Aanschaf eigen paard..... nogal wat vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:54

Ik heb Gelderse paarden, ze zijn nuchter, goed voorwaarts, eerlijk en hebben een mooie stokmaat.
Ik rijd ze zowel onder het zadel als aangespannen en gebruik ze ook voor werk op het land zoals bomen slepen of de wei slepen.
Je kunt ze rustig een paar dagen laten staan en er zonder problemen weer mee weg rijden (gebeurt mij nog wel eens).
De kosten zijn voor mij vrij laag omdat ze thuis staan.
Voor foto´s kun je in m´n profiel kijken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Aanschaf eigen paard..... nogal wat vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 19:11

-ik heb een (vrij rijtypische type) haflinger. toen ik haar kocht was ik helemaal gek van dat ras en eigenlijk was ze ook eerst mijn verzorgpony. ik was toen nog 12/13 jaar en wilde toch van alles met mijn pony gaan doen (ook lange buitenritten maken enzo) dus vandaar dat ik ook wel een betrouwbare pony nodig had. verder is ze heel veelzijdig en dat zocht ik ook wel een beetje, ik hou van een beetje dressuur, springen en wil ook wel eens een flinke buitenrit maken.
- ik betaal 215 euro per maand voor de stal, daarvoor heb ik een vrij grote box, goede buitenbak, paddock, spuitplaats en plaats voor m'n zpullen voor. Ze word gevoerd, uitmesten doe ik zelf.
- voor spullen was ik bij de aankoop geen geld kwijt, want omdat ze mijn verzorgpony al was (en ik kocht alles zelf voor haar, dekens enzo) had ik alles al. het zadel was bij de prijs van de pony. inmiddels heb ik een dressuurzadel erbij gekocht en die was 500,- (wel tweedehands van een ander meisje op stal)

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:13

Ik heb zelf een nrps pony. Ik heb voor haar gekozen omdat ik haar een prachtige pony vond en omdat ze bloedmooie gangen en een prima karakter had.
Maar dat vindt ik en mijn mening kan anders zijn dan die van jou.
Je moet gewoon naar verschillende paarden kijken en welke je het meest bevalt die koop je.
Het is niet zo dat omdat de ene nrps'er npou zo'n fijn karakter heeft dat de andere dat ook heeft.
Dus als ik een andere pony zou kopen kan dat net zo goed een belgisch trekpaard zijn ofzo.
Je moet je gewoon goed voelen bij dat ene paard ongeacht wat voor een soort het is.
Een goede website vind ik zelf www.marktplaats.nl
en volgens mij is www.hoefnet.nl ofzoiets oook wel goed.
Veel suc6 en plezier ermee!