Stockzadel (nog een keer..)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Stockzadel (nog een keer..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 21:31

Hoi,

Ik weet dat er de laatste weken veel topics hierover zijn, maar kon het niet laten..
Mijn Stubbentje begint toch wat ouder te worden, en wat minder aan mijn eisen te voldoen. Dat is echter niet de belangrijkste reden, want hij 'wipt' van achter. Dit is natuurlijk op te lossen door het op te laten vullen, maar hij 'wipt' echter behoorlijk, en ik weet niet of het in zo'n mate met opvullen opgelost kan worden. Een goed passend zadel komt (en moet) bij mij op 1, aangezien ik erg veel km's maak en veel (en zwaar) train, en ook nog eens gemiddeld 1 x in de 2 weken een Endurancewedstrijd rijdt, moet dit natuurlijk optimaal zijn!

Mijn Stubben past verder wel goed, ze heeft genoeg ruimte onder de voorboom, en ligt ook goed op de schouders. Maar ik krijg wel wat last van mijn rug en benen (en kont, maar dat verhelpt mijn seatsavertje momenteel *LOL* ), vooral als ik op de afstanden ga trainen.

Het lijkt nu natuurlijk logisch dat er een nieuw zadel komt, maar ik heb in 2 jaar tijd al 2 zadels gehad, en heb geen zin in weer al die problemen (en mijn geld weggooien). Omdat ik (nog) geen baantje, maar druk op zoek ben, en al all over the world (nou ja..) sta ingeschreven, is dit dus ook niet een koop van 'dat doen we wel even'. Ik heb het geld wel (een deel nu), maar (voor 'de rest') dan moet ik mijn oude zadel verkopen, en wat als het nou toch minder is?? En wat voor zadel koop ik?

Ik heb dus behoorlijk wat over de Australian Stock gehoord, veel positieve reactie's, ook vooral onder de Enduranceruiters. Helaas ken ik niemand van wie ik dit zadel eens een keer zou 'uit kunnen proberen', daar het een minder bekend zadel is. Is het echt fijn voor lange afstanden? Ligt het vast en goed op de paardenrug? Kortom: is het het droomzadel dat het meent te zijn?

En, waar koop ik dit zadel? Ik weet dat The Horseman erg goede zadels schijnt te hebben, maar deze zijn volgens mij weer een stuk prijziger, en ik weet niet of die binnen mijn 'budget' vallen. Ik ken iemand die zo'n Stock heeft, en hier klasse 1 (Endurance dus) mee rijdt, die van zadelmarkt.nl komt. Daar zijn ze een stuk goedkoper (EUR. 225), maar mag je daar ook wat van verwachten? En wat als ik langere afstanden (van bijvoorbeeld 80 km) ga rijden? Is zo'n 'goedkoop' zadel hier wel geschikt voor? Ik stel hoge eisen en het zadel heeft dus rijkelijk veel te voorduren. Het hoeft echt geen eeuwen mee te gaan, maar het moet zeker een goed zadel zijn voor de komende 5 jaar, ook als ik 1 x per week een afstand van 80 zou rijden.

Zijn er mensen met ervaring hiermee? Of met andere tips of zadels? Ik heb van Cowgirl over het Torsionzadel gehoord. Heeft iemand hier ervaring of informatie over?
Alvast ontzettend bedankt, (en sorry voor dit lange bericht..)
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 00:17

hoihoi,

Als ik een ding mag zeggen over een zere kont krijgen? Je moet eelt kweken! Klinkt stom maar dat werkt het allerbeste. Daar kan geen speciaal ondergoed, seatseaver etc tegenop. Dus train ze! Zie ik je nog in Balkbrug?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 07:35

De zadels van zadelmarkt zijn redelijk tot goed van kwaliteit (voor die prijs), alleen wel 1 tip, neem je paardje mee om te passen!

Verder hebben ze bij Madepolder ook mooie stocksaddels die ook nog eens betaalbaar zijn, 1600 gulden. Vindt ze bij horseman ook vrij duur.

Ik vindt de stockjes heerlijk zitten, helaas paste het zadeltje wat ik bij zadelmarkt had gekocht niet op Tjo en heb het doorverkocht aan een stalgenootje.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:18

De mijne van de zadelmarkt bevalt prima, ligt prima, is alleen wel voor een paard met schoft. Ik vond de stockzadels vrij smal daar, dus voor een fjord ofzo??? ik weet het niet, lijkt mij erg smal. De gewone vzh en dressuurzadels die ze er verkopen zijn waardeloos, slecht kussens, te slap, alleen voor paarden met weinig schoft e.d..
Maar de stockzadels zijn wel goed. Ze zijn zwaar, 16kg weegt de mijne, maar zit als een leunstoel, een heel diep dressuurzadel, relaxed
Op animoruitersport.nl hebben ze ook goedkopere stockzadels.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:03

In Austerlitz sprak ik ook een ruiter met een Stockzadel. Het beviel haar perfect, zolang ze er maar niet mee moest dressuren of springen, want dat wou volgens haar echt niet met een stockzadel.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eske_B, fokfanaat, GGFJ, Glossy2009, Suliko, xHaithi en 131 bezoekers