Op dit moment is de therapeute alleen komen kijken of er daadwerkelijk iets vastzat. Ze heeft gevoeld/gedrukt/geknepen in de rug, ruggewervel en heeft zijn staart opgetild. Ze liet me kijken wat mijn paard deed en wat hij eigenlijk zou moeten doen, en wat hij dus niet deed.
Daarna hebben we hem gelongeerd (gewoon aan het halster). Stap, draf en galop, op beide kanten + overgangen. Hieruit concludeerde ze dat hij stijf van achteren liep en in de overgangen een andere houding aannam om 'de pijn' uit de weg te gaan.
Ze komt nu 4 keer gespreid over 2 weken (woensdag, zaterdag, woensdag, zaterdag) daarna gaan we een trainingsschema opstellen om zijn spieren in de rug sterker te maken en het probleem nog meer te verhelpen en ervoor te zorgen dat het niet meer terugkomt.
Hij moet niet op rust, maar ik mag hem niet meer forseren iets te doen, dus eigenlijk alleen maar conditie onderhouden (rijden en longeren).
Ze adviseerde mij bij dit paard een bontje van schapenvacht te gebruiken, dit doe ik gelukkig al omdat ik merkte als ik zonder reed dat hij minder goed wou ontspannen.
Tot nu toe zijn mijn ervaring goed en ik hoop natuurlijk dat ze beter worden want als ik het zo bekijk heb ik nog niet vaak op een ontspannen Alejandro gereden ben benieuwt hoe dat voelt
Natuurlijk verwacht ik geen wonder, maar ik hoop dat hiermee wel hem verder help.