met je pony bij de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

met je pony bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 22:01

Ik ben dus sinds ff 18 en moet nu met mijn pony bij de paarden wedstrijd rijden. Ik merk best wel een groot verschil als jij daar met je pony aan komt zetten. Ik rijd nu L2 en heb mijn punten voor de M, maar soms heb ik echt zulke lage punten dat je denkt maar ff wachten. Het is bij echt superverschillend per jury, doordat , denk ik, sommige een pony bij de paarden niet zien zitten en anderen wel Verward Nou zal ik niet zeggen dat als ik lage punten heb dat het aan de jury ligt, want ook heel vaak ligt het aan mezelf........
ook hoor ik vaak van mensen op wedstrijden die je voor gek verklaren dat je met een pony bij de paarden rijd.
hebben nog meer van jullie daar ervaring mee, of ligt dat nu echt aan mij...


Ben benieuwd!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:12

Er zijn er zeker wel meer die met een pony bij de paarden rijden.
En jury's die hebben nou eenmaal BIJNA allemaal wel ergens een voorkeur voor. Dus zo zullen er ook wel wat tussen zitten die jou misschien toch wat lager beoordelen omdat je met een pony rijdt.
Da's dan de mening van die jury en daar kun je nix aan doen.
Ik rijd zelf gewoon met een paard.
En ik moet heel eerlijk bekennen dat als ik een pony op een paardenconcours zie lopen dat ik dan ook wel eens denk van... Verward
Maar goed, als jy je nog goed voelt op je pony en je lekker nog wedstrijden met hem wilt blijven rijden moet je dat gewoon doen.
En dan zul je soms even moeten slikken bij bepaalde jury's.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 22:16

Ja, ach ik vind het ook niet echt erg.
Al zegt de hele wereld dat het niet kan, (naja...dan moet je misschien toch wel ff gaan nadenken....)
ik wil/kan gewoon mijn pony niet kwijt........! Pling

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:20

ik rij met een pony van 1.55 tussen de paarden en zondag gaan we voor het eerst MII starten!! Knipoog Knipoog

Wat voor pony heb je?

gre linda Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 22:23

Ik heb een KWPN pony...jaja... ze is 1.54m. Dus niet megaklein ofzo...Maar gaaf dat je M2 gaat starten
hartstikke veel succes!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:24

dex schreef:
Ik heb een KWPN pony...jaja... ze is 1.54m. Dus niet megaklein ofzo...Maar gaaf dat je M2 gaat starten
hartstikke veel succes!


dank je wel! Zo zie je maar dat er meer zijn die tussen de parden rijden!

gr linda Lachen

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 22:56

Ik word dit jaar 19 dus dit is ook mijn eerste jaar bij de paarden met mijn E-pony van 1.56m.
Ik reed bij de pony's M2 en blijf dit bij de paarden ook doen.
Met springen waren we M en springen bij de paarden nu dus L.

Ik heb nog geen wedstrijden gestart, paardje zat de laatste tijd niet lekker in z'n vel, en ik was druk met stage,etc.

9 mei is als het goed is onze eerste wedstrijd weer (SGW) en daarna bijna om de week weer op concours! Party!!

Ik rijd Ameretto bij de paarden door, omdat ik nog geen tijd heb voor een paard. Heb het nu druk met school. Over 2 jaar ben ik klaar en hoop ik een paard te kunnen kopen.
Hopelijk kan Ameretto dan zijn jaren slijten bij mijn zus! Verward (I HOPE)

Maar nu rijd ik hem lekker nog ff door bij de paarden. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
Ik trek me in ieder geval niks aan van juryleden en/of anderen die het maar stom vinden, of wat dan ook.

Ik rij voor mezelf en niet om te winnen. Ik rij om ervan te leren! Lachen

Succes verder met je pony!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:07

Ik rijd ook m'n pony tussen de paarden en het valt me tot nu toe toch wel tegen!
Ik rijd haar in het Z1-dressuur en ben dit jaar pas een keer gestart, ging niet echt flitsend maar ik kreeg echt belachelijk lage punten (voor wat ik 'vroeger' gewend was). Nou is m'n niveau van de winter door verschillende oorzaken ook wel omlaag gegaan, maar zo drastisch......
ik ga zondag weer starten, ik ben benieuwd.
Ik train er hard voor en uiteindelijk kom ik er wel (dwz zal ik een winstpuntje halen Lachen ), maar je gaat er in punten zeker op achteruit bij de overgang naar de paarden.
Toch zet ik ook door, ik wil m'n lieve merrietje (1.56) nog niet kwijt (althans voorlopig) en ik rijd nu een 'echt paard' (1.69) voor een andere eigenaar dus daar hoop ik in de toekomst mee verder te gaan.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:18

ik ben van plan om met Stacy gewoon mee te rijden met de paarden, ik ben nu 16 en Stacy is maar 1,47. Dan zit ik wel ECHT erg laag, als ze er zo op letten dan zal ik wel nooit weer een winstpunt krijgen als ik bij de paarden rij.
Het duurt nu ook nog wel even maar ik wil Stacy echt nooit kwijt en ik heb ook echt geen geld om er een paard er bij te nemen..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:22

en ja hoor, ook de oudere jongeren rijden met pony's bij de paarden, ik ben 27 en ga morgen voor het eerst met m'n pony (1.53, arabiertje) bij de paarden starten en het interesseert me geen reet wat anderen ervan vinden.............zo, en dat moet je gewoon denken!!
Je start voor jezelf, niet voor de anderen.

DOEN!!!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:47

kan wel ik reed ook met mijn e-pony bij de paarden les mee. alleen met springen letten op de afstanden, maar het gebeurd bbets vaak hiero!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:17

ik ben ook van plan om met mijn pony (1.55 en een tinker Haha! ) bij de paarden te gaan starten.
was afgelopen weke op intake gesprek voor mn vervolg opleiding. en toen was er een vrouw (moeder van een meisje) die vroeg (nadat ik had gezegd dat ik een pony had woord tinker was nog niet gevallen)wat ik nog met een pony moest als 18jarige. en nadat ik vertelde dat t een tinker was moest ze maar voor de kar Verward . achja gewoon doen en meer dna je best kan je niet doen toch.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 14:48

eeuuhhmmm Marjolein: Tinkers zijn toch echt paarden hoor. Dus jij hebt alleen het probleem Verward dat je met een Tinker gaat starten! In ieder geval succes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:44

Lekker doorstarten hoor Hanneke! Je bent een leuke combi met Image. Als je eens een voorleester nodig hebt, hoor ik het wel Knipoog

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 14:00

Thanx voor de reacties... Nou ik blijf idd gewwon door gaan (daar was al geen minitwijfel over mogelijk) Ik rijd gewoon voor mijn lol en das natuurlijk het belangrijkste!!