Impuls sporen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Impuls sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 11:36

Wie heeft er ervaring met Impuls sporen? Wie heeft ze? Vind je ze fijner dan 'gewone' sporen of merk je geen verschil?

Mag je met deze sporen starten op wedstrijd?

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 11:44

Informatie over de sporen:
De alternatieve sporen. De in de sporenhals aangebrachte rollen zijn zo afgesteld dat als je het paard wil activeren je geen wonden kan aanbrengen. Uit test is gebleken dat het paard wel degelijk reageert zonder dwang of pijn.

Het wieltje/rolletje draait dus horizontaal ipv verticaal zoals de meeste wieltjes.
Laatst bijgewerkt door Samo op 13-01-06 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:46

Geen ervaring mee, maar ze kijken erg vriendelijk en zoals Samo ze omschrijft is daar heel erg goed mee te rijden. Ik ben niet zo van de sporen, als ze maar op de juiste manier gebruikt worden, deze kun je volgens mij niet verkeerd gebruiken

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:10

Hoi,

dit is dus eigenlijk een 'veiligere' variant dan de wielspoor? Is het een grof of fijn wiel dat is dat bolletje zit? Ik weet niet zeker of je hier mee mag starten. Je mag toch niet starten met plastic sporen. Hier zit wel plastic aan maar de rest is van RVS(?). Als je van plan bent ze te kopen zou ik de knhs even een mailtje sturen of bellen. Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaring van de gebruikers!

#Ymke#

Re: Impuls sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:33

Je mag hier niet mee starten.. Ik had laatst ook een topic hierover geopend en de meningen zijn nogal verdeeld hierover

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:39

Ymke: weet je de link nog van dat topic? En stonden er ook reacties in van mensen die er mee reden/gereden hebben?

#Ymke#

Re: Impuls sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:45

Jep, stonden er ook in.. en iemand die ze ging bestellen!

ik zal eens zoeken voor je!

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:58

Je mag er wel mee starten vanaf 1 april. Staat in het gewijzigde reglement van de KNHS.

Artikel 145 - HULPMIDDELEN Wijzigen: Sporen zijn van metaal. Een ronde tand/knop van hard plastic is toegestaan.

was eerst: mogen uitsluitend zijn vervaardigd uit metaal.

De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien. De takken van de spoor dienen glad te zijn. Sporen zonder tand (dummysporen) zijn toegestaan. Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.)

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 15:12

Delphi schreef:

Is het een grof of fijn wiel dat is dat bolletje zit?

Tussen het bolletje zit niets, het bolletje is doormidden zeg maar en de boven en onderkant bewegen onafhankelijk van elkaar. Het bolletje is van hard plastic.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:27

Samo schreef:
Delphi schreef:

Is het een grof of fijn wiel dat is dat bolletje zit?

Tussen het bolletje zit niets, het bolletje is doormidden zeg maar en de boven en onderkant bewegen onafhankelijk van elkaar. Het bolletje is van hard plastic.

Oh, dus er zit helemaal niets tussen die bolletjes! Hmmm ik vraag me toch af of er veel mensen enthousiast over deze sporen zijn!

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:58

Bij ons op stal rijden we er ook allemaal mee. Wij gebruiken ze, omdat je met deze sporen onmogelijk plekjes kunt rijden (dat kan ooit nog wel eens gebeuren met lastige handelspaarden) Ik merk verder weinig verschil in werking met gewone sporen...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

he, ben ik nou blind of zie ik niet waar dat wiel zit?

ertussen in, tussen het plastic? heo komt het dan dat je er geen verwondingen mee kan krijgen?

hmm..voel me een beetje dom

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:02

Er zit geen wiel in

Het bolletje is het wiel...dat draait horizontaal
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-09-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een zeer oud topic. Gelieve niet meer in reageren.