hoefschoenen bij hoefbevangenheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

hoefschoenen bij hoefbevangenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:09

Mijn pony staat al vanaf 4 dec. hoefbevangen, ze heeft gips onder haar voetjes.. nu hoorde ik van meerdere mensen dat hoefschoenen ook deel uit kunnen maken van een goede revalidatie.

Wie kan mij daar meer over vertellen?
Pony kan (nog) niet draven, en is op het harde kreupel in de stap, op zachte bodem niet.

Alle reacties zijn welkom, positief en negatief!!

bolletje

Re: hoefschoenen bij hoefbevangenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:12

Hoi ik heb een goede smid en een paard wat heel lang hoefbevangen is geweest hij doet hoefschoenen op maat maken, je moet hem even bellen hij kan je kwa voeding en beslag ook schoenen maar ook speciaal kunstof beslag een ijnd verder helpen ik heb ook hoefschoenen gehad, 1 ding als je ze neemt laat ze aanmeten niet van marquis proberen, dat zijn ellendige dingen mijn paard loopt nu op aangemeten hoefschoenen, www.hoofbalance.nl

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:26

Hoefschoenen kunnen zeer zeker helpen! Mijn merrie is vorig jaar hoefbevangen geweest en blijft altijd nog wat gevoelig op haar voorvoeten. Ik heb voor haar Old Mac's gekocht www.oldmacs.nl en daarmee rijd ik haar gewoon op straat. Ook goede schoenen zijn de easyboots www.easyboot.com . Voor de Old Macs heb je ook nog speciale inlegzooltjes voor extra demping.