname originele foto's moeten nog besteld worden uit het trouwboek!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:00

Ik ben 11-04-2003 getrouwd, we werden vervoerd in een heuse sissy/cinderella koets met een fries ervoor. Mijn eigen merrie ruby white heeft mee geposseerd op de foto`s die we, hoe toepasselijk ook, bij ons thuis op het bedrijf gemaakt hebben...ze moest alleen niks hebben van die enge grote witte jurk

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:50

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd en vervoerd in een open Landauwer met 2 Friezen ervoor.

Thuis hebben we nog wat fotootjes gemaakt met de paarden en daar eigenlijk niet voor geoefend. Gewoon 's morgens de paarden gepoetst en daarna schoon (proberen te) houden!

Ze waren erg braaf tijdens het fotograferen. Jive bleef zelfs zonder halster netjes stilstaan! (we hadden maar 1 mooi halster )

Afbeelding

Babette1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:22

Mijn man en ik zijn te paard getrouwd, wij rijden allebei.
Okee, mijn paard vond die witte jurk maar niks, en ik had met mijn naaldhakken steeds ruzie met mijn beugels, maar het was wel supergaaf.
Mijn man was in volledig rok-kostuum, compleet met rijlaarzen en sporen. Echt heel sjiek.
En ik dus in een strakke jurk, voor op het paard té strak, haha, en met hele hoge hakken. Je raad het al: voor op het paard té hoog !
Maar ik kan het je zeker aanraden, vooral als je paarden goed verkeersmak zijn.
Succes !

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:39

Leuk om het zo te lezen! mooie foto's ook! Ik denk dat ik ga regelen dat de foto's met de paarden een dag later worden gemaakt, dan weet ik zeker dat het niet zoveel uitmaakt als ze toch mijn jurk viesmaken. Dan kan ik er dus ook met een gerust hart opstappen...

Een ding is wel zeker, ik wil met de paarden op de foto!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:21

Babette1 schreef:
Mijn man en ik zijn te paard getrouwd, wij rijden allebei.
Okee, mijn paard vond die witte jurk maar niks, en ik had met mijn naaldhakken steeds ruzie met mijn beugels, maar het was wel supergaaf.
Mijn man was in volledig rok-kostuum, compleet met rijlaarzen en sporen. Echt heel sjiek.
En ik dus in een strakke jurk, voor op het paard té strak, haha, en met hele hoge hakken. Je raad het al: voor op het paard té hoog !
Maar ik kan het je zeker aanraden, vooral als je paarden goed verkeersmak zijn.
Succes !

Heb je ook foto`s? Ben nu erg nieuwschierig naar t kostuum van jou man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:39

Ik heb wel een paar foto's bij mijn paard gemaakt maar verder heb ik hem mooi op stal gelaten. Het is een te fris tiepje. Ik had van te voren wel al eens geoefend door zelf een wit laken om te doen maar bij de foto's vond hij het toch erg eng. Het was ook nog eens aan het vriezen dus dat hielp ook niet. Hij vond ook het bruidsboeket eng, elke keer als ik dichterbij wilde komen sprong meneer juist weer naar achteren
Afbeelding
Afbeelding