2 x achter elkaar wormenkuur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

2 x achter elkaar wormenkuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 17:17

Tiko is aardig dun, en wil tot nu toe niet echt aankomen. Ik ga nu geweekte gerst proberen, maar 2 mensen op stal zeiden dat het kon dat ie wormen had, en dat als ik een keer een dure gaf, en een paar dagen tot week later nog een goedkope, je zeker weet dat ie geen wormen (meer) heeft, en dan waarschijnlijk weer dikker word....

Op zich heb ik m altijd optijd ontwormd, maar 2 (best ervaren) verschillende mensen zeiden dit. Ik ben benieuwd naar jullie reactie....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:20

Mmm..... Dat zou ikzelf toch niet zo gauw doen hoor. Vooral niet als je paardje koliekgevoelig is.
Probeer eens Equest. Dan blijft er gegarandeerd geen worm over, omdat Equest nog 2 weken in de darmen blijft doorwerken. Er zijn wel meer topics over dit spul, probeer die anders eens op te zoeken.
Toen we dachten dat mijn paardje wormen had (bleek later toch niet zo te zijn), raadde de DA ons Equest aan. Eerst was Equest alleen via de DA te krijgen, nu is het ook 'gewoon' te koop.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 17:30

Het advies wat je van de mensen op je stal kreeg, gaf mijn DA ons vorig jaar ook toen Beer maar niet dikker werd! Zij adviseerde ons, om de tweede kuur na 10-14 dagen te geven, omdat het anders wel erg heftig kan worden voor je paard (Wat Carola ook al zei: koliek gevaar!!!).
Bij Beer heeft het wel geholpen: langzaam maar zeker is ´ie weer "op gewicht" gekomen! (en dat voor een Hafi, die zijn al snel "vet" Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 18:32

Nou, dan ga ik dat ook idd maar proberen met zo'n 10 dagen ertussen

Tiko is een tinker, hoort dus ook wel wat dikker Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 18:34

Twee keer ontwormen tsja heb zo mijn twijfels als je die tweede keer een goedkope versie doet dat helpt dan echt nie.Mij is geleedr dat je na een volledige cyclus van de worm eens kunt wisselen van werkzame stof .
En Equest is echt goed ,weet nu hoe wormen eruit zien Misselijk

In buitenlandse fora lees ik wel vaker dat ze paarden dubbele dosering geven ....
Overleg even met je DA.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, masyo, SentiBot, XladyX en 25 bezoekers