hoefschoen voor- en nadelen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

native

hoefschoen voor- en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:08

Ja, ja het lijkt er van te moeten komen. Mijn bijna 6 jarige appie merrie loopt voor niet lekker , zeker niet op wat hardere of ongelijke bodem. Donderdag komt mijn smid en ga ik de mogelijkheden met hem bespreken. Ik wil haar zo natuurlijk mogelijk houden (we doen ook niet aan dekens enzo...) dus hoefschoenen lijken mij een uitkomst, zeker als je op internet alle voordelen er van leest.
Willen jullie als je ervaring met de schoenen hebt, zowel positief als negatief, even op dit topic reageren alsjeblieft ? Kom ik in ieder geval beter "beslagen" ten ijs deze week, hihihi. Bedankt allemaal !!!

Riaa_

Re: hoefschoen voor- en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:00

daar ben ik ook wel eens benieuwd naar!!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:03

Als je bij zoeken hier op bokt hoefschoenen intoetst komen er bij mij 4 pagina's uitrollen over hoefschoenen.
Misschien kun je daar wat tussen vinden...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:06

Ik heb ze sinds het najaar rondom voor mijn pony. Ik gebruik ze alleen om buitenritten mee te maken, heel vaak heb ik ze nog niet gebruikt. Ze bevallen mij tot nu toe prima.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:25

Veel mensen bij ons op stal hebben die dingen. Ik vind het lastig. Wanneer iemand even een paardje voor een ander de molen in moet doen, moet je eerst die schoenen aandoen. Als ze uit de molen komen die dingen afdoen, en schoonspuiten. Wanneer het paard uit het land komt, moet je de hoeven schoonmaken en dan die dingen aan. Dat betekend dat je een probleem hebt,wanneer ze lekker tot de knieen in de blubber hebben gegraven. Wanneer je naar de heide gaat, moet je of de schoenen omhouden of in je rugzak meenemen of ergens in de bosjes verstoppen tot op de terugweg. Mij niet gezien met die dingen dus.

native

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:29

[quote="Barvrouwke"]Ik vind het lastig. Wanneer iemand even een paardje voor een ander de molen in moet doen, moet je eerst die schoenen aandoen. Als ze uit de molen komen die dingen afdoen, en schoonspuiten. Wanneer het paard uit het land komt, moet je de hoeven schoonmaken en dan die dingen aan. Dat betekend dat je een probleem hebt,wanneer ze lekker tot de knieen in de blubber hebben gegraven. Wanneer je naar de heide gaat, moet je of de schoenen omhouden of in je rugzak meenemen of ergens in de bosjes verstoppen tot op de terugweg.

Kortom waar komt het op neer; het moet gewoon niet ongemakkelijk voor ons eigenaren of stalmedemensen zijn, wat voor het paard het beste is vergeten we voor het gemak even. Voor de goede orde, we gaan ze alleen gebruiken voor het (buiten) rijden en longeerwerk want in de wei hoeft ze ze echt niet aan!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:31

Ik zou niet weten waarom ik op de hei de hoefschoenen in mijn rugzak moet doen. Die kunnen gewoon aanblijven hoor, heeft ie echt geen last van.

En op de wei met hoefschoenen ???? Niet echt logisch.

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:56

Sosha,
dat van die schoenen in de wei hebben we allebei verkeerd begrepen.
Barvrouw vind het last als het paard blubberbenen heeft nadat het in de wei heeft gestaan dat je dan eerst de benen moet schoonmaken voordat je de schoenen aan kan doen. Nou komt mijn paard (jammergenoeg) niet in de wei als die blubber is.... maar eh anders nog geen probleem hoor.
Waar het mij in dit topic eigenlijk om gaat is dus " hoefschoenen voor- en nadelen voor het PAARD".
Zijn er mensen met negatieve ervaringen?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:26