Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
RUBYWHITE schreef:Zelf rij ik mijn paarden met een Stübben Maestoso zadel, deze bevalt mij prima. Mijn rugklachten (ischias) zullen nooit 100% weg gaan, maar ik zit in dit zadel wel goed en het rijden is dragelijker geworden.
Is er ook iemand die met rugklachten rijd in een KN zadel? Ik wil voor mijn 3jarige merrie ook een zadel laten aanpassen en heb bij de zadelmaker een heel mooi bruinlederen KN zadel gezien...zat opzich goed maar anders dan mijn stübbens.

Sosha schreef:Ik doe het met mijn lastige rug weer goed op een boomloos zadeltje van Barefoot. Bevalt mijn Haflinger ook goed, misschien moet je die eens proberen? Je kunt zo'n zadel iig 1 week testen. Voor meer info zie www.boomloosrijden.nl .
RUBYWHITE schreef:@ Tequiro
Bedankt! Mijn ene merrie is donkerbruin bont (echt een super mooi kleurtje) en nu leek t mij erg mooi om bij haar alles bruin-leer te hebben. Helaas heeft stubben alleen de maestoso in 2 kleuren maar dat vind ik helemaal niets. Zadelmaker raadde mij daarom een KN aan. Die verkoopt ze in die kleur maar t zit wel even iets anders...vandaar mijn vraag.
.
Sjen schreef:Welk zadel kun je nu echt lekker mee rijden wanneer je rug problemen hebt. Mijn rug problemen verergen wanneer ik paardgereden heb, ik heb dan ook wel zo'n lekkere harde stubben en mijn paardje kan wel eens bokken en galoppeert heel lomp, dus dan krijg ik zo'n klap op m'n rug. Ik ben nu op zoek naar een kunstofzadel erbij, maar welk zadel 'absorbeert' deze klap en past goed op de rug van een Haflinger?
Mijn budget reikt niet tot fantasieprijzen, maar uiteraard kijk ik wel naar de prijs-kwaliteit verhouding. Ik hoor het graag!

: ik dacht al wel dat dit het zadel was voor rugklachten, het ziet er zo heerlijk uit als je die foto's ziet. Ga er eens goed over nadenken. Zat zelf eigenlijk aan een wintec te denken, dus ben nog even aan het dubben.