verliefd? of moedergevoel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

verliefd? of moedergevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 21:10

Bij mijn merrie in de wei st5aat een schetlandhengstje van 1 jaar mijn merrie is een jaar of 17, die 2 staan de hele dag bij elkaar en het hengstje zag ik vandaag ook bij haar uier drinken? kan het zijn dat mijn merrie (een erge moederkloek) moedergevoelens heeft voor dit beestje? ze laat er ook geen andere paarden bij in de buurt en als je haar roept komt ze wel maar wacht tot hij achter haar aankomt. heeft iemand dit eerder meegemaakt? en weet iemand hoe dit afloopt? vooral als het hengstje weg gaat? (hij is van een handelaar). blijven ze close met elkaar? ik zit er namelijk over te denken om hem dan maar te kopen.
groetjes Debbiedee

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 22:26

ik heb hetzelfde gehad met mijn pony, verschil is dat dat nog echt een veulen was.
mijn pony is altijd al gek op veulens, ze stond toen in een wei met 2 shetlandmerries.. ieder met een veulen en nog een ruin (kwpn). Evita begon na een tijdje steeds de moeder bij haar veulen weg te jagen, en ze ging er dan zelf bij staan.. na een tijdje vond die moeder dat niet erg ofzo en het veulen stond alleen nbog maar bij mijn pony, hij probeerde ook bij haar te drinken en het leek ook alsof ze melk begin te geven! op dat moment hebben we moeder en veulen daar weggehaald, omdat evita melk ging geven en de echte moeder met een volle uier stond enzo.
in het begin stond evita constant te hinniken maar dat ging wel over.

ik denk dat jouw paard ook heus wel te scheiden is van het hengstje, een veulen blijft toch ook niet altijd bij zn echte moeder staan? ik denk niet dat je hem daar voor zou moeten kopen..