Op wat voor paarden rijden jullie het liefst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:14

Een haflinger natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet zo heel veel pit en af en toe een beetje eigenwijs.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 12:15

Een paard die ik vertouw. 'T hoef echt geen lievertje te zijn of een doetje maar ik moet er wel voor 100% achter staan. Ik ben wel voorzichtiger geworden door een ongeluk wat ik vorig jaar gehad heb. Daardoor wantrouw ik 'vreemde' paarden altijd een beetje.
Dennis en Dien zij gewoon hele goeie voorbeelden waar ik graag en met 100% vertouwen op rijd. Dat gaat niet altijd goed maar ze zullen allebei nooit expres wat doen en altijd hun best doen voor mij. Helemaal Dien, die is na dat ongeluk(wat ik met haar heb gehad) onwijs voorzichtig met mij geworden. Mij mag niets meer gebeuren van haar.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:39

mijn dravertje Remy!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 15:10

Even over Ethelate, die zei dat haar haflinger een 'paardengang' had, en dat andere pony's meer 'hobbelen' Verward
Een haflinger een paardengang? Hoe bedoel je Ethelate?

Ikzelf rij graag op allerlei rassen, pony's zowel als paarden, maar ondanks dat ik Tinkers vreselijk lief vind, vind ik dit soort paarden (qua bouw) niet zo lekker rijden. Wel denk ik dat ze een superkarakter hebben!

Ik heb zelf een trakhener-merrie, nogal bloedje, druk en aanstellerig, aan de andere kant ook weer errug aanhankelijk en een vreselijke knuffel...
Ze galoppeert heerlijk, beetje vergelijkbaar met volbloed, en haar draf is ook wel redelijk uit te zitten, ligt er aan wat voor bui ze heeft.

Maar uh, Ethelate, wat is een paardengang, of wat bedoel je dat jouw haflinger heeft?
Vind haflingers trouwens lekker rijden zonder zadel! Die van mij heeft een nogal hoge schoft, voelt dus wat dunner en dan glij je er zo af als je niet oppast, maar een haflinger zit als een huis!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 16:14

Ik 'heb iets' met Friesen.

Heb ervaring met New-Forest, Haflinger en kruising daartussen, Tinker, KWPNer, en Fries.

Is natuurlijk wel zo dat elke Fries anders loopt he.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:20

Vaak vind ik Arabieren (kom ik weer..) super, best fel, in voor een grapje (de mijne dan). Meestal hoog in het bloed staande paarden...

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:32

Ik rij graag op een paard dat lekker voorwaarts is, maar niet te voorwaarts. En ik hou ook niet zo van paardjes met veel bloed die al van een blaadje schrikken Clown En hij moet lekkere gangen hebben. Nou avanti heeft dit allemaal Lovers
doeg lydi@

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:45

Dorine schreef:
Even over Ethelate, die zei dat haar haflinger een 'paardengang' had, en dat andere pony's meer 'hobbelen' Verward
Een haflinger een paardengang? Hoe bedoel je Ethelate?

Ikzelf rij graag op allerlei rassen, pony's zowel als paarden, maar ondanks dat ik Tinkers vreselijk lief vind, vind ik dit soort paarden (qua bouw) niet zo lekker rijden. Wel denk ik dat ze een superkarakter hebben!

Ik heb zelf een trakhener-merrie, nogal bloedje, druk en aanstellerig, aan de andere kant ook weer errug aanhankelijk en een vreselijke knuffel...
Ze galoppeert heerlijk, beetje vergelijkbaar met volbloed, en haar draf is ook wel redelijk uit te zitten, ligt er aan wat voor bui ze heeft.

Maar uh, Ethelate, wat is een paardengang, of wat bedoel je dat jouw haflinger heeft?
Vind haflingers trouwens lekker rijden zonder zadel! Die van mij heeft een nogal hoge schoft, voelt dus wat dunner en dan glij je er zo af als je niet oppast, maar een haflinger zit als een huis!


Haflingers rijden idd wel heerlijk Lachen
Ik heb zelf een haflingertje verzorgd/gehuurd vroeger en reed dan veel zonder zadel, springen zonder zadel e.d. en dat reed gewoon heerlijk!
Met stage op de manege ook 1 keer op een haflingertje zonder zadel met paarden naar het weiland en het zit gewoon fantastisch, ik zat gewoon perfect voor mijn gevoel, rotsvast Lachen
Een paard zou ik niet (zo snel) zonder zadel durven rijden, dat is me dan toch te hoog en zit ook neit lekker, zelf zonder beugels rijden glij ik...
Maar toch, liever een paard, omdat ik zelf gewoon groot ben en nog stevig ook, ik wordt van jongafaan al op paarden gezet wegens mijn lengte...
Als ik ooit de jackpot eens win zou ik een haflingertje (wel een grote maat dan) er graag erbij willen gewoon voor erbij, een leuk oosterijks boodschappen wagentje en afentoe om rond te hobbelen Lachen

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:51

ik rijd het allerliefste op mijn knapperd BONANZA !!!!!! en verder een lekkere hengst ofso heb ik helemaal niks op tegen . Haha!

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:39

Dennis schreef:
Citaat:
Een paard die ik vertouw. 'T hoef echt geen lievertje te zijn of een doetje maar ik moet er wel voor 100% achter staan.


Ik ga hier helemaal in mee. Maakt mij niet zoveel uit wat voor paard als ik er maar vertrouwen in heb. Een gek sprongetje of iets raars hoort erbij. Elk paard heeft wel iets geks.
[/quote]

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:40

Dennis schreef:
Citaat:
Een paard die ik vertouw. 'T hoef echt geen lievertje te zijn of een doetje maar ik moet er wel voor 100% achter staan.


Ik ga hier helemaal in mee. Maakt mij niet zoveel uit wat voor paard als ik er maar vertrouwen in heb. Een gek sprongetje of iets raars hoort erbij. Elk paard heeft wel iets geks.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 18:48

Ik denk dat Ethelete bedoeld dat haar haflinger "grote passen" maakt en daarom een paardengang heeft.

Ik rij eigenlijk op alle paarden wel graag, als ze maar goed voorwaarts zijn en mag best wat pit hebben, als hij maar redelijk betrouwbaar is.
Haflingertjes zijn geweldig, ook zonder zadel!! Met Evita kan ik springen, racen, van alles doen zonder zadel zonder er af te vallen.
Kleine pony's vind ik nog altijd leuk, maar bij shetlanders heb ik het gevoel dat er helemaal niks meer voor je zit.. geen hals ofzo!! en ik ben daar al te lang voor, dat vind ik dus niet fijn rijden. maar verder is alles tussen de 1,30 m. en 1,75 m. wel oke! Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:18

Ik heb een tijdje een Gelderlander (Jellie) gereden en en verzorgd, nu verzorg ik sinds Januari een New Forest, Nico.

Eigenlijk is er niet echt een ras wat ik beter vind dat een ander.
Wel vind ik over het algemeen ponys lekkerder rijden dan paarden.
Het beste zou ik toch wel een paard vind die nèt op het randje zitten, dus net geen pony meer zijn.
Niet zo klein als een pony maar toch over het algemeen wel het speelse karakter van een pony.
Laatst bijgewerkt door Nintu op 20-04-02 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:20

ik vind bijna alles leuk, zowel dikke als dunne pony's hyperactieve en slome, verzin maar iets

Romeo
Berichten: 33
Geregistreerd: 22-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:21

owja, wel het lieftst pony's, op paarden heb ik nog niet zo vaak gereden

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 01:30

ik rij het liefst op een paard dat kan dressuren als bonfire, kan springen als ratina Z en kan crossen als Reddy Teddy.... Maar ja, die zijn er niet...
dus zal ik ergens anders genoegen mee moeten nemen Haha! Haha!

Ik rijd op dit moment: 2 kwpn'ers, 1 volbloed arabier, 1 nrps'er en 1 volbloedje.....
Verschillend dus... Maakt me niet uit, ik stap overal op om mensen met hun paarden tehelpen, maakt nix uit.... Als het maar loopt.. Als het om kopen van paarden gaat, koop ik gewoon een potentieel goed sportpaard....